• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

MålaMittHjärta skrev 2015-10-30 15:41:50 följande:

Hade ju testdag idag och det blev ett +, blev mest förvånad och har nog inte riktigt förstått det än :)

Har hela tiden intalat mig själv att det är lutinus som har gett mig dessa symtom och har direkt inte vågat hoppas för mycket. 

Mom2012: Hur gick det för dig? Vad sa nordic om hcg nivåerna?

Visste jag väl! Stort stort grattis!!! Nu hoppas vi på junibebisar till våra 2012 marsbarn.

Hcg var ok enligt nordic så tidigt som det togs och det har gått upp sedan dess och nytt test ska tas på måndag. Då hoppas jag det ligger riktigt högt och bra. På urin får jag mycket starkt plus sedan torsdags. Fick tid för vul 19/11. Efter det vågar jag kanske slappna av. 2011 hade jag 2 ägg som fäst och ett försvann i en blödning v7. Så än vågar jag ej slappna av. Vill njuta men är för orolig än så länge. 11 ivf för att komma hit har satt sina spår.
  • mom2012

Libra tog läkaren ett vävnadsprov vid op?

Med endometrios bör man även tänka på sjukdomen vid ivf och hur den påverkar kroppen. En fördel är att dela upp ivf i 2 steg. Satsa på bra ägg en cykel och återföra en annan när inflammationer lagt sig. Jag har bara fått plus på frysåterföring.... slump eller ej.

• mom2012

Jaha..... så va det med det. Kort lycka antar jag. En rosa flytning igår och färskt blod idag.

• mom2012

Men fy målamitthjärta så här skulle det ju inte gå för oss. Håller tummar att allt är som det ska för oss båda och att våra små stannar kvar!

• mom2012

Jag pratade med gyn men ej med nordic. Sjukskrev mig veckan ut för soffläge. Jag ville få vul gjort men de säger att det är för tidigt. Hade varit så skönt att veta bara. Känns som otroligt långa 2 veckor till vul 19/11 just nu.

• mom2012

Jo gyn bad mig ta en HCG serie denna veckan. Så måndagens prov + nytt onsdag + nytt fredag. Fast det är jobbigt att veta hCG för då googlar man på listor på nätet och oroar sig för nya saker. Förra grav va så mycket enklare då var det kissa på stickan och så var det plus och så bra med det.... 

Ibland ska man inte veta för mycket  

• mom2012

Jag fick inte något namn på läkare, men jag skulle gissa på att vi får samma eftersom de brukar dela upp sig veckovis på OP och patientmöten. Men man vet aldrig

• mom2012

BM sa faktiskt inget om luitnus inför besöket. Tror inte det är några problem om du tar den men har du en morgontid så kanske du kan ta lutinus efteråt på kliniken? Jag har en eftermiddagstid så jag får ta lutinus vare sig jag vill eller ej.

• mom2012

Jag har testat olika varianter med antibiotika tex att ha antibiotika hela simuleringen, en stund innan och efter äp och bara vid äp. Även kortison har vi testat från simuleringens start och att starta vid återföring. Jag tyckte inte någon av behandlingarna stack ut åt ena eller andra håller vad gäller antal ägg eller kvalitet. Några plus fick jag ju ute heller. Jag har bara fått mina plus vid frysförsök och med hjälp av stöd av immunologisk dämpande medicin.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö