• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Loncelot
    Caliz skrev 2016-01-25 19:08:29 följande:

Kanske för den vill se hur länge man har hög av det nu e man har högt. För sen visa när det ämne går ner. Kanske det e 4 dagar en månad och 3 dagar en annan.., gissar hej vilt.

Man vill ju inte anstränga sig i onödan ;) haha

Ber din monitor om tester hela cykeln? Har gått över på låg nu men den vill fortfarande att man ska testa imorgon...Hur gör man graviditetstest? Ber den själv om det eller är det någon inställning?
  • FruA78
    Iskristall skrev 2016-01-28 11:22:53 följande:

Idag startade mensen! I morgon börjar min ivf-behandling nummer 2, så spännande!

Vad spännande. Håller tummarna för er nu!

Själv har vi fått influensan här hemma och alla är riktigt dåliga.

Fick svar igår från Karolinska att de har mottagit vår remiss men att handläggningstiden är ca 4-6 veckor så sammanlagt kan kan det nästan ta två månader från och med att remissen skickades innan vi får svar. Det känns inte bra alls, jobbigt att inte veta om remissen kommer att bli godkänd eller vilken klinik det blir. Känns som det är lång kö nu och att det kan bli vart som helst i landet.
  • Loncelot

Idag startade mensen! I morgon börjar min ivf-behandling nummer 2, så spännande!

Verkligen, inte trodde man att man skulle vara så glad över att få mens håller tummarna hårt!!!
  • Loncelot
    FruA78 skrev 2016-01-28 11:33:57 följande:

Vad spännande. Håller tummarna för er nu!

Själv har vi fått influensan här hemma och alla är riktigt dåliga.

Fick svar igår från Karolinska att de har mottagit vår remiss men att handläggningstiden är ca 4-6 veckor så sammanlagt kan kan det nästan ta två månader från och med att remissen skickades innan vi får svar. Det känns inte bra alls, jobbigt att inte veta om remissen kommer att bli godkänd eller vilken klinik det blir. Känns som det är lång kö nu och att det kan bli vart som helst i landet.

Tycker det är konstigt att det ska ta sån jävla tid...hemskt när man inte har nån egen kontroll och är beroende av andras beslut..

Influensa usch det är drygt! Själv har ja en förkyld dotter och en son med brutet ben som är rastlös...otålig att bli gravid..and so on...

Ett ord på allt....LIFE!

Ibland undrar man hur mycket man ska testas i livet...Hehe
  • FruA78
    daisy80 skrev 2016-01-27 00:04:46 följande:

Håll oss uppdaterade när mensen kommer!

Det är ca 23-24 grader tror jag.. Har ingen termometer :) men varmt o skönt och har badat i havet idag :) det blir ju en del paraplydrinkar och annat men just nu orkar jag inte tänka på annat än att bara ha semester från allt! Så bara att njuta på :)

Vad härligt med solsemester. Vilken bra uppladdning inför ivf.
  • FruA78
    Gamlamamman skrev 2016-01-27 19:49:50 följande:

Ok. Då är jag med. :) Mitt minne är sämst. :/

Ja, då får vi hoppas att den kommer snart o försvinner igen så ni lyckas nästa månad. :)

Tror jag är mitt i äl men iom att jag inte testar så vet jag ju inte exakt.

Så vi kör på här så ser vi var vi landar. :)

Kram!

Håller tummarna för er ;)
  • Gamlamamman

Wiiiii!

Härligt!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?