• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Elyssa81

Vad ska man tro? Den gröna är ÄL test från igår och den rosa från idag. Ska man tro att ÄL redan varit i och med att det är så mkt svagare idag?

• lilsis
    Elyssa81 skrev 2015-02-22 15:08:40 följande:

Vad ska man tro? Den gröna är ÄL test från igår och den rosa från idag. Ska man tro att ÄL redan varit i och med att det är så mkt svagare idag?

Svårt att säga när det är två olika märken :-/
  • Blåblomman
    JayCee skrev 2015-02-22 13:47:30 följande:

Jag fick negativt ål-test igår och positivt idag, så bara att köra. Tycker att jag känner mens-smärtor i ryggen, är det ägglossningen? Har aldrig känt av den tidigare, men så har jag väl heller aldrig varit särskilt uppmärksam på det. 

Jag kan få menssmärtor även vid ägglossning. Speciellt efter. Ett tips är att notera hur man mår varje dag i en cykel. Ganska så snabbt ser man mönster. Jag blir tex lite illamående flera dagar en vecka innan mens. Nu ver jag det och behöver inte få panik att det skulle vara magsjuka.
  • Lantlollan

Hej (igen),

Tittar in här efter ett väldigt långt uppehåll på FL (närmare bestämt tio månader) och tänkte bara ge en liten uppdatering. Det har inte gått så bra för oss hittills. Vi fick ju en kort graviditet i februari/mars, men som ledde till ett tidigt missfall. Sedan dess har det varit stendött. I maj 2014, då vi försökt i nästan två år, fick vi ställas i kö till utredning. Den skedde i september/oktober 2014 och man kunde inte hitta vad som är fel. Nu har vi precis påbörjat vår första IVF-behandling, med allt vad det innebär.

Håll gärna en tumme eller två för oss!

• Iskristall

Hej lantlollan! Välkommen tillbaka Självklart hålls det tummar! Hur går det med IVF behandlingen så här långt?

• Lantlollan
    Iskristall skrev 2015-02-23 18:12:43 följande:

Hej lantlollan! Välkommen tillbaka Självklart hålls det tummar! Hur går det med IVF behandlingen så här långt?

Tack! Det har gått okej med sprutorna och jag har mått förhållandevis okej (bara varit lite trött och illamående, men väldigt lindrigt). Idag var vårt första äggplock, vilken var en mentalt jobbig upplevelse. Nu sitter jag här med svullen och molande mage och ländrygg, men det är som det ska vara. De fick ut elva ägg och i morgon vet de hur många av dem som blivit befruktade. På onsdag får vi veta hur många embryon som ser bra ut och om det blir återföring då eller på lördag. Så det är att försöka ta en dag i sänder.

Jag har inte hunnit läsa tillbaka och uppdatera mig om alla - hur har det gått för dig?
  • Iskristall

Åh då håller vi tummarna lantlollan! Hoppas ni får topp embryo. 11 ägg det är inte fy skam det, grattis

För mig/oss är det samma gamla visa med mensen som envisas med att komma Är på äl+12 idag. Men hoppet känns inte stort.

• FruA78

Blåblomman: vad skönt att få svar från remissen. Då är det inte lång tid kvar tills ni sätter igång med Ivf. Håller tummarna att ni ska lyckas innan dess.

Lite uppdatering. Det blev skrapning förra fredagen och analys för att utesluta mola. Så nu måste vi vänta på provsvar ca 4-6 veckor och får inte försöka innan vi fått svar. Om det är mola får vi inte försöka på 3-6 månader. Är inte så orolig att det ska vara en mola,nu får det vara nog med elände.Två missfall i rad (vecka 10 och 8) på 4 månader. Känner mig knäckt men har bra stöd av mannen och har en så bra läkare som sköter vår fertilitetsutredning.

• FruA78

Välkommen tillbaka Lantlollan! Oj vad bra med 11 ägg. Håller tummarna att guldägget finns där :)

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?