• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Edison

Pratat med nordic nu. Ska väga mig imorgonbitti, och har jag gått upp för mycket så får jag åka till kliniken för kontroll. Den goda nyheten är att vi fått 6 fina blastocyster till frysen:) många fler än vad jag förväntat mig:)

• 2014bebis
    ITM skrev 2014-04-14 11:04:03 följande:
    Lycka till idag Libra1.

Hoppas att allt är ok Edison.

2014bebis hur mås de?

Tack det är bra. Ska till nordic och få gjort min lilla skrapning som Pia kallade det denna v sen hoppas jag få mens nästa v då jag kan starta.

Hur är det själv ITM?

Edison hoppas allt är bra och att det lugnar sig för dig. Och stort grattis till så många blastocyster!!!
  • Libra1

Äggplock blir på onsdag och återföring på lördag. Vad spännande!!! :)

• Libra1

Brukar Nordic sätta tillbaka 3-dagars? Vi har alltid fått 2-dagars tillbaka. Känns lite nervöst.

• Edison
    Libra1 skrev 2014-04-14 17:12:24 följande:
    Brukar Nordic sätta tillbaka 3-dagars? Vi har alltid fått 2-dagars tillbaka. Känns lite nervöst.

Va skönt med äggplock på onsdag, då är du ju klar me gonal-f och orgalutranen nu!! Vi fick också tillbaka en 3dagars, en jättefin sådan:) Det kommer gå bra libra:)
  • Libra1

Hon förklarade att det var samma sak egentligen. Man kunde även se bättre vilka som var starka. Så bara positivt egentligen. Men tänk om inga klarar sig? Huuu!

• Edison

Jag skulle ha återföring dag 2 från början, men blev dag 3 istället. Alla mina klarade sig:) dem ser ju bättre ju fler dagar som går att det verkligen är de bästa embryot du får tillbaka. Skulle dem sen efter 2 dagar se att många ej klarat sig då så väntar dem säkert inte till lördag med återföringen.

• walkwithme

Libra1: då ses vi på lördag ;) vi har äp på torsdag och insättning på lördag. Förra gången blev jag överstimulerad och låg inlagd tre-fyra dagar men blev gravid och fick en liten kille. Nu har jag samma dos me n är fyra år äldre och det borde väl göra mig lite mer svårstimulerad? Edison: jag blev också svullen och det kändes som om jag var höggravid (hur det kändes visste jag inte då men ändå). Det var vätska i buken pga överstimuleringen. På sjukhuset fick jag sprutor mot blodpropp som jag också fick med hem för att ta en tid. Men som sagt det löste sig jättebra och jag hoppas det gör det för dig med!

• Libra1

walkwithme: Vad kul! Ja då kanske vi ses. :) Hoppas du slipper överstimulering. Jag fick ett snäpp högre dos mot för 2 år sen. Fick spruta i 9 dagar istället för 11 så vet inte om något ändrats för mig.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö