• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall

Nä, det behöver man inte ha Daisy80. Paus alltså...men omständigheter i vårt liv gör att det passar bäst så!

FruA78: Aha, då förstår jag. Hoppas graviditet kommer snart. Och tack för lyckönskningarna!

• Blåblomman

Tack för era lyckönskningar. Är på dag 4 med sprayen men känner inte så mycket av den än. Dröjer väl ytterligare några veckor innan äggplock och sånt men i maj blir det i alla fall av.

Lycka till ni också!

• JayCee

ÄL igår och hade sex igår och i förrgår. 14 långa dagar till BIM...

• daisy80
    FruA78 skrev 2015-04-19 14:47:17 följande:

Daisy:nej vad trist med mens.

Hur länge har ni försökt? Hoppas ni får hjälp med utredning snart.

Vi har försökt sen i somras. Ringde fertilitetskliniken och de skickade hem papper som vi fyllt i, känns bra att ha gjort första steget iaf. Men jag har ändå en känsla av att vi kommer lyckas på egen hand.. Men bra med en backup-plan.

Här väntas det på äl nästa vecka. Hur går det för er andra?
  • Lantlollan

Hej allihop,

Jag som tittar in här igen och jag hade över 100 olästa kommentarer i den här tråden.Kan ni inte skriva lite kort vad som har hänt det senaste året och var ni är just nu? Skulle vara fint att ta upp tråden med er igen. Hjärta

Vårt första IVF/ICSI-försök misslyckades, men det blev två fina femdagars blastocyster till frysen. En sådan fick vi tillbaks den 27:e. Och vi plussade svagt igår, på motsvarande ÄL+12. Med erfarenhet från tidigt missfall vågar vi dock inte ta ut segern i förskott - det är långt till mål än. Men det känns skönt att det åtminstone har funkat så långt. 

Om drygt två veckor blir jag 34. Och för en vecka sedan hade jag sagt "Tiden går, men barnlösheten består". Nu håller vi tummarna så hårt vi kan för att detta ska gå hela vägen.

Men nu, rara ni, berätta hur det går för er. 

• Lantlollan
    Blåblomman skrev 2015-04-19 18:54:16 följande:

Tack för era lyckönskningar. Är på dag 4 med sprayen men känner inte så mycket av den än. Dröjer väl ytterligare några veckor innan äggplock och sånt men i maj blir det i alla fall av.

Lycka till ni också!

"Skönt" att ni har fått komma igång med IVF!! Jag var själv väldigt kluven inför det och hade delade känslor. Men jag håller tummarna för noll biverkningar och gott resultat. Lycka till!!
  • Iskristall

Hej tjejer!

Vi har påbörjat utredning. Fått remisser på blodprover och "spolning" osv så nu får vi se hur långt vi kommer innan semestrarna. Läkaren tyckte att vi skulle gå på ivf direkt. Så det är nog planen. Jag har börjat få lite kalla fötter när det gäller barn, men jag är nog mest rädd för förändringen som kommer i och med barn.

Hej lantlollan och lycka till!

Hur går det för er blåblomman och JayCee?

• Blåblomman

Välkommen tillbaka Lantlollan! Håller tummarna stenhårt nu! Men underbara nyheter att ni plussat :) jag fylller 37 om ca 3 veckor ;)

Skönt att ni är igång Iskristall!

Jag håller fortfarande på att spraya men sprutar också sen 1 maj. På fredag är det VUL och äggplock beräknas till 14 maj. Så får vi ta det därifrån. Men hoppas verkligen att det ska gå bra!

• JayCee

Fick min mens igår, på BIM+1. Känns så hopplöst, men försöker tänka att det bara var vårt tredje riktiga försök.

Funderar på att kontakta sjukvården för att kolla att allt står rätt till hos mig, hormon-nivåer och sånt (vet inte ens vad en kan kolla!). Får klara utslag på ÄL-stickor, men har i princip inget äl-sekret.

• Sötistilde
    JayCee skrev 2015-05-06 20:05:34 följande:

Fick min mens igår, på BIM+1. Känns så hopplöst, men försöker tänka att det bara var vårt tredje riktiga försök.

Funderar på att kontakta sjukvården för att kolla att allt står rätt till hos mig, hormon-nivåer och sånt (vet inte ens vad en kan kolla!). Får klara utslag på ÄL-stickor, men har i princip inget äl-sekret.

Hej! Jag har exakt samma som dej- klara utslag både på cb-test och även de billiga testerna. Har gått till gyn nu. Hon tyckte det var bra att jag kollade mig- är 35 år. Ska även till vårdcentralen och ta prover.. Allt som rör barnalstrande tänkte jag :) fick missfall på första syskonförsöket i feb sen har kroppen varit jätteknepig ...
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?