• Vildhallon

Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?

Hej på er!

Jag är 35 år och vi börjar nu försöka med första barnet. Jag har BIM den 7 januari och väntan känns olidligt lång...

Någon som vill följas åt och dela tankar och annat på vägen mot ett efterlängtat Plus?

Kramar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-27 14:42
    Länk till fortsättningstråd för plussade!
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m72859242.html

• Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?
  • Bebislängt
    Aftonstjärna skrev 2014-02-10 12:53:31 följande:
    Lite osäker eftersom det här är första cykeln efter hormonspiral som tog bort mensen nästan helt, så har inte riktigt koll på hur lång menscykel jag har, aldrig haft faktiskt... Räknar jag med 28 dagar var det i fredags, men kan lika gärna ha vart igår. Tack för tummar!

Men vad spännande! Beundrar dig som kan hålla dig från att testa så länge hehe.
  • Lambda

Testen kom idag och det var inget direkt synligt streck. Testar väl igen imorrn :/

• Aftonstjärna
    Bebislängt skrev 2014-02-10 13:34:56 följande:

Men vad spännande! Beundrar dig som kan hålla dig från att testa så länge hehe.
    Känner mej lite skräckslagen! Har drömt om en liten trea i flera år och nu när det äntligen (kanske) blir sant funderar jag om vi är helt galna. De stora barnen fyller 12 och 9 i år. Men visst blir det alldeles härligt om det blir ett plus, ett mycket efterlängtat barn, men mycket känslor (orkar vi på riktigt (ja!), vad ska folk tycka, är jag för gammal...osvosv)!
  • MjölkChoklad
    Aftonstjärna skrev 2014-02-10 17:50:43 följande:
    Känner mej lite skräckslagen! Har drömt om en liten trea i flera år och nu när det äntligen (kanske) blir sant funderar jag om vi är helt galna. De stora barnen fyller 12 och 9 i år. Men visst blir det alldeles härligt om det blir ett plus, ett mycket efterlängtat barn, men mycket känslor (orkar vi på riktigt (ja!), vad ska folk tycka, är jag för gammal...osvosv)!

Förstår dig verkligen!!!! Men superkul med en liten trea/sladdis Håller tummarna!
    Lambda skrev 2014-02-10 16:08:21 följande:
    Testen kom idag och det var inget direkt synligt streck. Testar väl igen imorrn :/

Hoppas på plus imorgon!!!
  • MissErabel

Hej på er! Jag blir 34 till hösten och har precis börjat försöka på barn nr 2. Har en son sen tidigare, han är 14 månader nu och jag har väl BIM idag eller imorgon ungefär. Försöker att inte vara så himla fixerad eftersom det är första försöket och jag har inte heller några direkta symptom, men man vet ju aldrig. :)
    Förra gången var han inte planerad och jag märkte inte ett smack förutom att mensen var sen.

• Mon bébé 81
    MissErabel skrev 2014-02-10 18:46:49 följande:
    Hej på er! Jag blir 34 till hösten och har precis börjat försöka på barn nr 2. Har en son sen tidigare, han är 14 månader nu och jag har väl BIM idag eller imorgon ungefär. Försöker att inte vara så himla fixerad eftersom det är första försöket och jag har inte heller några direkta symptom, men man vet ju aldrig. :)
    Förra gången var han inte planerad och jag märkte inte ett smack förutom att mensen var sen.
    Hej och välkommen!Glad
  • joss82

Går och väntar på mens här... Hade oskyddat sex i slutet av perioden. Mensen brukar komma efter ca 29-35 dagar, nu hade vi oskyddat sex efter dag 24, så chansen att vara gravid borde ju vara minimal... Men ändå, kan inte låta bli att hoppas lite. Dag 31 nu och ingen mens i sikte.

• Lambda
    Lambda skrev 2014-02-10 08:51:00 följande:

Dom här dagarna går verkligen i snigelfart. Tror jag är äl+10 idag men kan vara äl+9 till äl+13. Gjorde bara ett ältest och det var nästan positivt så kan ha varit positivt nån dag innan eller blev nån dag senare. Testar i vilket fall imorrn om testen kommit med posten då. :)

Vet att jag peppar andra som testar innan BIM men för min egna del känner jag 'nähä, inte denna månad heller'. Visar inget på testen förutom torkstreck.

Får hålla tummarna för er andra :)
  • Vildhallon

Välkommen MissErabel!

Pepp till alla er som väntar BIM eller har passerat den.

Jag känner mig lite förundrad... Vi var på nytt VUL idag (9+0) och den lille hade växt precis enligt beräkning och låg och viftade med armarna! Så fantastiskt att få se! Nästa gång det blir ultraljud är ju vid KUB och då har vi troligen passerat v 12. Tre veckor kvar till den magiska gränsen...

• joss82

Åh vad härligt vildhallon! Måste vara fantastiskt att se sin bebis för första gången!

Svar på tråden Några/någon runt 35 år som vill följas åt på vägen mot ett plus?