• z h

Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid

Hej

Min man intervjuade idag i Teheran & det tog ca 2 timmar. De har frågat om jag har bostad och han sade ja & att han även har vår hyreskontrakt så hon tog kopia av den. Jag har också hört att Mig.V håller på att förlänga beslutsdatum p.g.a att det finns brist på bostäder. Så tips för er som ska intervjua ta gärna ett bevis på att ni har egen bostad ex. Hyreskontrakt.

• z h

Hej

Min man intervjuade idag i Teheran & det tog ca 2 timmar. De har frågat om jag har bostad och han sade ja & att han även har vår hyreskontrakt så hon tog kopia av den. Jag har också hört att Mig.V håller på att förlänga beslutsdatum p.g.a att det finns brist på bostäder. Så tips för er som ska intervjua ta gärna ett bevis på att ni har egen bostad ex. Hyreskontrakt.

• z h

Hej.

Ja det är jag. Hon frågade med vem jag bor och han sade med hennes syster tillsammans med sin familj & från och med september får hon lägenheten för sig själv & jag har hyreskontrakt ifall ni behöver så hon tog en kopia av den. Däremot sade hon att de inte behövde mitt anställningsbevis eller stämplar på mina resor. Det kan vara att hon tog det som bevis på att jag förberder för hans inkomst kanske??

• z h

Vet ni hur långt tid det tar för att få en handläggare? Jag ansökte 27 oktober 2014 och vi fick email 15 april och intervjun blev den 23/08 alltså idag.

• z h

Men oj vad jobbigt det känns att vara utan handläggare så länge. Du är inne på 12 månaden i alla fall, så de måste ju ge något svar under de nästa 2 månaderna. Ring de ofta tills du får en handläggare.

jessib skrev 2015-08-23 14:46:50 följande:

Aha okej! Då tog de nog kontraktet som allmänt bevis bara. :)

Tyvärr vet väl knappt Migrationsverket när du får handläggare... Vi sökte 3 sep, intervju 24 mars och ingenting so far. De har sagt sen maj att vi borde få handläggare "snart". Vi får olika besked av varje människa vi pratar med tyvärr.

• z h

Hej Anonym 123. Ja tyvärr så är fallet med mig.v man blir chockad i början. Dessvärre är att de ljuger för folk, från våren tills nu säger de till mig att de jobbar med ärenden från våren 2014!!! Medan andra här har fått reda på att enheterna jobbar med september 2014. Och de sade till mig att p.g.a. att det blev ingen skillnad mellan pappers & e-ansökningarna så har väntetider blivit upp till 18 månader till och med för e- ansökningar!!!

• z h

Hej

Finns det någon som har sitt ärende i Sundsvall & har fått ett beslut eller reda på vilken månad de jobbar med?

• z h

Hej

Grattis Donna. Vet du vilken månad sundsvalls enhet jobbar med? För varje gång jag ringer så säger de till mig att de jobbar med våren 2014.

Svar på tråden Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid