• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • MjölkChoklad
    jamieblue skrev 2014-02-08 10:12:24 följande:
    Jag testade i dag (BIM) och fick ett positivt test! Det känns väldigt overkligt, jag ska testa igen efter helgen och se om det håller i sig :) Det känns osannolikt, på första försöket dessutom. Men men, det är mycket som kan hända än. 

Åh, grattis!!!!!
  • Joss81

Grattis till alla er som fått pluss!! För min del så är mensen i sitt slutskede så om några dagar är det dags att börja försöka igen.. Denna gång så kändes mensen som min "normala" mens igen.. Sedan missfallet och skrapningen i okt så har jag haft väldigt riklig mens varje månad. Dock inga mellanblödningar men varje gång mensen kommit så har det varit så himla mkt... Så denna månad var första månden som det var "normalmängd" igen... Kanske har det tagit tid för kroppen att återställa sig. Hoppas att detta innebär att jag kanske börjar bli mer mottaglig nu.. Nån annan som har har sådan riklig mens några gånger efter missfall?

• jamieblue
    Bebislängt skrev 2014-02-08 10:31:43 följande:

Grattis! Kände likadant när jag plussade på första försöket. Gick och köpte ett till test men sen dagen efter när det hade sjunkit in gick jag och bytte det mot gravid-vitaminer :)

Testet ska ju inte kunna visa fel åt det hållet. Enda jag har hört om är RSFU's tidiga tester som kan visa fel.

Lycka till ni andra som har BIM i dagarna!
    Jag körde RFSU, fast deras "vanliga". Så det är väl säkert, även om jag fortfarande inte vågar tro på det! Man läser så mycket om folk som kämpar och dessutom barnmorskor och läkare som säger att efter 30 är det SÅ mycket svårare att få barn. Så jag var rätt inställd på att få vänta ett tag faktiskt, jag blir ju 35 i år. 

Tack för alla grattis, jag hoppas det går bra för alla er andra!
  • Lambda

Dom här dagarna går verkligen i snigelfart. Tror jag är äl+10 idag men kan vara äl+9 till äl+13. Gjorde bara ett ältest och det var nästan positivt så kan ha varit positivt nån dag innan eller blev nån dag senare. Testar i vilket fall imorrn om testen kommit med posten då. :)

• Aftonstjärna

Ingen mens här ännu så ska smyga iväg till apoteket från jobbet och handla test och testa imorgon på morgonen igen.... Symtomen finns kvar + ett lätt illamående när jag blir för hungrig. Lite nervös för att testa efter mitt negativa på lördagen.

Hoppas du får ett plus Lambda!

• Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-10 10:47:10 följande:
    Ingen mens här ännu så ska smyga iväg till apoteket från jobbet och handla test och testa imorgon på morgonen igen.... Symtomen finns kvar + ett lätt illamående när jag blir för hungrig. Lite nervös för att testa efter mitt negativa på lördagen.

Hoppas du får ett plus Lambda!

Åh vad spännande! När är BIM? Håller tummarna för dig med!
  • Lambda

Tack Bebislängt och Aftonstjärna. Håller även jag tummar för dig Aftonstjärna, hoppas du får plus!

Försöker att inte hoppas för mycket men svårt att lägga band på sig själv :)

• Aftonstjärna
    Bebislängt skrev 2014-02-10 10:54:29 följande:

Åh vad spännande! När är BIM? Håller tummarna för dig med!
    Lite osäker eftersom det här är första cykeln efter hormonspiral som tog bort mensen nästan helt, så har inte riktigt koll på hur lång menscykel jag har, aldrig haft faktiskt... Räknar jag med 28 dagar var det i fredags, men kan lika gärna ha vart igår. Tack för tummar!
Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?