Hej tjejer! Jag var inne i tråden en del i februari då vi gjorde vår första IVF på Nordic. Nu är vi inne på nummer två. Det är vår femte IVF sammanlagt, men vi fick vår son på tredje. I alla fall! Den här gången har det gått så förbaskat bra. Och jag är omöjligt ännu mer förtjust i kliniken. Alla är ju fantastiska. Det är som att ha kommit till himmelen efter RMC. Den här omgången fick vi alla tre läkare och jag var nervös eftersom jag aldrig träffat Sorana innan och Sven bara en kort stund. Men oj, vilka rara läkare! Soarana gjorde ÄP, vilket faktiskt gjorde svinont men jag hade 17 blåsor vilket förklarar smärtan, och hon var iaf så snäll och respektfull. Sven gjorde ET och jag har aldrig varit med om en mer noggrant utförd återföring. Jag har full tillit till dem. Dessutom fick vi ut 15 ägg!! Det är ofattbart många för oss. 12 blev fina embryo som alla odlades till dag 5, jag fick tillbaka en blastocyst och tre till frysen. Innan har vi aldrig kunnat långtidsodlat pga för få embryo. Överlag har vi nog bara haft medelmåttiga resultat. Sonen blev till av ett embryo som inte fick bra betyg och sattes in med ett till av "låg kvalitet". Hur som haver. Inför denna IVF slutade jag äta socker och bröd en månad innan, mest för att gå ner två irriterande kilo som stört mig efter graviditeten. Jag är normalviktig. En kompis som också gör IVF hittade då en vetenskaplig artikel om att lägre kolhydratintag och högre proteinintag förhöjde både ägg- och embryokvalitet rejält vid IVF. Väldigt markanta skillnader. Jag tog inte riktigt artikeln på allvar men för säkerhets skull fortsatte jag dieten och ökade dessutom proteinintaget. Nu känns det som att jag blivit religös. Det måste varit detta som förbättrat mina resultat så mycket. Pia blev intresserad av artikeln och jag mejlade den till henne. Nu pratade Eva med mig om den så de verkar ha tagit upp den på kliniken. Hon verkade väldigt positiv. Jag kan inte länka till den här, får inte det att funka. Men ni som är intresserade googla "ivf outcome low carb". Vill inte verka som att jag vill frälsa er Men samtidigt är det ju intressant information. Jag håller tummarna för er alla här!! Kommer att följa och läsa. Kram