• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • FruA78
    Loncelot skrev 2016-01-28 12:06:27 följande:
    Tycker det är konstigt att det ska ta sån jävla tid...hemskt när man inte har nån egen kontroll och är beroende av andras beslut..

Influensa usch det är drygt! Själv har ja en förkyld dotter och en son med brutet ben som är rastlös...otålig att bli gravid..and so on...

Ett ord på allt....LIFE!

Ibland undrar man hur mycket man ska testas i livet...Hehe
    Ja en hel vecka nu med feber. Har legat däckad och har inte orkar äta eller göra nåt. Idag är det första dagen tempen är under under 37.5 :)

Hoppas att dina barn snart mår bra igen. När ska gipset bort?
  • FruA78
    Gamlamamman skrev 2016-01-28 12:20:30 följande:

Tack detsamma!

Vad drygt att vänta så länge för er på ett svar. Känns som att väntan är ganska tillräcklig redan. :/

Men vi får hoppas att det blir bra till slut iaf. :)

Tack! Ja det är jobbigt att vänta :(

Hur går det för dig?
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-01-29 21:41:35 följande:
    Steg ett: En spruta i kväll med FSH som ska stimulerar äggstockarna att mogna fram fler ägg. Den räcker i 7dagar, långverkande. Sen på tisdag lägger jag till en annan spruta som förhindrar förtidig äl. Sen är det vul, och sen får man se vad som händer fram till äggplock. Kan bli mer sprutor.

Kram
    Härligt nu är ni på gång igen :) Hoppas så för er.
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:06:35 följande:

Härligt nu är ni på gång igen :) Hoppas så för er.

Tack! Jag är nervös på vul som ska göras på torsdag, vill såå ha bättre resultat än förra gången! Tänk om det går åt skogen med de nya medicinerna? :-/
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-02-02 11:13:39 följande:
    Tack! Jag är nervös på vul som ska göras på torsdag, vill såå ha bättre resultat än förra gången! Tänk om det går åt skogen med de nya medicinerna? :-/
    Förstår att du är nervös. Svårt när man inte har någon kontroll över kroppen. Hoppas och tror att allt kommer se bra ut på torsdag.

Känns det någon skillnad från förra behandlingen?
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:36:35 följande:

Förstår att du är nervös. Svårt när man inte har någon kontroll över kroppen. Hoppas och tror att allt kommer se bra ut på torsdag.

Känns det någon skillnad från förra behandlingen?

Tack!

Nä, kan inte säga att jag känner nån skillnad. Går och funderar på om jag kanske inte känner av äggstockarna ändå... Men tror bara det är inbillning! Haha
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-02-02 11:43:25 följande:
    Tack!

Nä, kan inte säga att jag känner nån skillnad. Går och funderar på om jag kanske inte känner av äggstockarna ändå... Men tror bara det är inbillning! Haha
    Haha ja det är supersvårt att känna hur många det är. Inför inseminationerna så hade jag jämt fel. Andra försöket var jag övertygad att de skulle vara två äggblåsor eftersom det stack i båda men det var bara en den andra hade slutat växa. Inför tredje kände jag bara av en äggstock och då var det helt plötsligt en äggblåsa på varje äggstock som var lika stora. Så jag har märkt att jag inte kan förlita mig på symtom men det är svårt att låta bli ;)
  • Iskristall
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:55:14 följande:

Haha ja det är supersvårt att känna hur många det är. Inför inseminationerna så hade jag jämt fel. Andra försöket var jag övertygad att de skulle vara två äggblåsor eftersom det stack i båda men det var bara en den andra hade slutat växa. Inför tredje kände jag bara av en äggstock och då var det helt plötsligt en äggblåsa på varje äggstock som var lika stora. Så jag har märkt att jag inte kan förlita mig på symtom men det är svårt att låta bli ;)

Hehe ja så kan det vara Det är bara att hoppas på det bästa!

Hur var det nu, var ni pågång med ny insemination? Eller var det ivf på G? Jag blandar ihop och glömmer
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-02-02 12:01:12 följande:
    Hehe ja så kan det vara Det är bara att hoppas på det bästa!

Hur var det nu, var ni pågång med ny insemination? Eller var det ivf på G? Jag blandar ihop och glömmer
    Ja hoppas på det bästa för er nu.

Ingen fara det är svårt att hålla koll på alla :)

Vi har gjort klart våra tre inseminationsförsök. Ivf-remissen skickades för två veckor sedan och i fredags fick jag ett brev från Huddinge reproduktionsmedicin att det är 4-6 veckors väntetid för att en läkare ska godkänna remissen. Så sammanlagt tar det ca två månader från remissen skickades för att få svar :( Kan ju inte nyttja vårdgarantin innan jag får svar på remissen.
  • Loncelot
    FruA78 skrev 2016-02-02 11:00:45 följande:

Ja en hel vecka nu med feber. Har legat däckad och har inte orkar äta eller göra nåt. Idag är det första dagen tempen är under under 37.5 :)

Hoppas att dina barn snart mår bra igen. När ska gipset bort?

17februari så det närmar sig krypande

Tur i oturen så har han fått en rullstol och vi ska ha begravning för farmor på torsdag och farfar sitter i rullstol sen några år tillbaka vilket han hatar, men nu blir sonen stort stöd till han på begravningen och vi var hos han i helgen och sonen visa stolt upp sina skills, då vart farfar superglad! (gammelfarfar till sonen) så han o farfar får sitta längst fram i kyrkan :)
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?