Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Pealuttan skrev 2014-01-28 16:19:49 följande:
    Jag plussade idag!
    Grattis!{#emotions_dlg.flower}
  • Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-01-29 09:51:51 följande:
    ....så visst är det tidigt i förhållande till BIM, men eftersom jag har tidig ägglossning så känns det mer relevant att se till äl. Men jag hoppas innerligt att jag har fel! Fertilityfriend rekommenderar mig att testa först på måndag (men det är för att det är första månaden som jag registrerar där och det alltså inte finns någon äldre data att bygga rekommendationen på).

Har kollat lite statistik nu och peppar mig med att det finns ett gäng med tidig äl som inte plussat förrän på äl+17 uppåt äl+22! Det är ju inte kört, men jag tänker att det är bättre att förbereda sig på tant röds intågande...
    Jag håller tummarna för att det blir ett sent plus för dig!
    Jag har tidig ägglossning jag med, så jag testar också tidigare än BIM.
  • Mon bébé 81

Jag tror att jag är på ÄL+11 idag. Testade nu på morgonen och fick negativt. Kommer dock fortsätta att testa fram till BIM (8 feb).

Börjar bli lite tveksam till om jag hade ägglossning över huvudtaget i januari. Har tidigare kollat med mitt mikroskop (donnatest), men den här månaden tog jag paus från det då jag känt en stress med allt testande. Höll koll på ägglossningssekretet, men det är ju svårt när man har oskyddat sex hela tiden och allt som "kommer ut" ser likadant ut. Brukar dock ha ägglossning 11-12 dagar efter mensen, och den 23 januari tyckte jag mig se ägglossningssekret. Å andra sidan var det bara en dag, och normalt sett brukar jag ha sekretet i tre dagar.

Jag försöker att inte gå upp för mycket i det här nu, men det är svårt. Har börjat ställa mig in på att det blir minus den här månaden. Maken och jag har funderat en del över nästa försök istället. Han tycker att vi ska köpa vanliga ägglossningsstickor och testa med. Det känns som att det är lättare att se på dem än i donnatest. Så jag tänkte beställa storpack ägglossningstest + gravtest via bäst på best. Tur att det är så billigt med test så att man kan hålla på och testa varje dag Flört.

Håller tummarna för oss allihopa och hoppas på många Plus för oss alla. Om inte den här månad, så nästa månad.

• Mon bébé 81
    Bebislängt: oj, vad mycket som händer för dig nu. Jag håller mina tummar hårt för att allt ska gå bra!
  • Mon bébé 81
    Lambda: såg att vi har samma BIM. Har du börjat testa ännu, eller väntar du till BIM? Jag testar varje dag, är såååå nyfiken. Men tror verkligen inte att det blir ngt för mig den här månaden, bara känner det.
  • Mon bébé 81
    Lambda: Ah, men då är det troligtvis ett tag kvar till din BIM. Hoppas, hoppas att det går vägen för dig den här månaden Glad. Ja, hoppet är ju inte ute förrän BIM har passerat. Men när man läser i bruksanvisningarna för t.ex. clearblue så står det att 97% kan plusa två dagar innan BIM. Jag testade i morse (2 dagar innan) men fick negativt, så det är nog kört för min del. Men kommer att testa till och med lördag i alla fall. Sen ger jag upp och laddar om för nya försök.
  • Mon bébé 81
    Lambda:
    Det här är bara andra riktiga försöket för oss (slutade med preventivmedel för 3 månader sen, men jag är rätt säker på att jag missade ägglossningen första månaden). Dock försökte vi att bli gravida för ett par år sedan, och då blev det 4-5 försök utan något resultat. Sen har vi gjort uppehåll i försöken, alltså använt preventivmedel i ca 1, år.

Jag har blivit gravid en gång tidigare, även om det inte resulterade i bebis av olika anledningar. Så jag vet att min kropp kan bli gravid. Den gången jag blev gravid var helt oplanerad, och jag hade bara haft sex ett par enstaka gånger den menscykeln. Hade inte några tecken på ägglossning heller.

Den förnuftiga delen av mig själv tänker att jag kommer att bli gravid snart, och att det enda jag behöver göra är att slappna av och ta hand om mig själv och min kropp. Men sedan finns det en liten oroad del som tänker att jag inte kommer att bli gravid igen, att det är något fel på ägglossningen (har tidigare fått höra av min gynekolog att det är mycket äggblåsor på mina äggstockar, vilket kan göra att det ta längre tid att bli gravid).

Så min plan nu är att testa med ägglossningsstickor, sexa varannan dag efter mensen tills det att ägglossningen är över, stressa mindre i vardagen, motionera och äta lite mer frukt och grönt. Det känns som rimliga och sunda åtgärder. De kanske inte påverkar min förmåga att bli gravid, men det känns skönt att ha något att hänga upp tillvaron på. Och har det inte tagit sig efter 6 försök så har vi bestämt att kontakta läkare. Som jag har förstått det så får man hjälp fortare när man har påvisade problem/konstigheter på äggstockarna, så vi kommer inte att vänta i ett år som verkar vara den allmänna rekommendationen.

Har du sökt hjälp för egen del? Jag läste att din man inte var upplagd för att göra det ännu. Men jag tänkte om du har kollat upp "din del", eller hur man nu ska uttrycka det? Förstår självklart om du inte vill svara.
    Det är ju alltid svårt det där, om man har kommit olika långt i bebis-processen. Vad har du mer för knep som du har tänkt att testa?
  • Mon bébé 81
    Aftonstjärna: spännande! Du kanske kan säga att du har tagit en stark värktablett om det är så att du är gravid.
  • Mon bébé 81
    Lambda: aha, då är jag med! Hade missat att du hade barn redan. Då hoppas jag att din karl snart känner sig redo för nästa steg!

Mjölkchoklad: Skönt att det såg bra ut! Och det var ju en trevlig ordination för helgen som du/ni fick Kyss
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?