• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Iskristall

Jag hämtade ut alla mina sprutor och vaggisar inför nästa försök igår. Så nu är jag redo när mensen dyker upp!

• Ankissen
    Iskristall skrev 2016-01-24 08:49:13 följande:

Åh stort grattis!

Definiera vad "ruggit" betyder för dig. Jag som novis på gravsymptom funderar mycket på hur det kommer kännas och funderar över andras upplevelser

Hihi jag ska se om jag kan sätta ord på det. Det började för en vecka sen med lätt värk i underlivet, typ så som det kan kännas där när man har feber. Det gick inte dra upp foten under mig som jag oftast gör när jag sitter. Närmare bim har jag blivit trött och det känns som om ögonen är halvöppen bara. Det ilar till i brösten titt som tätt och gör ont i dem om man trycker på dem. Jag mår lätt illa och har ingen vidare aptit . Känner mig bakis. Sen har jag en lätt, diffus, mensvärk i mage och rygg. :)
  • Iskristall
    Ankissen skrev 2016-01-24 08:56:05 följande:

Hihi jag ska se om jag kan sätta ord på det. Det började för en vecka sen med lätt värk i underlivet, typ så som det kan kännas där när man har feber. Det gick inte dra upp foten under mig som jag oftast gör när jag sitter. Närmare bim har jag blivit trött och det känns som om ögonen är halvöppen bara. Det ilar till i brösten titt som tätt och gör ont i dem om man trycker på dem. Jag mår lätt illa och har ingen vidare aptit . Känner mig bakis. Sen har jag en lätt, diffus, mensvärk i mage och rygg. :)

Å tack för ditt svar! Det är såå spännande att läsa om andras upplevelser och sen fantisera lite om hur man tror man själv förhoppningsvis får uppleva det hela.
  • Loncelot

Max på monitorn idag!!! Äntligen!

Segade igår så känns ju toppen! Blir väl mer idag o imorgon!

Angående graviditet symptom så hade ja ett sånt extremt luktsinne så jag visste redan 4dgr innan bim att ja var gravid..Alla 3gångerna! 2:a graviditeten när jag visste ja var gravid så hängde min mans jobbtröja på dörren, "fan va äckligt din tröja luktar, tvätta den innan du hänger upp den!" han titta på mig o sa "du är gravid igen" gjorde ett test och visst var jag det... Har även testat 4 dgr innan bm varje graviditet och har alla gångerna fått plus så tidigt. Håller tummarna för oss alla nu! Och stort grattis och en liten avundsjuka till er alla som redan är det

• Loncelot

Dock vaknat med lindrig nackspärr så det suuuger ju liiiite... Men men vi överlever!

• Iskristall

Vad härligt med max på monitorn Loncelot! Lycka till nu!

Och tack för din berättelse om gravsymptom! Krya ifrån nackspärren!

• Loncelot
    Iskristall skrev 2016-01-24 09:51:46 följande:

Vad härligt med max på monitorn Loncelot! Lycka till nu!

Och tack för din berättelse om gravsymptom! Krya ifrån nackspärren!

Störande att få nackspärr på ägglossningsdagen... Men finns det som är värre...
  • Gamlamamman

Grattis till plusset!

Hoppas det sprider sig så vi andra kan komma efter. :)

Kämpa på alla fina tjejer!

Så bra att vi kan ventilera oss för varandra.

• Loncelot
    Gamlamamman skrev 2016-01-24 21:22:17 följande:

Grattis till plusset!

Hoppas det sprider sig så vi andra kan komma efter. :)

Kämpa på alla fina tjejer!

Så bra att vi kan ventilera oss för varandra.

Exakt!

Nu är dagen klar med allt!

Min son bröt benet i pulkabacken i torsdags fick vänta i 10timmar på akuten innan han blev gipsad min stackars lilla kille dom kom hem 03:30, men så duktig han ändå var! 5år fyller han snart så snabbt tiden går! Dottern på 4år var så nyfiken ville se gipset dagen efter och storebror blev så arg för han ville vara ifred o sova.. Vem har sagt livet skulle vara lätt..fullt ut testas vi!!!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?