Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Bebislängt: vad skönt att du snart får komma på nytt UL i alla fall. Förstår verkligen att du oroar dig och vill veta hur det ser ut. Det hade jag också velat göra!!

Aftonstjärna: Men oh vad nyfiken du måste vara nu dåGlad. Ha det så trevlig ikväll och lycka till när du testar igen.

Själv är jag på BIM, och fick som väntat negativt även idag. Nu är det sluttestat för den här månaden. Jag återkommer med nytt BIM-datum så fort mensen har dykt upp. Blir till att beställa ägglossningsstickor och fler graviditetstest nu.

Trevlig helg på er allihopa!
  • Mon bébé 81
    MissErabel skrev 2014-02-10 18:46:49 följande:
    Hej på er! Jag blir 34 till hösten och har precis börjat försöka på barn nr 2. Har en son sen tidigare, han är 14 månader nu och jag har väl BIM idag eller imorgon ungefär. Försöker att inte vara så himla fixerad eftersom det är första försöket och jag har inte heller några direkta symptom, men man vet ju aldrig. :)
    Förra gången var han inte planerad och jag märkte inte ett smack förutom att mensen var sen.
    Hej och välkommen!Glad
  • Mon bébé 81

Välkommen alla nya, och grattis till er som plussat {#emotions_dlg.flower}

Själv går jag bara och väntar på att mensen ska komma, är på dag 33 nu. Men jag är oregelbunden så det är inget konstigt. Dock så är det väldigt irriterande med tanke på att det tar sådan lång tid att komma till nästa "försök".

• Mon bébé 81
    Lambda skrev 2014-02-13 20:37:18 följande:
    Nu kom mensen på dag 33. Vet ej om jag ska börja med gelén eller ej? Hinner tänka några timmar.
    Lustigt sammanträffande. Min mens dök också upp igår kväll, på dag 33.
    Nu är det nya tag, med förhoppning om novemberbebisarGlad
  • Mon bébé 81

Har försökt att uppdatera listan, men jag kan ha missat någon. Tog bort de BIM-datum som passerat, lägg gärna in nya Glad

{#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower} 
    Jenna0808 21/2 
    Synaps 21/2 
    MrsLowlife 23/2
    Amandi 25/2
    Mjölkchoklad 26/2
    Lantlollan 1/3 
    Mon bébé 13/3

Plus Plussat Plus 
    Vildhallon, BF 15/9
    Bebislängt, BF 24/9 
    L 1977, BF 4/10
    Pealuttan
    jamieblue
    MissErabel

• Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-02-16 10:59:59 följande:
    Stort grattis Aftonstjärna!!!

Jag hade fullt utslag på ÄL-test igår, så det är förhoppningsvis äl idag. Tempar, men än har inte tempen höjts så vi får se vad som händer de närmsta dagarna. Jag är iaf oändligt glad att jag började tempa, så slipper jag oroa mig för om jag har haft äl eller inte - tempen ger ju svaret. :)
    Jag har också börjat tempa nu. Känns som en ganska liten "uppoffring" för att få svart på vitt Glad.

Går och väntar på att mensen ska ta slut så det blir dags att börja försöka igenKyss
  • Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-02-18 23:00:38 följande:
    Ja, det är väldigt skönt med det där beskedet. Hoppas att du kommer att tycka att det funkar! Har du köpt en "riktig" ägglossningstermometer (noggrannare, med två decimaler), eller har du en vanlig febertermometer? Jag köpte min på nätet för 119 kr (www.gravtest.se/babyplan-digital-termometer-p...), så de är inte så dyra. Och jämfört mot när jag bara hade en vanlig febertermometer så ligger min temperatur mycket stabilare, så jag tycker att det var värt den extra utgiften.

Min temp höjdes i morse, så det känns skönt! Nu blir det den långa väntan till BIM...
    Tack för tipset! Jag har en vanlig febertermometer. Provar den här månaden, och om det inte fungerar något bra så får jag köpa en riktig termometer till nästa månad. Eller helst hoppas jag ju slippa tempa öht Flört. Ska bli intressant att se hur det här fungerar.

Jag håller tummarna för att din temp inte går ned nu dåGlad.

• Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-02-21 18:58:27 följande:

Nu har tempen varit stabilt hög några dagar, så jag andas ut och konstaterar "lyckad" äl! Hoppas att vi har prickat rätt med en simmare och att det tar sig!!! Lagom till BIM åker vi på semester, så även om det inte blir något får vi en bra tröst den här månaden. I så fall ska jag dyka varje dag (det ska man inte göra om man är gravid) som plåster på såren!!
    Perfekt att ha något roligt att se framemot om det inte skulle ha tagit sig! Jag brukar också tänka så där att jag vill ha trevliga saker inplanerade efter BIM utifall att jag känner mig nedstämd (vilket man ju lätt gör efter ett misslyckat försök). Och vad skönt med en resa!! Önskar att jag också kunde åka iväg någonstansSolig

Jag har tempat i fem dagar nu. Den första dagen stod termometern på 36,5 grader, men de fyra dagarna efter så har jag haft 36,3 grader varje dag. Verkar vara ganska stabilt (än så länge) med andra ord.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?