• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • FruA78
    Gamlamamman skrev 2016-01-04 09:16:03 följande:

God fortsättning allihop och välkommen alla nya!

Vad kul att det är lite drag i tråden. :)

Har varit på landet utan täckning och varit exkluderad från omvärlden ett tag. :)

Tror att jag har äl nu ev. Men det går sådär med försöken. :/

Tack detsamma, god fortsättning.

Här går det segt känns det som, nu när man inte är i behandling längre. Misslyckades med tredje inseminationen och återbesök den 18 januari för ny planering. Är idag på dag äl +8 och ca en vecka kvar till äl. Har inte så stora förhoppningar att lyckas på egen hand men klart vi ska försöka aktivt i väntan på ivf.

Håller tummarna för dig nu.
  • Gamlamamman
    FruA78 skrev 2016-01-04 17:37:51 följande:

Tack detsamma, god fortsättning.

Här går det segt känns det som, nu när man inte är i behandling längre. Misslyckades med tredje inseminationen och återbesök den 18 januari för ny planering. Är idag på dag äl +8 och ca en vecka kvar till äl. Har inte så stora förhoppningar att lyckas på egen hand men klart vi ska försöka aktivt i väntan på ivf.

Håller tummarna för dig nu.

Ledsen för er skull. :(

Hoppas verkligen att det tar sig för er snart. Skönt iaf att ni är inne i snurran och får nya försök.

Tack för tummarna! De behövs! :)

Håller alla mina för er med!
  • cesso

FruA78- vad jobbigt för er. Hoppas det tar sig ändå för er denna månad. Är det första barnet ni försöker få?

• cesso

Tog nyss ett test till. Testade ju negativt i förrgår med cb. Idag fick jag hem tester från testlagret. Tog ett test... Det var två streck! Jag är gravid! Har ju mensvärk som tusan så får se om det stannar....

• Caliz

Hänger på här, är 37, men fyller 38 detta året.
    Fick missfall i början på nov. Plussade den 28/12, som visa sig vara ett spökstreck :(

ÄL stickorna har inte kommit till ferilitetsmonitern. Så nu får vi ligga i ;) och Chansa...

Grattis till er som plussat :)

• Gamlamamman
    cesso skrev 2016-01-05 18:36:18 följande:

Tog nyss ett test till. Testade ju negativt i förrgår med cb. Idag fick jag hem tester från testlagret. Tog ett test... Det var två streck! Jag är gravid! Har ju mensvärk som tusan så får se om det stannar....

Grattis! :D
  • Iskristall
    cesso skrev 2016-01-05 18:36:18 följande:

Kul, grattis!
  • Coccolina

Outar mig lite nu visserligen.... Men här är min tråd 35+ som längtar efter första barnet....

Som jag skriver där så längtar jag... och hoppas... och vill börja vägen mot ett plus men måste få med pojkvännen på tåget... Och om han inte hänger på snart så blir det att göra det hela helt ensam..... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Bebislängt
    Coccolina skrev 2016-01-06 11:59:53 följande:

Outar mig lite nu visserligen.... Men här är min tråd 35+ som längtar efter första barnet....

Som jag skriver där så längtar jag... och hoppas... och vill börja vägen mot ett plus men måste få med pojkvännen på tåget... Och om han inte hänger på snart så blir det att göra det hela helt ensam..... 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
    Hej! Jag hängde i den här tråden tidigare och var i en liknande sits med en sambo som inte kände sig redo. Vi hade varit tillsammans i fem år när jag ställde ultimatum att antingen skaffar vi barn nu eller så gör vi slut. Han var 40 och jag kände väl att han aldrig kommer känna sig 100% redo utan en liten knuff. Kanske är det samma din kille behöver? Jag kände att jag kunde chansa eftersom jag ansåg att ett barn var viktigare än vårt förhållande.

Idag har vi en liten 1,5-åring så jag fick det bästa alternativet och jag har börjat bearbeta killen inför att kanske skaffa en till om ett par år, hehe.
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?