• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MålaMittHjärta

gina: Denna tröttheten bladat med alla hormoner man stoppar i sig gör att man blir lite uppgiven på kvällarna! Hela denna processen tär på en totalt och denna terminen har varit den tuffaste hittills och praktiken nu har kört slut på min energi och ork! Har sagt flera gånger om jag klarar denna terminen med godkända betyg klarar jag allt. Hade en salstenta i fredags och på måndag ut på praktik så hjärnan är helt off. Känns dock bättre idag då man "kommit in i allt" 

Men som sagt efter en helgs sömn, ledighet och vila är nog det jag behöver för att orka med nästa vecka. 

18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • mom2012

Och vet du vad det bästa med denna helgen är Målamitthjärta?! Att det då bara är dagar/timmar tills vi får besked om hur allt ser ut med våra små embryon!
    Den långa väntan på det efterlängtade ultraljudet börjar nå sitt slut

Helgen ska vi spendera med att höströja trädgård och umgås med vänner. Försöker koppla bort tankarna på annat lite - för som du sager, det äter så mycket energy.

Kram!

• MålaMittHjärta

Ja det är ju bara några dagar kvar nu :) Känns skönt att äntligen få besked.

Sambon jobbar eftermiddag i helgen så får roa mini själv och har nog en hel del tvätt att ta tag i hihi och annat kul som att städa.

Var helt illamående och kallsvettig igår, trodde jag fått kräksjukan men spydde inte och mår bättre idag som tur är.

• louisemostert

Idag var vi hos Nordic, kändes bra så vi kommer att fortsätta där :)

Vet ni hur deras statistik ser ut jämfört med rmc?

• MålaMittHjärta
    louisemostert skrev 2015-11-16 19:54:39 följande:

Idag var vi hos Nordic, kändes bra så vi kommer att fortsätta där :)

Vet ni hur deras statistik ser ut jämfört med rmc?

Vi fick med ett bra intryck första gången vi var där, så det kändes som ett bra val :)

Ingen aning, men mitt resultat blev väldigt mycket bättre på nordic än på rmc. 
  • MålaMittHjärta

Eftersom vi behöver barnvakt på torsdag så vet svärmor om att vi ska åka till kliniken på ett ultraljud.

Denna gången har vi berättat för två personer att vi har plussat svärmor och en klasskompis till mig. Känns faktiskt skönt att vi valde att ligga lågt denna gången och känner inte samma press som sist.

Hur mår ni andra? 

• mom2012

Louise jag kollade upp nordic innan vi blev kund där. De har mkt bra statistik. Googla på ivf statistik och du bör hitta från 2013 eller 2014. Nordic gbg och nordic malmö hade bra inom min ålderskategori.

Jag skulle aldrig betala ur egen ficka på RMC. AD va för mkt löpande band, mainstream och landsting för oss. Vi ville ha möjlighet till individuella anpassade program.

Lycka till!

• MålaMittHjärta

Idag harar jag varit så nervös så jag har mått konstant illamående. Men vi fick se ett tickande hjärta på vul och fick beräknad födsel till den 2 juli :)

Lyckan är total :)

• mom2012

Japp v7 vul. För vår del blev det tyvärr att göra om vul på tisdag nästa vecka. Såg ett pickande hjärtljud men det var långsamt och kunde lika gärna va mitt egna blodkärl vi såg. Hon vågade inte uttala sig. Sen va fostret lite litet för sin vecka. Hon ville sätta mig i vecka 5+2 (men så gör man väl ej vid ivf?)

Hoppet finns kvar men vi börjar inse att vi kanske riskerar att förlora denna graviditet. Men tills dess - en dag i taget.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö