• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • mom2012

Jaha..... så va det med det. Kort lycka antar jag. En rosa flytning igår och färskt blod idag.

• MålaMittHjärta

mom2012: Men nej så skulle det ju inte bli denna gång <3
    Blöder du fortfarande? Skickar styrekram till er <3

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MålaMittHjärta

Fick med en liten blödning igår, upptäckte det precis innan vi skulle betala i kassan på ullared. Men slutade efter nån timme när vi kom hem. Känns ändå lite oroligt, blödde 2 ggr förra gången och då upptäcktes ma, så är reda nu inställd på ett negativt besked på vul om 2 veckor.

• mom2012

Men fy målamitthjärta så här skulle det ju inte gå för oss. Håller tummar att allt är som det ska för oss båda och att våra små stannar kvar!

• MålaMittHjärta

Har du ringt kliniken och rådfrågat?

Håller tummarna för att de små grynen stannar kvar!

Tur att min sambo är mer lugn än mig när det gäller såna situationer. Blir lite soffläge och vila idag, tror min kropp behöver det!

• mom2012

Jag pratade med gyn men ej med nordic. Sjukskrev mig veckan ut för soffläge. Jag ville få vul gjort men de säger att det är för tidigt. Hade varit så skönt att veta bara. Känns som otroligt långa 2 veckor till vul 19/11 just nu.

• MålaMittHjärta
    mom2012 skrev 2015-11-04 14:41:36 följande:

Jag pratade med gyn men ej med nordic. Sjukskrev mig veckan ut för soffläge. Jag ville få vul gjort men de säger att det är för tidigt. Hade varit så skönt att veta bara. Känns som otroligt långa 2 veckor till vul 19/11 just nu.

Kan du inte få nya hcg prov? Hade nog också sjukskrivit mig i dins sits.
    Har haft en ihållande huvudvärk idag, tänkte skippa skolan imorgon och vila ut och har en salstenta på fredag som jag vill klara av. 

Mmmm 2 veckors väntan, fyller 30 två dagar innan vul så det kan både bli en fantastisk eller hemsk födelsedag.. 
  • mom2012

Jo gyn bad mig ta en HCG serie denna veckan. Så måndagens prov + nytt onsdag + nytt fredag. Fast det är jobbigt att veta hCG för då googlar man på listor på nätet och oroar sig för nya saker. Förra grav va så mycket enklare då var det kissa på stickan och så var det plus och så bra med det.... 

Ibland ska man inte veta för mycket  

• MålaMittHjärta

mom2012: Jo ibland är ju google din värsta vän också! Kan heller inte sluta googla!!

Vilken läkare gör ditt vul den 19?

• mom2012

Jag fick inte något namn på läkare, men jag skulle gissa på att vi får samma eftersom de brukar dela upp sig veckovis på OP och patientmöten. Men man vet aldrig

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö