• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • daisy80

Ja precis, jag undrar också hur de menade? 75% låter ju hursomhelst bra!

Iskristall skrev 2016-01-18 20:30:12 följande:

75% efter 3 äggplock, låter ju bra. Men menar hon efter 3 återföranden då? 1 äggolock kan ju se så olika ut för olika kvinnor. Mitt första äggplock vart ju bara ett försök, alltså bara en återföring. Medan andra får embryos i frysen och kan göra fler återföranden på ett äggplock. Det måste ju vara större chans för dem? Om inte annat fler chanser iallafall.

• FruA78
    Iskristall skrev 2016-01-18 20:30:12 följande:
    75% efter 3 äggplock, låter ju bra. Men menar hon efter 3 återföranden då? 1 äggolock kan ju se så olika ut för olika kvinnor. Mitt första äggplock vart ju bara ett försök, alltså bara en återföring. Medan andra får embryos i frysen och kan göra fler återföranden på ett äggplock. Det måste ju vara större chans för dem? Om inte annat fler chanser iallafall.
    Läkaren menade tre kompletta försök, inte tre insättningar. 75% låter ju jättebra nu får vi hoppas att vi alla här i tråden tillhör dessa 75% ;)
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-01-18 23:13:55 följande:

Åå grattis till ivf-remissen! Vad jätteskönt för er!

Tack så mycket :) Det känns skönt. Nu väntar jag på besked att den he blivit mottagen och accepterad. Kunde dröja ca 1-1,5 månad innan de på Huddinge besvarar remissen. Åh denna eviga väntan :( Är så nyfiken på vilken klinik det blir om vi använder oss av vårdgarantin.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-01-19 17:49:36 följande:

Läkaren menade tre kompletta försök, inte tre insättningar. 75% låter ju jättebra nu får vi hoppas att vi alla här i tråden tillhör dessa 75% ;)

Men tre kompletta försök kan ju se så olika ut och sen påverkar ju åldern också. Mitt första försök är ju redan förbrukad Lite bitter på senaste resultatet är jag allt. Hoppas mitt/vårt andra försök blir bättre!
  • daisy80

Förstår att man lätt kan bli bitter. Men nu är det er tur att det ska funka! Och ny medicin och allt nästa gång ju. Då blir det sprutor och äggplock igen nu då? Håller tummarna så hårt jag kan att det ska gå vägen nu!!

Iskristall skrev 2016-01-19 19:17:06 följande:

Men tre kompletta försök kan ju se så olika ut och sen påverkar ju åldern också. Mitt första försök är ju redan förbrukad Lite bitter på senaste resultatet är jag allt. Hoppas mitt/vårt andra försök blir bättre!

• Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-19 23:55:12 följande:

Förstår att man lätt kan bli bitter. Men nu är det er tur att det ska funka! Och ny medicin och allt nästa gång ju. Då blir det sprutor och äggplock igen nu då? Håller tummarna så hårt jag kan att det ska gå vägen nu!!

Japp, nu är det allt om igen. Men såklart spännande med ny medicin. Jag hoppas sååååå! Vill bara att mensen ska komma så vi får sätta igång. Men får vänta tills runt den 29:e, 30:e men då jäklar!

Har det dykt upp nån äl än?
  • Loncelot

Dag 14 på monitorn ännu ingen ägglossning, vanligtvis så brukar den vara mellan dag 16-19, så bara att vänta vänta o vänta lite mer...mm...

• daisy80

Jaaa nu får tiden gå fort till 29-30:e, så ni kommer igång igen! :)

här var det hyfsat starkt streck på testlagrets sticka idag, så äl blir nog fre eller lördag! Så bara att försöka på , även om jag är helt inställd på att det blir ivf nu.

På söndag åker vi till Kanarieöarna en vecka, känns så skönt att komma iväg och tänka på nåt annat ett tag. Och så går ju tiden lite fortare framåt ett tag.

Iskristall skrev 2016-01-20 05:57:13 följande:

Japp, nu är det allt om igen. Men såklart spännande med ny medicin. Jag hoppas sååååå! Vill bara att mensen ska komma så vi får sätta igång. Men får vänta tills runt den 29:e, 30:e men då jäklar!

Har det dykt upp nån äl än?

• Iskristall
    daisy80 skrev 2016-01-21 22:35:17 följande:

Jaaa nu får tiden gå fort till 29-30:e, så ni kommer igång igen! :)

här var det hyfsat starkt streck på testlagrets sticka idag, så äl blir nog fre eller lördag! Så bara att försöka på , även om jag är helt inställd på att det blir ivf nu.

På söndag åker vi till Kanarieöarna en vecka, känns så skönt att komma iväg och tänka på nåt annat ett tag. Och så går ju tiden lite fortare framåt ett tag.

Tack!

Sol och en veckas ledighet! Vad behövligt kan jag tro. Ha det så skönt och vila ordentligt! Och lycka till med äl! Nu jäklar!
  • Gamlamamman

Mensen kom några dagar innan den skulle och är nu passerad. :)

Jag har haft en dipp i allt, så har inte varit inne på FL på evigheter (känns det som).

Så som jag trodde blev det ingen bebis. Men det kan ju bli en denna månad. ;)

Tycker att jag redan känner av äggstockarna som vid äl och det är skumt. Borde inte känna av förrän om ca en v.

Åååååå vad jag håller tummarna för er skull! Så bra med experthjälp. Hoppas så att det går vägen denna gång.

Massor som hänt i tråden sen jag kollade sist. Kul!

Välkommen alla nya!

Nu ska jag läsa igenom allt jag missat. :)

Trevlig helg till er alla!

Iskristall skrev 2016-01-17 17:50:31 följande:

Hur går det för er?! Snart bim.

Vi var på kliniken i fredags och ska vid nästa mens som nu bör komma runt den 29:e januari påbörja vår andra runda ivf med lite nya mediciner.

Välkommen Loncelot!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?