• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Sitter här som på nålar Libra. Delade dina små gryn bra?

• mom2012
    {#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    Mom2012 - N/A

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    21 januari - Libra1 (IVF6)
    Mom2012 - N/A

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    Mom2012 April

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    2 feb - Libra1 (IVF6)
    Mom2012 - N&A

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    5 feb - Libra1 (IVF6)
    Mom2102 April

Plus Testdag:
    Mom2012 April

Gravid Gravida och BF:
    MålaMittHjärta - 1 färsk, 1 FET (1 MA)

NalleGravid VUL:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 6 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2, ett färsk och en FET
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon, påbörjar nu 6.e forsok på ny klinik
    Blomster84 - 2 färskförsök
    Mom2012 - 10-11 IVF för syskon. MF IVF 11 I dec 2015. Immunologisk support!

• mom2012

Vilka goda nyheter! Så spännande att följa dig när vi andra inte är under behandlingt. Håller tummarnah!

• mom2012

Hur är det nu på morgonen?
    Ring 1177 och åk in till kvinnokliniken om du är orolig och fortfarande har ont.

• mom2012

Skönt att du mår bättre! Överstimulering är läskigt. Jag har bara haft det inför äggplock sen "backade" det. GIck upp 7 kg vätska på en dag. Men det blev bra ägg den gången, 2 till mig och 2 till frysen varav ett av de frysta blev min dotter.

Om man får en 5 dagars så räknar man med att det faster cas 1-2 dygn efteråt. Jag kände absolut när det fäste på mig den där på söndagens förmiddag nu I oktober och jag fick tillbaka mitt ägg på fredagen! Nu fick du tillbaka på dag 3 så då borde det I så fall handla om ca 3-4 dagar efteråt.

Illamåendet kan också bero på att du är överstimulerad. Men vi hoppas ju att illamåendet är bebiskänningar!

• mom2012
    Libra1 skrev 2016-02-16 20:06:58 följande:

Idag har jag börjat blöda lite och har ont i nedre delen av magen. Känns inte riktigt som livmodern. Men är inte säker. Vad kan det annars vara? Fick ett super super svagt plus med em-urin. Vågar inte lita på det. Usch vad nervöst!!! Fragmin gör att jag antagligen blöder mer.

Hoppas innerligt att det är växtvärk du känner. Skulle du haft din mens nu ungefär? Många får en liten blödning när de eg skulle haft en vanlig  mens. 

Försök så gott det går att inte få panik utan ta en dag I taget och se vad som händer med blödningen. Många blöder ju utan att det finns några problem med själva graviditeten.

Verkar iaf som att det/dem fast eftersom du fått plus på stickan. Du tog extra HCG support om jag inte minns fel? Är det minst 8 dgr sedan du tog sista så kan du nog lita på plusset  

• mom2012

En liten uppdatering från min sida. Nu har jag träffat min läkare för immunologiska frågor.

Det var en rad saker som var fel hos mig som min grekiska läkare missat:
    - För lågt progesterone. Behöver extra progesterone.
    - För högt TNF-alpha. Behöver Humira.
    - Inga markörer alls för ngt jag minns inte. Men jag behöver Neupogen.
    - Antikroppar mot min man. Ska göra en LIT behandling med min mans blodceller 26/2. + mars.
    - Mensblodstestet visade: "Hidden chlamydia" och en annan infektion. Så en kur på 25 dgr antibiotika håller jag på att avverka just nu.

Idag fick jag OK på att mitt TBC prov var bra och därmed klartecken att ta min Humira injektion. ska rusa ner till apoteket nu.

• mom2012

Tack Måla mitt hjärta. Men nu när jag sitter här med sprutan så vågar jag inte ta den. Biverkningarna som star I bipacksedeln var inte att leka med..... Har sådan ångest. Och även om jag ringer läkaren och han sager lugnande ord kommer jag ha ångest om jag tar den och vad jag tar för risker. Biverkningar som "leukemi" var 1 på 10, och minst 3 olika sorters cancer 1 på 100. Helt sjukt. Och även om läkaren sager att det handlar om äldre personer och de som tar produkten mer än 6 månader så finns det ju Inga som helst garantier för att det inte är just jag som är 1 av de 10 och får leukemi. Då kommer jag inte förlåta mig själv. Nej sprutan gick in I kylen igen och detta måste jag få tänka igenom noga.

• mom2012

Gina43 - TNF-Alpha är bland annat tecken på överaktivt immunförsvar. Min egen kropp stöter bort främmande celler, som tex ett embryo. Jag blev gravid med mild immunsupport I oktober, men kroppen vann. Så nu kör vi på lite tyngre grejor, men jag tvekar kring Humiran. Den ska sänga antalet TNF-alpha celler I kroppen.  Därav kan ev. vilande cancer celler ta chansen när man tar denna medicinen.

Japp....25 galet långa dagar med antibiotika för att bli av med dolda infektioner I livmodern som hittades vid analys av mensblod som jag skickade till grekland. En del av dem infektionerna gör att embryo ej implanterar men även att man får återkommande missfall. 

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö