• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • ITM

Libra1 gud vad skönt att allt såg bra ut!!!

Min sköldkörtel kollade innan denna ivfen för att jag blev tvungen att göra en fullständig blodanalys pga min pappa hade en stroke i nov.

Sköldkörteln såg bra ut MEN jag har en APC resistens vilket gör att man löper större risk att drabbas av blodpropp.

När jag tog upp detta med Pia ansåg inte hon att jag behövde fragmin förrens efter en en ev grav MEN Sven satte in fragmin efter äp. När man nu läst runt så var väl de rätt beslut för att kvinnor som har ökad risk för blodpropp kan ha svårare att bli gravida!

Vill inte heller självmedicinera.

Stor kram till Alla

• Libra1

Någon som fått till en sjukskrivning under och efter behandlingen? Jag orkar inte med mitt jobb just nu. De stressar mig och jag mår dåligt både fysiskt och psykiskt. :-/

• Nassa

Jag vet att man kan få bli sjukskriven i Danmark om man gör IVF. Det borde man kunna bli i Sverige också. Kan inte vårdcentralen sjukskriva? Förstår verkligen vad du menar.....men kan inte sjukskriva mig för kan inte andas om att jag försöker bli gravid på jobbet.
    Jag är helt slutkörd. Är som ett PMS monster och har haft så ont i magen idag så jag trodde att nu kommer mensen. Ringde och pratade med Eva. Hon sa att det var normalt och att jag skulle testa söndag + tisdag avsett om jag får mens eller testar minus på söndag. 

Nu ligger jag i soffan och goffar kakor kanske inte är det bästa men... :)

kram till er starka tjejer!

• Libra1

Nassa: Hoppas det är något positivt. Jag mailade dem och hörde men tyvärr så godkänner tydligen inte Försäkringskassan sjukskrivning från IVF-läkare. Så jag fick ett tips om att gå till vårdcentralen istället. Jag biter ihop och jobbar imorgon också sen sjukar jag mig först i 7 dagar. Så får vi se!

• Edison
    Libra1 skrev 2014-04-09 18:54:17 följande:
    Nassa: Hoppas det är något positivt. Jag mailade dem och hörde men tyvärr så godkänner tydligen inte Försäkringskassan sjukskrivning från IVF-läkare. Så jag fick ett tips om att gå till vårdcentralen istället. Jag biter ihop och jobbar imorgon också sen sjukar jag mig först i 7 dagar. Så får vi se!
    Skulle du inte kunna sjukskriva dig för stress/nedstämdhet och inte nämna ivfen? 
    Vårdcentralen bör kunna fixa det tycker jag.

Känner du att det är för mycket för dig just nu, vilket är helt förståeligt, så tycker jag att du ska lyssna på din kropp och ta det lite lugnt. 
  • Libra1

Edison: Jo så får jag nog göra. För det är ju inte IVFen i sig som får mig att må dåligt. Utan alt runt omkring.

Första Orgalutranen tagen. Kändes ju inget särskilt. Jag som stressat upp mig enormt inför den här "hemska" sprutan. :P

• Nassa

Edison: Hur gick det? Hur många fick du tillbaka? Hur mår du?

Libra: Var snäll mot dig själv och ta hand om dig själv, det är ingen som tackar dig för du försöker vara stark och duktig. Vi är inga superkvinnor men vi behöver vara det för att orka gå igenom detta....

• 2014bebis

Libra, härligt att du är en bit in i behandlingen och att allt går bra.
    Jag har jobbat under mina behandlingar förutom vid äp då har jag varit hemma en vecka. Men det börjar absolut bli påfrestande nu efter så många försök. Tror det är viktigt i denna jobbiga situation vi alla är i att man lyssnar på sin kropp, är man helt slut så försök få sjukskrivning som ni skriver om på vårdcentralen. Det är ju inte många arbetsgivare som tycker att det är ok att man inte mår bra och avlastar en tyvärr. Min gör det inte i varje fall.
    Libra hur upplevde du den nya läkaren?
    Embryo glue låter ju spännande det får jag ju också fråga om nästa gång.

Nassa: håller tummarna att det blir ett plus!

Kram till er alla

• Libra1

2014bebis: Den nya läkaren kändes bra att prata med. Hon var bestämd och då litar man på henne. Men visst blir man lite nervös om en ny ska göra ÄP. Vill ha någon som man hört är bra. Fast de skulle väl knappast anställa någon dålig. Dumt att hon inte står med på hemsidan. Vill läsa om vem hon är. :)

Jag kommer bara jobba idag med. Sen sjukskriver jag mig i 7 dagar. Behöver jag mer tid så går jag till VC. Så får det bli. Jag vill må bra just nu!

• Libra1

VUL idag gick bra. 9 fina äggblåsor. Ska bara dit för en extra kontroll på måndag. Det blir troligtvis äggplock på onsdag, men kan bli på torsdag. Vi får se! Det börjar närma sig i alla fall. :)

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö