• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • lilsis

Ruvar på en blastocyst sedan i tisdags. Börjar bli lite trött på allt väntande faktiskt.

• Gamlamamman
    Loncelot skrev 2016-01-24 22:58:19 följande:

Exakt!

Nu är dagen klar med allt!

Min son bröt benet i pulkabacken i torsdags fick vänta i 10timmar på akuten innan han blev gipsad min stackars lilla kille dom kom hem 03:30, men så duktig han ändå var! 5år fyller han snart så snabbt tiden går! Dottern på 4år var så nyfiken ville se gipset dagen efter och storebror blev så arg för han ville vara ifred o sova.. Vem har sagt livet skulle vara lätt..fullt ut testas vi!!!

Men stackars liten! Hoppas han kryar på sig snart. De brukar ju iaf tycka att det är kul att gå på kryckor i början. :)

Ja, man testas fler än en gång som förälder. Världens svåraste jobb med oviss utgång. :D
  • Loncelot

Ovissheten att inte veta när man ska bli gravid är jobbigast, tänk om man kunde få ett datum på det då skulle man ju vara glad

lilsis skrev 2016-01-25 07:08:12 följande:

Ruvar på en blastocyst sedan i tisdags. Börjar bli lite trött på allt väntande faktiskt.

Gamlamamman skrev 2016-01-25 09:00:16 följande:

Men stackars liten! Hoppas han kryar på sig snart. De brukar ju iaf tycka att det är kul att gå på kryckor i början. :)

Ja, man testas fler än en gång som förälder. Världens svåraste jobb med oviss utgång. :D

• Caliz

Imorse plussade jag på CB monitorn, det va den som infa mig sist om spölplusset. Dvs förra månaden när jag plussa så var jag inte gravid :( Testade med ett vanligt test från apoteket som visa att jag var gravid. Men icke.
    Iaf tillbaka till nutiden, som sagt i morse plussade jag och vågade inte tro på det. Hade även ett billigt test från RFSU ni vet dem man kan köpa 8 st för typ 150 kr, såg inget på den, men tror inte att man kan testa tidigare på dem.... Så jag har hållit mig i 6 timmar då de vill ha morgon urin ( svårt ) Gick och köpte 2 tester ett från CB och ett från Predictor early. Båda vissa possitivt... Nu vågar jag fan inte lita på detta då det från RFSU inte visa något.

Jag ska iof inte ha mens förrän på ons och de tester som vissat plus är tester man kan kolla innan BIM. 

Sorry för svamel. Vad tror ni? 
    Sen om jag är gravid är jag så sjukt rädd för missfall då jag fick det i nov...

Tankar....snälla <3

• Gamlamamman

Jag skulle vilja våga mig på att säga grattis! :)

Lycka till!

Caliz skrev 2016-01-25 13:08:57 följande:

Imorse plussade jag på CB monitorn, det va den som infa mig sist om spölplusset. Dvs förra månaden när jag plussa så var jag inte gravid :( Testade med ett vanligt test från apoteket som visa att jag var gravid. Men icke.

Iaf tillbaka till nutiden, som sagt i morse plussade jag och vågade inte tro på det. Hade även ett billigt test från RFSU ni vet dem man kan köpa 8 st för typ 150 kr, såg inget på den, men tror inte att man kan testa tidigare på dem.... Så jag har hållit mig i 6 timmar då de vill ha morgon urin ( svårt ) Gick och köpte 2 tester ett från CB och ett från Predictor early. Båda vissa possitivt... Nu vågar jag fan inte lita på detta då det från RFSU inte visa något.

Jag ska iof inte ha mens förrän på ons och de tester som vissat plus är tester man kan kolla innan BIM. 

Sorry för svamel. Vad tror ni? 

Sen om jag är gravid är jag så sjukt rädd för missfall då jag fick det i nov...

Tankar....snälla <3

• Caliz
    Gamlamamman skrev 2016-01-25 13:28:56 följande:

Lycka till!

Tack och tack för att du palla läsa ;)
  • Millissons
    Gamlamamman skrev 2016-01-25 13:28:56 följande:

Lycka till!

Grattis och lycka till! Vad är dendär blå/vita med plusset? :)
  • Iskristall
    Caliz skrev 2016-01-25 13:49:13 följande:

CB monitor, den är faktiskt superbra. Dyr men bra. Man ställer in sin första mensdag och sen från dag 6 så kissar man på en sticka och tror man gör det typ varje dag så har den koll på ÄL och du kan göra gravtest 

www.billiga-tester.se/clearblue-advanced-fertilitetsmonitor-p-124.html

Gör man gravtest i fertilitetsmonitorn alltså? Smart!

Jag vågar mig nog också på ett grattis! Hoppas och tror att du kan lita på testen
  • Caliz
    Iskristall skrev 2016-01-25 17:52:19 följande:
    Gör man gravtest i fertilitetsmonitorn alltså? Smart!

Jag vågar mig nog också på ett grattis! Hoppas och tror att du kan lita på testen
    Tack, hoppas dessa 3 tester är rätt.
    Men fick missfall i nov :(
    Så man är lite rädd...

Ja den e super. Allt i ett????????
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?