ITM: Förstår att allt är extra tungt. Jag har min mormor (hon är inte biologiska mormor min riktiga gick bort 1968 innan jag föddes) som är 90 och har varit pigg och relativt frisk fram till nu. Jag tror inte att hon är i livet så länge till och jag hade så gärna velat berätta att jag var gravid för henne. Så jag förstår verkligen vad du menar. Jag hoppas att de vet och förstår utan att vi behöver säga något. Ingen av mina föräldrar är i livet så hon är den sista jag har kvar förutom mina syskon. Den sista länken till min mamma. Jag gråter varje dag över henne.
På grund av min ålder så kan jag inte vänta med ivf utan jag kör på. Om jag misslyckas nu så har jag en chans i augusti.... Jag tänker att det måste gå! Det känns bra att ha berättat det men den chefen (country manager) som borde veta vet inte. Han är amerikan och företaget jag jobbar på är amerikanskt. De har lite andra förhållningssätt till saker som för oss är självklara. Fick veta i fredags att midsommarafton, julafton, trettondagsafton och nyårsafton är numera inte helgdagar utan vill vi vara lediga får vi ta ut semesterdagar. Vi har bara 25 dagar per år.... han fick dessutom panik när min kollega tog ut 3 mån pappaledighet och sa att det var skandal! Som sagt inte samma syn på saker och ting som oss :)
Styrkekramar och massa energi till dig!