Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej, får jag hänga på här? Fyller 33 år om bara några veckor.
    Har BIM den 10 januari, första försöket. Har inga barn sedan tidigare.

• Mon bébé 81

Ja, tiden sniglar sig verkligen fram just nu. Jag går och känner efter hela tiden, ibland har jag massor av symptom och ibland inga alls. Tror att min ägglossning var redan den 25 december, men kommer ändå försöka att vänta till BIM innan jag testar. Men man vet aldrig, det kan hända att jag börjar testa tidigareTyst.

• Mon bébé 81
    Vildhallon skrev 2014-01-01 22:27:49 följande:

Testade du för ägglossning eller har du koll på den ändå? Jag tror att jag hade ägglossning den 24 december och jag har bara 12 dagar mellan ägglossning och BIM så därför tror jag att BIM är den 6:e för mig. Jag skrev 7:e i trådstarten men jag ser nu att jag nog räknat fel om jag hade ägglossning den 24:e. Hmm... mina cykler varierar mellan 26-30 dagar så det kan ju diffa lite ibland.
    Jag testade med ägglossningstest. Min menscykel är oregelbunden, men aldrig kortare än 28 dagar. Min förra mens började den 13 december, så BIM bör ligga runt 10 januari för migGlad. Har haft lite koll på ägglossningen även innan vi började försöka, och det verkar som att min lutealfas är lite längre än genomsnittet.

Håller tummarna för att vi alla blir gravida snart, och att det går bra!!{#emotions_dlg.flower}

• Mon bébé 81
    Vildhallon: Jag använder donnatest, brukar testa flera ggr om dagen. Nu tror jag dock att jag kommer sluta med det, för jag har tydligt ägglossningssekret som jag kan följa istället. Ägglossningstestet ger tydligt utslag sista dagen jag har sekretet, så vi kör på sex varannan dag (eller mer) när mensen har slutat och kör fram tills sekretet har varit borta några dagar.
  • Mon bébé 81
    Vildhallon skrev 2014-01-02 17:46:39 följande:
    {#emotions_dlg.flower}  BIM {#emotions_dlg.flower}

Vildhallon          7/1
    Mon bébé 81   10/1
    MrsLowlife       25/1
    MjölkChoklad   29/1
    Tedax
    CorneliaVelvet

Jag lade in namnen i BIM-datumordning. Tedax och CorneliaVelvet: Jag hittade inga datum på er i tråden. Lägg gärna in dem om ni vill Glad
    Kul med en lista! Vad spännande att följaGlad
  • Mon bébé 81
    Aftonstjärna skrev 2014-01-02 20:11:29 följande:
    Hej på er!

Jag hänger på. Har länge längtat efter en trea (mina barn är födda 02 och 05) och nu ska det bli av är det tänkt. Hormonspiralen åker ut nästa vecka. Ska bli så spännande att ge sig in i denna värld igen! 

Har alltså pga hormonspiralen ingen aning när jag har ÄL eller mens ännu. Har ingen erfarenhet av ägglossningstest och dyl då båda mina barn kommit på beställning. Till min mans stora besvikelse, han hade hoppats på att få försöka lite först hehe Flört Kanske det blir mera sånt nu när vi är äldre, jag är 37, han 40.
    Välkommen Glad.

Vad spännande att "börja om" med en liten när de första barnen blivit lite äldre.

• Mon bébé 81

Vad tiden sniglar fram just nu. Man går ju bara och väntar och känner efter hela tiden. Och om det inte har tagit sig så börjar en ny väntan, på ny väntan....gah! Nåväl, i slutändan kommer det ju ha varit väl värt all denna väntan Flört.

Den här helgen har jag massor av grejer inplanerade i alla fall, så då har man lite annat att tänka på.

• Mon bébé 81
    kmor skrev 2014-01-04 00:07:58 följande:
    Hej! Jag vill gärna vara med. Jag fyller 35 i vår och har en pojke på tre år. Han kom till på försök tre. Nu är vi inne på försök tre med tvåan, bim 19 jan. :)
    Välkommen! Glad
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?