• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Loncelot
    Iskristall skrev 2016-01-17 20:24:09 följande:

Ja! Allt är bara ett himla väntande Men nu är det bara att mysa på för er då. Lycka till! Så får vi vänta på din uppdatering om hur det gått sen

Hur länge har ni försökt och har ni barn sen tidigare?

Vi har 3 barn, hade nog aldrig blivit gravid utan min monitor, har använt den till alla graviditeter,

Barn nr 1 gick vi till och med utredning då ja inte vart gravid, efter 1,5års frustration så köpte ja monitorn och vart gravid månad 3 så sammanlagt ca 18månader... (vet att 1,5år kankse inte e mycket för andra men för oss va det hemskt)

Barn nr 2 gravid på första månaden med monitorn

Barn nr 3 gravid månad 2.

Detta är första månaden med försök barn nr 4.

Kom ihåg tiden med försöken med första barnet ja mådde så dåligt var stressad o frustrerad o allt däremellan för ja inte blev gravid...så monitorn har verkligen varit min räddning, önskar alla kunde ha den lyckan med hjälp av den...förstår inte hur ja inte lyckas utan den..
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-01-17 20:22:55 följande:

Oj vad många nya till tråden vad roligt, välkomna.

Jag har inte varit så aktiv här på ett tag det var jobbigt att alla tre inseminationer misslyckades och även få vänta på ett avslutningssamtal hos läkaren. Imorgon ska jag till läkaren och hoppas att de sätter oss i ivf-kön nu. Är så nervös. Jag är på äl+ 9 idag och testade negativt på gravtestet imorse hade hoppas på att plussa nu innan mötet vet att det är tidigt. De andra gångerna plussade jag svagt på äl +10 till äl +12 olika båda gångerna. Men är inställd på att vi kommer behöva ivf istället.

Tack för tummarna!

Så tråkigt att höra att det inte gått vägen eller än finns ju en chans!? Ska inte trissa upp dina förväntningar, men man vet ju aldrig.

Håller tummarna att du får plus om inte det så för att ni blir satta i ivf-kön.

Lycka till i morgon, väntar på uppdatering
  • Iskristall
    Loncelot skrev 2016-01-17 22:13:21 följande:

Vi har 3 barn, hade nog aldrig blivit gravid utan min monitor, har använt den till alla graviditeter,

Barn nr 1 gick vi till och med utredning då ja inte vart gravid, efter 1,5års frustration så köpte ja monitorn och vart gravid månad 3 så sammanlagt ca 18månader... (vet att 1,5år kankse inte e mycket för andra men för oss va det hemskt)

Kom ihåg tiden med försöken med första barnet ja mådde så dåligt var stressad o frustrerad o allt däremellan för ja inte blev gravid...så monitorn har verkligen varit min räddning, önskar alla kunde ha den lyckan med hjälp av den...förstår inte hur ja inte lyckas utan den..

Den där monitorn verkar ju vara er lycka! Då kommer det nog snart ta sig igen!
  • hoppfullsnart40
    Loncelot skrev 2016-01-17 22:13:21 följande:

Hej
    Är det en Clearblue graviditetsmonitor du har?
    Jag har en som väntar här hemma om vi inte lyckas denna månaden.
    Roligt att den funkat för dig :) Det ger mig hopp.
  • Loncelot
    hoppfullsnart40 skrev 2016-01-18 10:09:24 följande:
    Hej
    Är det en Clearblue graviditetsmonitor du har?
    Jag har en som väntar här hemma om vi inte lyckas denna månaden.
    Roligt att den funkat för dig :) Det ger mig hopp.
    Ja precis :) har haft/har både gamla och den nya :)
    Har flera vänner som den funkat lika bra för ;)
  • daisy80

[quote=76239715][quote-nick]Iskristall skrev 2016-01-17 17:50:31 följande:[/quote-nick]Hur går det för er?! Snart bim.

Vi var på kliniken i fredags och ska vid nästa mens som nu bör komma runt den 29:e januari påbörja vår andra runda ivf med lite nya mediciner.

Välkommen Loncelot! [/

Spännande Iskristall, nu jäklar

Själv väntar jag på äl om ca 5 dagar. Men är så glad att vi står i ivf kön nu sedan en månad. Då sa de att vi skulle bli kallade inom tre månader. Så borde vara ca två kvar nu, om det inte blir någon hastig lucka plötsligt ( kan ju alltid hoppas) Tid tid tid... Ja detta väntande alltså.. Kram på er, alla väntare!

• Iskristall

[quote=76241894][quote-nick]daisy80 skrev 2016-01-18 10:33:40 följa

Spännande Iskristall, nu jäklar

Själv väntar jag på äl om ca 5 dagar. Men är så glad att vi står i ivf kön nu sedan en månad. Då sa de att vi skulle bli kallade inom tre månader. Så borde vara ca två kvar nu, om det inte blir någon hastig lucka plötsligt ( kan ju alltid hoppas) Tid tid tid... Ja detta väntande alltså.. Kram på er, alla väntare![/quote]

Det händer saker för er också snart! Härligt, hoppas det kommer en hastig lucka!

Kram

• FruA78

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf :) Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det känns bra och hoppas att månaderna ska gå fort nu i väntan på ivf.

Härligt Daisy att det redan har gått en månad för er, inte så långt kvar nu.

• Iskristall
    FruA78 skrev 2016-01-18 18:36:30 följande:

Mötet gick bra imorse och idag kommer remissen skickas för ivf :) Passade på att fråga hur mycket större chans till graviditet med ivf istället för insemination och hon sa ca 25% på tre försök med insemination och 75% efter tre ivf försök, dvs tre äggplock. Det känns bra och hoppas att månaderna ska gå fort nu i väntan på ivf.

75% efter 3 äggplock, låter ju bra. Men menar hon efter 3 återföranden då? 1 äggolock kan ju se så olika ut för olika kvinnor. Mitt första äggplock vart ju bara ett försök, alltså bara en återföring. Medan andra får embryos i frysen och kan göra fler återföranden på ett äggplock. Det måste ju vara större chans för dem? Om inte annat fler chanser iallafall.
  • daisy80

Åå grattis till ivf-remissen! Vad jätteskönt för er!

FruA78 skrev 2016-01-18 18:36:30 följande:

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?