• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Här är det oroliga dagar. Ska ta nytt hcg på blod på tisdag men på urin har strecket blivit svagare tycker jag....... Sedan i fredags borde det blivit något starkare eftersom hcg ökar var 3e dag eller så. Testlagrets tester tar 25 iu/l. Har kanske inte Det I urinen ännu? 55 iu/l var det inte fredags. Dumt att ta blodprover så tidigt pga många normala Mf sker ju inom tiden till klinikens testdag.

• mom2012

Förstår dig helt målamitthjärta. Jag är också lite nedstämd och orolig. Vågar inte hoppas innan jag vet mer om hcg och gjort första vul tror jag. Jag ska nog bara att ett blodhcg till för att greklans ska se att det stegrar som det ska.

Du har din ondagstestdag om 3 dgr. Det går snabbt dit! Va lat och bara ta dagen som den kommer. Låt mannen skämma bort dig.

PS jag har inga symptom ännu. .... verkligen märkligt. Har dock ett jäklar humör. ...helt galet. Irriterad och arg på gubben om vartannat. Det minns jag ej från 2012 :)

• mom2012

Grattis och va skönt Gina43! Jag är 40 så jag kommer va mer orolig för kub nu än jag var 2011....

• mom2012

Målamitthjärta jag testar i urin också och de va svaga men när jag tog mer koncentrerad urin (kissa och samla upp sista dropparna, eller kissa strax efter du kissat) blev det starkare streck. Vi är så olika i cykel - att jag ej vågar råda dig. Jag startade min cykel 16/9 och har passerat bim och du närmar dig bim...även om vi hade samma åf dag och samma testdag.

Gör det som känns bäst för att du ska må bra. Vi är på RD 10 idag. Fortfarande ganska tidigt men det kan ge utslag.

Vill du prata med någon så pma mig nr så kan vi surra lite. Kör 2h bil varje dag. Kraaam

• mom2012

Målamitthjärta läste ditt inlägg igen. Trodde du ville testa nu nu. Sorry. Jo 2 dgr innan td får du rätt testsvar. Td är väl tilltagen.

• mom2012
    MålaMittHjärta skrev 2015-10-26 06:02:28 följande:
    Ingen fara, man läser lite snabbt och misstolkar ibland :) jag har gjort det flera gånger. Men tack :) jag grubblar värst på kvällar/eftermiddagar... 

Det går framåt iaf, 2 dagar eller 4 dagar kvar! Får nog se till att hålla mig sysselsatt så går det kanske bättre. Skickade efter såna målarböcker för vuxna sist jag beställde kursböcker från cdon, det ska jag nog prova så man har helt fokus på något annat :)

Känner igen det!  Det är oerhört svårt att tänka på något annat.ärligt talat. Just nu oroar jag mig over att mensen ska komma med ett tidigt missfall. Är det inte det ena så är det det andra.... Men så snart vi gjort VUL v8 hos Nordic och fått se hinnsäck och hjärta mm så tror jag att jag vågar slappna av mer.

Har du fått några symptom ännu?
    För mig är det tydligaste humörsvängningarna, men det kan även bero på Lutinus/progesterone. Jag tar extra progesterone (det var lågt vid blodprov vid ÄL)  även om vi gjort FET I naturlig cykel så det kanske blir lite FÖR bra.  

Hoppas att måndagskväll går fort och så även tisdag, sen är det testdag!

• mom2012

Blodproverna tagna och grekiska läkaren var nöjd. MItt HCG har ökat men inte så mycket, men jag vet inte vad som är normalt. Jag hade 57 IU/L I fredags och idag var det 190 IU/L.Jag vet inte om det är bra  eller åt det lägre - så jag måste få tag på Nordic I morgon för lite mer kunskap om HCG. Jag vet att jag hade 12000 ungefär med vårt 1.a barn men det var ungefär 3-4 dgr efter testdag.Nu är det 3-4 dgr innan testdag, så nästan en hel veckas skillnad. Svårt att jämföra då.

Ska tänka massor på dig I morgon Målamitthjärta! Håller tummar och tår!

• mom2012

Förstår dig. Jag mådde riktigt dåligt när jag skulle lämna gravtest på blod i fredags. Jag va verkligen inte redo...

Oavsett vad du gjorde i morse håller jag tummarna när du väl gör testet. Jag har en bra känsla kring din busiga blasto. Den hade bråttom 16/10 och hade börjat kläcka sig minns jag. Kram

• mom2012

Men vilken fining du har till sambo. Vill också åka dit, framförallt för leksaker. Dottern vill ha playdoh formar och lego. Mm

• mom2012

Libra är det operation idag? Lycka till! Vet precis vad du går igenom idag.

Målamitthjärta tänker på dig idag. Håller tummarna!

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö