frippis skrev 2015-06-03 00:19:17 följande:
Som jag fattar det så ligger vi numera i Solna.
Jag ringde växeln i Solna.
Vad jag förstod honom så kom jag till något som hette bbst2. Men så såg han att jag hade elektronisk ansökan och då sa han att jag låg i bbst3 (undra om bb = besök och bosättning, men bara min gissning). Jag hoppas att det han sa om jan feb var för pappersansökan. Jag frågade om de kommit längre med de elektroniska. Men det sa han att de inte hade.
Jag frågade hur många teamleaders de hade, och han svarade 3.
Givetvis så var den som hör till mitt fall tjänstledig. Så jag fick numret till de två andra, som såklart hade hänvisning att de var borta hela dagen.
Jag ska försöka ringa dem igen imorgon.
Hej frippis, ringde du idag igen?
Tänkte fråga dig, du sa att ni var i Växjö innan och nu i Solna (och förflyttningen INTE är pga ytterligare utredning) flyttade de er efter intervjun - dvs hamnade ni i Solna efter intervjun?
Om flytten inte skedde exakt efter intervjun -varför flyttades ni? - kan det betyda att er handläggare då finns i Solna? - det finns ingen anledning att bli förflyttad OM INTE det är pga ytterligare utredning vilket leder till att man blir förflyttad till sitt närmaste M-verkets enhet eller pga ni per automatik/slump hamnade där efter er intervju dvs att er intervju hamnade där - eller för att någon har öppnat ert ärende bara att den handläggare finns i Solna och därför flyttades ni?
(Hoppas du förstår hur jag tänker - kan ha fel)
Tänkte säga att när du får prata med de och de ger dig såna där svar om att de jobbar med jan och febr - gäller det intervju eller beslut? Och om de jobbar med jan och feb så innebär det ju en väntetid på cirka 16 månader. Hur kan detta vara möjligt när de som ansökte jan-feb 2014 hade en kortare väntetid på hemsidan - hur kan det vara möjligt. Så i stort sett så får vi som ansökte hösten 2014 vänta 16 månader = vilket betyder att vi får svar år 2016 eller? Snälla när du pratar med de ge tillbaks motargument - de ska kunna svara på efterfrågorna som kommer vid deras svar. Nånstans måste saker hänga ihop!
Tack för delad information av ditt samtal, uppskattas!