• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Nassa

ITM: Förstår att allt är extra tungt. Jag har min mormor (hon är inte biologiska mormor min riktiga gick bort 1968 innan jag föddes) som är 90 och har varit pigg och relativt frisk fram till nu. Jag tror inte att hon är i livet så länge till och jag hade så gärna velat berätta att jag var gravid för henne. Så jag förstår verkligen vad du menar. Jag hoppas att de vet och förstår utan att vi behöver säga något. Ingen av mina föräldrar är i livet så hon är den sista jag har kvar förutom mina syskon. Den sista länken till min mamma. Jag gråter varje dag över henne. 

På grund av min ålder så kan jag inte vänta med ivf utan jag kör på. Om jag misslyckas nu så har jag en chans i augusti.... Jag tänker att det måste gå! Det känns bra att ha berättat det men den chefen (country manager) som borde veta vet inte. Han är amerikan och företaget jag jobbar på är amerikanskt. De har lite andra förhållningssätt till saker som för oss är självklara. Fick veta i fredags att midsommarafton, julafton, trettondagsafton och nyårsafton är numera inte helgdagar utan vill vi vara lediga får vi ta ut semesterdagar. Vi har bara 25 dagar per år.... han fick dessutom panik när min kollega tog ut 3 mån pappaledighet och sa att det var skandal! Som sagt inte samma syn på saker och ting som oss :) 
    Styrkekramar och massa energi till dig!

• ITM

Varit på Nordic idag. Sprutstart på fredag. :)

Blev väääldigt konfunderad men samtidigt glad över en sak. Jag har ju gjort 4 fet på RMC och 1 ET på Nordic som alla misslyckades, varje gång har jag börjat blöda ca en vecka innan td. Jag tog upp de på rmc o undrade om jag inte behövde mer hormoner nej fick jag till svar IOM att slemhinnan är tjock så är de fullt tillräckligt...
    Idag när vi bestämt sprutstart så kommer jag på detta o nämner de för Pia. Hon sätter båda händerna framför ansiktet o säger oj oj oj. Då måste du absolut ha extra hormoner efter äp.... Oj säger jag vilken lättnad att det finns något nytt att göra inför detta försöket men är ändå konfunderad över att INGEN på rmc tagit till sig detta o tänkt på de under alla 4 feten.

• Libra1

ITM: Det där har jag också varit på dem om. Jag har en lite kortare cykel. Tog upp det med Sven på Nordic men han sa att man inte kunde göra något. Vad ska du ta för extra hormoner? Har hört att vissa får Progynon. Eller räcker det med Progesteron?

• Nassa

Jag tycker Pia är väldigt bra. Hon verkar öppen att prova och anpassa efter varje persons behov. Jag frågade om klistret men de sa att det finns inga bevis att det skulle fungera. Hon är ju lite speciell introvert men så glimmrar hon till ibland. Ler lite allvarsamt som bara hon gör :) Jag gillar henne. Hon har varit väldigt mån om mig efter utomkvedshavandeskapet, gjort extra kontroller istället för att lita fullt på kvinnokliniken. (Nu kan de testa hcg värdet i blodet igen. Nya striktare rutiner) Pia gör äp på mig på fredag. Har bara haft Sorana innan men gillar henne också.
    ITM: Då håller vi tummarna att det lyckas denna gång! Kommer du på fredag?
    kram till er alla!

• ITM

Libra1 jag skulle antagligen få ovitrelle som man skulle ta efter ett speciellt schema efter äp. Viktigt var bara att man inte var överSt..,

Åh Nassa då går de framåt för dig. Härligt.
    Jag startar med sprutor på fre vul på Tors

• 2014bebis

Vad roligt att se att Nassa och ITM är igång igen.
    Jag håller tummarna för er och hoppas att allt går vägen denna gång.
    Själv har jag ju paus till september och är inte här inne så ofta men jag kommer
    titta till er i sommar för att se hur det går. Skrattande

• Libra1

ITM: Tack för tipset! Ska höra med dem. :)

Ja och lycka till alla som är igång. Jag är inte heller så aktiv just nu. Hoppas på ett försök i augusti. :D

• ITM

Hjärnsläpp.... Blandad menopur behöver väl inte vara i kylskåp?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö