Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Det spelar ingen roll vem har svarat vem!
Jag följer många forum utan att skriva, därför vet jag det!
Jag menar inget illa med det utan att ni som har sin anknytning från Israel och USA behöver inte vara oroliga, och det är väl bra för att det finns folk som fått avslag faktiskt!
Du har väntat länge med tanke på att din sambo är från USA, det tycker jag!
Du har haft otur helt enkelt!
Jag hade också otur som fick SD sympatisör till handläggare!
Men sånt är livet... för somliga..:(
Du kommer att få ditt svar snart ska du se!
Lycka till alla!
Peace & Love
Jag förstår att du inte menade något illa men jag kan nog tänka mig att jag måste vara en av de mest (tyvärr) aktiva människor på tråden som sökt alla forum, tråd och lagar som går att söka på nätet om detta, och följt alla forum osv. Har över tiotals som skriver till mig privat också.. Men har inte sett ett enda fall där personen varit från Israel. Och även om det finns EN person så tycker jag att det är att ta i lite att säga att Israeler får snabbt svar för det är sällsynt. Därför frågade jag vart finns dessa "Israeler" som fått snabbt beslut... Så aktiv som jag är har jag verkligen missat det då.
Angående Amerikaner, som sagt jag håller med att ÖVERLAG så får folk från utvecklade länder såsom USA, Australien osv beslut snabbare än sökande från utvecklingsländer. Men det går inte att påstå det JUST NU såsom läget ser ut nu så verkar det vara STOPP och långa väntetider för ALLA (denna väntetid är ju unikt) men vi är en stor del (procentuellt) som väntat extremt länge... Oavsett vilka länder våra partners är ifrån. Jag vet 6 stycken med amerikaner + jag + personen som skrivit ovanför som också har amerikansk partner som väntat lika länge som de flesta. Så tyvärr, just nu har vi inget företräde - tror inte vi har haft mer otur än andra som fått lida lika länge under denna väntetid från augusti 2014 tom nu.
Menar inget illa så, blev bara förvånad över vad du och Toufik skrev med tanke på hur många vi är med amerikanska partners som väntar med Er fortfarande.. Även om jag inte kan jämföra vårt ärende mot ditt, vet vad du och din partner går igenom (utifrån det du berättat) och stöttar er hela vägen ska du veta! Jag är med Er att överlag så är de tuffare mot medborgare från utvecklingsländer - och tycker det är orättvist att tidigare asylsökande har det ÄNNU tuffare.
Kram