• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Libra1

Jaså är Sven tillbaka igen. Han var där bara tillfälligt innan. Något flummig men hade många bra svar på våra frågor. Så han gillade jag. De andra är också väldigt bra. :)

Det var ju skumt. Maila och påminn!

• ITM

Libra1 tack för bra länk. Om
    Allt går enligt plan ska de fästa någon gång mån-Tors denna veckan. Hoppas hoppas
    Sindyrella1983 välkommen hit. Sven är underbar han svamlar lite men är så kunnig.
    Vi hade honom både på äp och återföring denna gången och har ger sådant lugn samtidigt som han kan skoja lite oxå!

• Nassa

Jag köpte test på apoteket. Jag litar på det fanns inte en antydan till streck för graviditet. Jag har full mens nu och har pratat med kliniken. Har telefon möte med Pia på tisdag. Funderar på att prova med Menopur nästa gång får hellre ut färre ägg med bättre kvalitet. Har lagt om kosten från igår. Inget socker inget mjöl lite eller inga kolhydrater och protein. Vi får se om det hjälper för nu jävlar ska det funka nästa gång! :)

• Libra1

Nassa: Nej vad tråkigt!!! :( Jag har testat Menopur en gång och fick inte färre ägg utan fler. Så det behöver inte bli så. Jag vill också ha Menopur igen nästa gång. Socker och mjöl ska jag också vara hård med nästa gång. Det är det värt! :) Kramar

• MissKS

Oj, tjejer! Gå inte för hårt inför dietandet bara! Förösk bara minska kolhydraterna, ta inte bort dem helt! Läs studien , de var tydliga med att det inte hade med att "banta" att göra, utan bara att jämna ut blodsockret och öka proteinet! Jag har helt låtit bli rent socker, som kakor, godis och glass. Men jag har haft sylt till maten och ketchup tex. Om det varit rent för jävligt så har jag någon gång tagit en bit mörkt choklad efter maten, då påverkar det ju inte blodsockret. Jag har hoppat över allt bröd också, och med det har jag varit mest strikt. Mycket pga att det stod om att glutens inflamatoriska effekt i tarmen kan påverka embryot negativt. Men pasta, potatis och ris har jag ätit! Gör inte livet för hårt för er själva, kör lagom! Det är ju ganska tufft redan... Jag gillar också Sven. Han verkar vilja så väl. Och som sagt, jag har aldrig varit med om ett så noga utfört ET som hans. Han lämnade inget åt slumpen. Och ja, jag gillar hela Nordic! Jag är extremt nöjd hittills. Detta är min andra IVF här. Jag tycker att läkarna gör allt för att anpassa behandlingen, och sköterskorna gör sitt bästa för att stötta.

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Libra1

Jag äter extremt mycket socker och mjöl. Så ska försöka ta bort rent socker också samt byta vetemjöl mot andra mjölsorter.

Där finns mycket ekologiskt godis som är gjort på bättre godis om man måste ha något. Fin choklad är också ok. Man kan försöka äta frukt istället för smågodis. Måste man äta kakor så får man baka själv. Där är så mycket annat i godis och kakor också som inte känns nyttigt. :)

• Libra1

Bättre socker skulle det stå. Ligger yrvaken i en sjukhussäng. :P

• 2014bebis

Nassa, så ledsen för din skull. Kram

Libra1, sjukhus säng?? Vad har hänt?

Välkommen Sindyrella1983! Jag tycker också att alla på Nordic är jätte bra.
    Troligen kommer jag också att göra nästa försök i september.

ITM, hoppas det fäster nu!!!

Önskar er alla er riktigt Glad Midsommar!
    Kramar

• Sindyrella1983

Skönt att läsa att ni är nöjda Sven sa att han är i Malmö emellanåt, men oftast är han i Göteborg.

Jag börjar tycka att det är dags för nästa försök. Vi gjorde vårt sista på rmc i oktober förra året

• Libra1

Jag gjorde en ERCP igår, gastroskopisk operation, för att få bort min sten som bråkar i gallgången. Men det gick inte så bra för jag kunde tydligen inte ligga still, trots mycket lugnande. Så ska göra om operationen inom en snar framtid under narkos. :-/

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö