Inlägg från: Mon bébé 81 |Visa alla inlägg
  • Mon bébé 81

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Tack Tedax och Lantlollan! Vad söta ni är {#emotions_dlg.flower}

• Mon bébé 81
    CorneliaVelvet skrev 2014-03-03 19:07:33 följande:
    Oj då flera som plussat sen jag var här senast. Själv fick man mens igen idag...tror det var vårt 5:e försök. Usch så jobbigt att bli så besviken o ledsen varje månad. Men dax för nytt försök igen då....
    Vi får fortsätta att kämpa helt enkelt!! Kram
  • Mon bébé 81
    Lantlollan skrev 2014-03-06 17:00:12 följande:
    Missfall. Ledsen. :(
    Nej så tråkigt! Blir så ledsen för din skull.Rynkar på näsan
    Kramar
  • Mon bébé 81
    Tedax: hoppas att du hade ÄL, och att det har tagit sig! Jag satt och kollade igenom lite olika diagram på FertilityFriend för någon dag sedan och jag tycker att det ser ut som att rätt många har haft en varierande temperaturkurva (både högt och lågt) även efter ÄL. De som blivit gravida alltså. Kram
  • Mon bébé 81

Jag har fortsatt att göra ÄL-test och tempat. Fick fullt utslag på testet den 4 mars, och misstänker (p.g.a symtom) att ÄL var den 5 mars. Men enligt temperaturkurvan så var ÄL den 6 mars. Så jag utgår ifrån FertilityFriend, och då är BIM den 20 mars. Dock är maken bortrest den veckan, så jag kommer inte att testa förrän 21 mars. Kommer bli en lååååång väntan, men jag vill verkligen att vi båda ska vara hemma när jag testar Glad. Ja, om inte mensen dyker upp innan förstås.

Börjar kännas lite nervöst, för nu vet vi att vi har "prickat" rätt dagar. Antingen ÄL och ÄL-2 eller ÄL-1 och ÄL+1. Om det inte tar sig denna månad kommer jag att fortsätta mäta temperaturen för att se om jag alltid har ägglossning "sent". För i sådant fall har vi nog inte ens försökt under rätt period tidigare månader.

• Mon bébé 81
    {#emotions_dlg.flower} BIM {#emotions_dlg.flower}  
    Sweetie13/3
    Joss82 17/3
    Tedax 19/3

Mon bébé 20/3
    MrsLowlife 23/3

Plus Plussat Plus  
    Vildhallon, BF 15/9 
    Bebislängt, BF 24/9  
    L 1977, BF 4/10 
    Aftonstjärna BF 17/10 
    Mjölkchoklad 2/11
    Pealuttan

jamieblue 
    MissErabel

Har plockat bort de BIM som har passerat. Lägg gärna till er själva med nya BIM Skrattande
  • Mon bébé 81
    Tedax skrev 2014-03-10 20:19:44 följande:
    ÄL+6 och har åkt på magsjuka, som tur en ganska lindrig variant. Någon som vet om det påverkar en eventuell tidig graviditet?
    Tycker att min tempkurva är väldigt lik den jag hade när jag var gravid med sonen, hoppas det är ett bra tecken. Drömmer  
    Vet inget om magsjuka och graviditet, men det kan väl knappast vara farligt?
    Låter ju som ett riktigt bra tecken att din tempkurva är lik tidigare graviditets. Vad spännande det börjar bli nu. Hoppas att det är vår tur denna gång! Har du bestämt när du ska testa?
  • Mon bébé 81
    Tedax skrev 2014-03-11 20:24:16 följande:
    I dag störtdök tempen en hel grad, men det kan ju vara något tillfälligt med tanke på att jag varit sjuk... Obestämd

Jag trodde lite naivt att det skulle vara lättare att inte älta symptom och liknande till en andra gravidititet, men så fel jag hade. I dag har jag blivit skengravid utan dess like. Skäms Är frisk från magsjukan, men jag har ändå mått illa hela dagen, sådant där illamående som blir bättre av att äta, det drar lite i tjejmagen, reagerar på lukter och har inte kunnat dricka mer än en kopp te. Typiska symptom som jag hade när jag var gravid med sonen. Förmodligen är alltsammans bara efterdyningar av magsjukan och ren inbillning, men jag kan ju inte låta bli att hoppas... Drömmer

Hoppas också på att det har tagit sig för oss alla! Glad Kommer nog börja testa till helgen, det är ju ÄL+11 & +12. Använder progesteronkräm så jag kommer testa fram till BIM för att se hur länge jag ska fortsätta med krämen.

När kommer du börja testa? Spännande att vi har BIM nästan samtidigt, då kan vi vänta ihop för det kommer bli en lååång vecka... Flört
    Hihi, det där med att leta symptom är ju ett kapitel för sig. Jag tycker mig känna att jag har ont i livmodern på ett alldeles ovanligt och specifikt sätt. Som mensvärk, fast ändå inte. Sen glömmer jag bort det ibland och känner ingenting, haha.

Jag tänkte inte testa förrän 21 mars. Maken är bortrest, och vi har bestämt att jag ska testa när han har kommit hem. Möjligtvis fuskar jag och testar redan den 20:e, för han kommer hem på kvällen. En lång väntan kommer det helt klart att bli!Tungan ute
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-03-13 08:34:39 följande:
    Jag ska också vänta till BIM med att testa. Om jag inte är gravid kommer jag bli besviken och om jag är gravid kommer jag bli livrädd, ha! Inte lätt med så stora grejer...
    Hihi, känner verkligen igen mig! Vill så gärna ha plus - men kommer bli fullkomligt skräckslagen om jag får det. Det känns både overkligt och skrämmande att tänka att man snart kan vara gravidFörvånad. Har man väl fått barn så går det ju inte att ändra sig, vilket man säkert inte vill heller Flört.
  • Mon bébé 81
    joss82 skrev 2014-03-13 18:47:31 följande:
    Nu händer det grejer här. Har fått världens äl-sekret! Massa gulvitt som går att göra många centimeter långa broar med! Men jag är ju på dag 27 nu och borde få mens snart???! Kan det vara tecken på graviditet? Eller är min äl supersen (har inte märkt av den tydligt under månaden)?
    Spännande! Hur lång menscykel har du? Är det dags att testa snart?

Jag känner att mina bröst har ökat minst en storlek (har inte gått upp i vikt, så det har inte med ngt sådant att göra). Men jag är osäker på om de kanske brukar bli större varje månad inför mens, har ju inte tänkt på det förut typiskt nog.... Men nu känns det verkligen som att bh:n är för liten, och maken såg det också i morse. Åh, vad det är jobbigt att vänta.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?