• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1
    Nassa skrev 2014-04-18 13:19:45 följande:
    Nu har jag testad positivt tisdag, onsdag och idag fredag. Känner mig inte gravid men får väl tro på det nu. Pratade med Eva igår och hon sa att alla graviditeter är olika. Fick en tid för UL redan nästa vecka och ett till den 14 maj. kommer vara bortrest 28 april och 10 maj då jag borde göra ett UL.

Libra1 och walkwithme: Grattis till fina resultat på äp!

Jag hade exakt samma tankar som er 1 eller 2???? Men jag satte in två efter Pia sa att min chans till tvillingar är lika med noll. Men chansen att bli gravid ökar. Eva sa igår att det är ovanligt med tvillingar trots att man sätter tillbaka 2. Men visst händer det. För mig kändes det helt rätt beslut med två när jag väl gjorde det. Jag fick bara två fina av de 13 ägg vi plockade ut. 7 blev befruktade men 5 fick inte tillräckligt bra kvalitet för frysen.

Glad påsk och kram till er alla! Håller tummarna att det går bra imorgon och att det blir lyckade resultat!!!!
    Vad härligt att det håller i sig. Men visst är det svårt att tro på. :)

Vi får se hur fina de är imorgon. Är det ett toppembryo så blir det nog bara ett. Annars tar vi nog två.

Glad påsk på er alla!!! :D
  • walkwithme

Idag fick vi tillbaka ett kanonägg. Citat Pia: " Hade det funnits betyg för ägg hade det här fått MVG ." Alla 7 blev befruktade men de var tveksamma med resten så de skulle odla vidare till blastocyster och om de klarade det kunde det bli något till frysen. Känns skönt att vara ruvare nu. Nu gäller det bara att göra saker så att tiden går snabbt fram till testdagen. :)

• Libra1

Vi fick också bästa möjliga betyg på vårt. Så kul! Så nu är jag också ruvare. Våra 5 andra höll inte måttet igår men de skulle odla vidare för att se om de kan bli blastocyster. Har inte bestämt om vi vill frysa några ännu så de ringer på tisdag. Testdag 4 maj. :)

• Libra1
    walkwithme skrev 2014-04-19 21:02:42 följande:
    Idag fick vi tillbaka ett kanonägg. Citat Pia: " Hade det funnits betyg för ägg hade det här fått MVG ." Alla 7 blev befruktade men de var tveksamma med resten så de skulle odla vidare till blastocyster och om de klarade det kunde det bli något till frysen. Känns skönt att vara ruvare nu. Nu gäller det bara att göra saker så att tiden går snabbt fram till testdagen. :)
    Grattis!!! :)
  • Libra1
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling: 
    Moolie
    ITM

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    24 Mars - Edison
    5 april - 
    Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    31 mars VUL 1, 3 april VUL 2 - Edison
    11 april - Libra1

14 april - Libra1

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    26 mars - Nassa
    7 April - Edison
    16 april - Libra1

Vecka 19 Bebis2014

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    28 mars - Nassa
    9 April - Edison
    19 april - Libra1

Plus Testdag:
    14 april - Nassa
    4 maj - Libra1

Gravid Gravida och BF:

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 (4 färsk, 1 FET där embryot inte klarade sig)
    Moolie - 1
    Bebis2014 -  5 färsk
  • Gina43

Lycka till tjejer! Kul att läsa att det äntligen blivit dags för dig Libra och att ni fått så fina embryon tillbaka!

Njut nu av påsken och solen! Jag håller tummarna för er!

• Nassa

Grattis till ruvarna! Härligt att det äntligen har blivit din tur igen efter allt som har varit Libra1! Nu är det vår och ljuset är här nu får embryona se till att stanna de med och växa till sig för att krypa fram som bebisar!

kram till er alla.

Ps. har varit helnojig för jag har ingen symptom på graviditet så jag var så orolig igår. Det väcker en massa känslor om mitt förra ma. Men så läste jag någonstans att "skärp dig du väntar barn inte missfall" Du skrattade jag inombords och tänkte att jag fick lov att tagga ner. Det blir som det blir men det blir som det ska....

• KingBongo

Stor grattis till ruvar status tjejer!
    Håller tummarna hårt för er.
    Hoppas alla haft en mysig påsk.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö