• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Blåblomman
    Smulan987 skrev 2015-01-09 07:55:42 följande:

Hej!! Hoppas att allt är bra med er.. Här är det lite tråkigt just nu.. Jag hade en stark känsla av att jag var gravid redan en v. innan bim, molande värk, lite smått öm i brösten, kändes bara som att det var något därinne, allra helst på kvällen, och jag hade helt rätt. Men tyvärr så fick jag en rejäl blödning från ingenstans natten mellan sön-mån, bim-4, åkte till gynakuten på måndag och fick konstaterat att det var ett tidigt missfall. Fick medicin som ska minska blödningen, men blöder fortfarande ganska mycket. Så nu vill jag bara att det ska sluta så man kan börja om på nytt och hoppas att det tar sig snabbt.

Å nej vad tråkigt :( hoppas du inte ska blöda så mycket och kan starta om. Här är det äl till helgen så får se om det blir något denna gång. Annars väntar vi svar på vår remiss. Borde komma inom den närmsta månaden.
  • FruA78

Smulan987: vad tråkigt. Hoppas att ni snart kan försöka igen.

Blåblomman: ja jag ska ta upp det med läkaren på tisdag. Det slutade blöda dag 11 och som tur var fick jag en sen ägglossning, dag 15. Nu är det äl + 4 och hoppas att vi lyckas denna gång.

Håller tummarna att ni lyckas nu denna gång. Hoppas att ni får svar på remissen snart.

Ha en bra helg alla!

• JayCee

Nu äntligen sätter vi igång. Är på dag 10 i cykeln och ska börja med ÄL-stickor för att få lite mer koll. Tempar sedan länge (tidigare som preventiv-metod). Hade sex i dag, men har troligtvis inte äl förrän om 5-6 dagar.
    Håller tummarna för er andra också! 

• Beya

Enligt ägglossningskalendern har jag ägglossning imorgon men vi har kört nu varje dag hela vecka för att vara på säkra sidan spännande!

• FruA78

Jag är gravid igen! Helt sjukt har svårt att tro det. Förra gången tog det 11 månader och nu var det första riktiga försöker efter missfallet i slutet av oktober. Håller tummarna att det går hela vägen nu.

Kram

• Smulan987

Grattis FruA78!!

Blödde fram tills tis förra v., men kroppen var nog inställd på att missfallet, natten mellan sön-mån, var första dagen av min mens, hade äggkossning nu i helgen, så nu är det bara att invänta bim igen. Känns som en evighet!!

Har hört lite olika gällande graviditet efter missfall, att man borde vänta någon månad innan man försöker igen, men som jag har förstått det så är det mest för att kunna beräkna hur långt gången man är vid en eventuell graviditet samt att det kan vara bra att återhämta sig psykiskt, någon som har någon erfarenhet gällande detta? Har inte tålamod att invänta äl nästa månad, så vi kör på som vanligt och hoppas på det bästa..

Håller tummarna för er andra också, hoppas på pluss inom en snar framtid!!

• Iskristall
    Asali79 skrev 2015-01-19 13:14:02 följande:

Hur går det för dig Daisy80?

Puffar, ja hur går det för er Daisy80?

Grattis FruA78
  • daisy80

Hej! Tackar som frågar :) inget pluss än, har bim på torsdag så bara att vänta och se... Hur är det själv Asali79? Och Iskristall?

Asali79 skrev 2015-01-19 13:14:02 följande:

Hur går det för dig Daisy80?

• Iskristall
    daisy80 skrev 2015-01-21 00:21:14 följande:

Hej! Tackar som frågar :) inget pluss än, har bim på torsdag så bara att vänta och se... Hur är det själv Asali79? Och Iskristall?

Lycka till! Hoppas ni får se plus på torsdag!

Själv är jag på äl+8 idag. Så här pågår den vanliga väntan
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?