• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • MissKS

Gick det bra ITM? Själv mår jag sådär. Idag har nervositeten tagit ett strupgrepp på mig. Känner mig rädd. Nu är jag på cykeldag 24, 10 dagar efter äggplock och ruvardag 6 av blastocyst. Jag är så orolig för att småblödnigarna som signalerar om mens ska komma. Samtidigt vet jag att denna nervositet bara kommer att öka nu. Det blir liksom inte lättare ju!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • ITM

De gick bra. Fick tillbaka ett jätte fint 4celligt 2 dagars. De andra 2 skulle odlas vidare för ev frysning.
    Är de någon som vet hur lång tid efter återföring ett tvådagars embryo fäster?
    MissKS förstår din oro men ge inte upp.
    Kram

• Nassa

Testade idag trots att jag har testdag den 18. Det var negativt. Det känns som mensen är på väg. Fortsätter med lutinusen fram till onsdag och testar igen om inte mensen har kommit. 

ITM: Grattis till bra resultat! Nu håller vi tummarna!
    MissKS: Grattis och väldigt intressant om socker och vitt mjöl (bröd) Ska faktiskt börja bli sträng med det och se om det blir skillnad till nästa försök. Har sommaren på mig.

• Sindyrella1983

Hej!

Jag hoppar in här. Var på första läkarbesök på Nordic IVF i Malmö förra veckan och ska dra igång i september.

Har inte läst igenom alla många sidor, men på det lilla jag läst verkar det som era upplevelser är positiva på Nordic IVF Glad

• Sindyrella1983

Tänkte även höra om det är någon som har en mailadress till kliniken, hittar ingen på deras hemsida... Skicka den gärna till mig då, här eller i ett meddelande. Glad

• Libra1

Sindyrella: Välkommen hit! Vad kul! Eller nej, det är ju tråkigt att ni också måste gå vidare.

Email: underbehandlingmalmo@nordicivf.se

Vi ska nog också göra nästa i september. De krockade med annat i augusti antar vi. Så lite dumt!

Vad var ditt första intryck? Jag trivs med alla på Nordic. :)

• Sindyrella1983

Jag tyckte att det kändes lite mer personligt. Vi träffade Sven, tyckte dock att han mest mumlade och var lite svävande i svaren. Men jag fick bättre svar av sköterskan.

Han skulle även skriva ut alla recept då, men jag har inga på mina vårdkontakter.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö