Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Vildhallon: skönt att slippa illamående. Hoppas att det förblir så! Som jag har förstått det så är det långt ifrån alla som blir väldigt illamående. Det är bara att hoppas att man tillhör den icke-illamående-kategorin ;). Det där med kroppstemperaturen var ju intressant. Och skönt med lite lagom symptom så där ändå, för då förstår man ju bättre att det tagit sig (även om det verkar vara normalt att inte ha några symptom heller).

Jag har åkt på feber och förkylning. Har haft problem med magen också. Allt på en gång...haha. Men nu har febern gett med sig, och jag började tempa i morse. Kanske är jag fortfarande påverkad av infektionen, men tror knappt det för jag hade så låg temp (36,1 under armen). Blir spännande att se sen när man har gjort det ett tag och kan göra lite "statistik" av detFlört
  • Mon bébé 81
    Vildhallon skrev 2014-01-09 13:24:44 följande:
    Mon bébé 81: Jag har hört talas om en app som heter "Fertilityfriend" som många gillar just för att man kan lägga in tempen varje dag och få en graf/statistik över hur det ser ut. Jag själv fick ingen ordning på den utan använder Menskoll eller "P tracker" som den heter i min telefon.

Hoppas du kryar på dig fort!
    Ah, tack för tipset! Det måste jag kolla in :).

• Mon bébé 81

Välkommen till er som är nytillkomna!Glad

Jag har BIM idag och det blev Minus
    Det var väntat eftersom jag testade negativt 4 respektive 2 dagar innan BIM också.
    Men trist är det såklart ändåRynkar på näsan.

Nu vill jag bara att mensen ska komma!

Håller tummarna för er som står näst på tur för BIM nu!!

• Mon bébé 81
    Bebislängt: det är 6 dagar kvar till BIM så du kan inte lita på testresultatet ännu. Om man testar 4 dagar innan BIM så är ju testet säkert endast till ca 55%. Och om man testar ännu tidigare så måste det ju vara ännu mer osäkert.

Jag håller tummarna för dig!
  • Mon bébé 81

Min mens dök upp i morse, så jag har ny BIM 8 feb :). Blev så glad över detta då jag var rädd att väntan på mensen skulle bli lång och plågsam (har oregelbunden så vet aldrig riktigt när den dyker upp).

Angående det här att vara lite "knäpp" så kan jag bara sälla mig till skaran. Testar både ÄL och grav-test onödigt ofta. Plockar isär tester, fotograferar, förstorar och analyserar pixlar. Surfar på precis allt, på gott och ont. Min man har velat ha barn längre än jag och han är väldigt glad över att jag är så engagerad. Han vill gärna ha mkt info. Men ibland tycker han nog att det blir lite för detaljerat. Han försöker även få mig att slappna av, och har nog en större tilltro till att naturen kommer att sköta sitt oavsett om jag googlar på äggblåsor eller ej ;).

• Mon bébé 81

Bebislängt: sådana kommentarer är så onödiga. Självklart vet man inte om man kan bli gravid förrän man blir det, men jag tycker ändå man kan ha det som utgångspunkt. Visst blir man besviken om det inte skulle bli barn, men det gör ju inte mindre ont för att man har"förberett" sig på det. Jag tror tvärtom att det är bra att längta och glädjas i förskott :).

• Mon bébé 81

Välkommen alla nya som anslutit!Glad

Kul att du lagt till en pluslista också Vildhallon! Kul och peppande att se.

Jag bara går och väntar på att mensen ska ta slut och nya försök ska inledas. Känner att besvikelsen över minus har lagt sig, och nu känner jag mig pepp för försök nummer 2.

• Mon bébé 81
    jamieblue skrev 2014-01-14 17:46:23 följande:
    Vad roligt att den här tråden kom upp! Jag fyller 35 i sommar och min sambo och jag ska försöka få vårt första gemensamma barn. Har inte tidigare haft någon barnlängtan men det var precis som att den biologiska klockan bara slog till, trots att jag började tvivla på att jag hade någon.

Nu när vi väl bestämt oss för att försöka så kan jag få ångest över att jag är så "gammal" men det finns egentligen ingen anledning att gräma sig så mycket över det - det går ju inte att ändra på. Funkar det så funkar det… Har nu börjat läsa på om hur man egentligen blir gravid. Ja, alltså, hur det går till det vet jag, hahaha, men har aldrig satt mig in så noggrant i själva tajmingen med ägglossning och hela grejen.
    Hihi, det där är väldigt lustigt. Man har levt i över 30 år och har haft sex i en hel massa år, men ändå bara MÅSTE man läsa på massor om hur barn blir till. Så att man inte har missförstått någon viktig liten detalj Flört.

Tidigare har man ju ägnat massor av tid och energi till att inte bli gravid. Och noja sig över oönskade graviditeter osv.

* * *

Min make sa något roligt här om dagen förresten: "Tänk vad skönt sen när du blivit gravid, då kan vi ha sex precis när vi har lust" Kyss

Ja, hoppas verkligen att vi alla plussar snart och kan följas åt. Vore så mysigt!! Tänk vad vi kommer skratta åt den här tråden sen i framtidenFlört
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?