• mom2012

Nordic IVF Center Malmö

Ja jag körde 6 månader med q10 och sista 3 mån även med Melatonin (sista cykeln). Det blev bra ägg :)

• mom2012

Men just vid endometrios så triggar hela simuleringen inflammationer så kanske kan man va hjälpt av antibiotikakur som är kring äggplock. Jag fick dock inga plus men det kan ändå hjälpt kroppen lite. Prata med Pia om det hon har säkert bra input till en bra behandlingsplan nu när du har diagnos endometrios.

• mom2012

Gina43 det går sådär. Hcg stegrar sig så långsamt nu att de menar att något inte står rätt till. Lämnade blod i morse för nytt hcg och får svar i em. Det är något av det tuffaste jag varit med om....ser gravid ut och urinstickan ger superstarkt plus redan i muggen med urin men så är det någon doktor som ej är nöjd med hcg stegring. Har ej kunnat njuta en sekund av denna graviditet ännu. Vet ej om jag kommer att få göra det Heller. Ringde nordic i går och berättade om situationen och mitt mående psykiskt och fick en tidig vul tid. De är änglar. Kan ej gå så här I ovisshet för det är för jobbigt för oss helt enkelt.

• mom2012

Samma här Gina43. Idag 6+2 såg vi det du beskriver men inget hjärta. För mig kändes det ändå lugnande att få se att det sitter där det ska. Nästa vul 19/11 då jag är i 7+3. Nu kan jag bara hålla tummarna tills de blir blå. . . . Och inte ta ett enda hcg mer. Det bara stressar när grekiske läkaren vill ha dem.

• mom2012

Samma här målamitthjärta. Trött så trött. Somnar i dotterns säng när jag läser saga på kvällarna nu. Ibland vaknar jag 23 och ibland 10 minuter senare. Känns lite tidigt att somna 19...... Zzzz. Hihi.

• mom2012

Igenkönningen är hög målamitthjärta! Jag somnade 19.30 och vaknade upp nu.... hihi.

Du ska se att de inte lägger märke till det på din praktik och skulle de göra det så är det inte konstigt du är trött heller. Gå från skolböckerna till en miljö med många intryck och mycket att hålla reda på. Igår va jag kvar lite längre på min dotters fs och jag skulle nog inte orka en hel vecka inte deras tempo!

Du ska se dina omdömen blir bra :)

• mom2012

Och vet du vad det bästa med denna helgen är Målamitthjärta?! Att det då bara är dagar/timmar tills vi får besked om hur allt ser ut med våra små embryon!
    Den långa väntan på det efterlängtade ultraljudet börjar nå sitt slut

Helgen ska vi spendera med att höströja trädgård och umgås med vänner. Försöker koppla bort tankarna på annat lite - för som du sager, det äter så mycket energy.

Kram!

• mom2012

Louise jag kollade upp nordic innan vi blev kund där. De har mkt bra statistik. Googla på ivf statistik och du bör hitta från 2013 eller 2014. Nordic gbg och nordic malmö hade bra inom min ålderskategori.

Jag skulle aldrig betala ur egen ficka på RMC. AD va för mkt löpande band, mainstream och landsting för oss. Vi ville ha möjlighet till individuella anpassade program.

Lycka till!

• mom2012

Japp v7 vul. För vår del blev det tyvärr att göra om vul på tisdag nästa vecka. Såg ett pickande hjärtljud men det var långsamt och kunde lika gärna va mitt egna blodkärl vi såg. Hon vågade inte uttala sig. Sen va fostret lite litet för sin vecka. Hon ville sätta mig i vecka 5+2 (men så gör man väl ej vid ivf?)

Hoppet finns kvar men vi börjar inse att vi kanske riskerar att förlora denna graviditet. Men tills dess - en dag i taget.

• mom2012

Jag har bmi 25 och det är iaf ok. De är jättegulliga i telefon så ring på måndag och prata med dem :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö