Migrationsverket, uppehållstillstånd, lång väntetid
Hej johannaib skönt att väntan är över nu, grattis. När fick ni en handläggare?
Det är sant, man blir mer och mer trött när man ringer de. Men man måste ändå göra det då & då.
Det är omöjligt att veta vilken månad de handlägger då de ständigt ljuger. De har nada koll och slänger säkert bara ur sett ett datum som ska få dig att sluta ringa på några månader. Varje gång ja ringde blev jag ledsen över de olika svar man fick så slutade att ringa ofta, blev ju bara besviken.
Sundsvall enheten säger också likadant och de är också väldigt sega tycker jag. Man känner sig väldigt besviken och hopplös när de har höjt upp till 18 månader efter att de har lovat oss14 månaders väntetid. Borde man inte följa de lagar som gällde den tiden ansökan kom, det är helt sjukt att de bara förlänger & förlänger väntetiden, det känns att man aldrig kommer fram!
Ni som har fått beslut efter att ni har ringt Mig.V några ggr, hur ofta har ni ringt till de??
Lambie vilken enhet har du? Har du en handläggare?
Usch vad man blir trött på att vänta så länge, dessvärre säger de att väntetiderna är mellan 14-18 månader för att de har hög påtryck, alltså vi är ändå maktlösa tills 18 månader. Dock så finns det lite hopp på att de ska börja bli lite snabbare, då de jag har pratat med sade att de fick nya personal under utbildning som ska jobba snart på alla enheter+ att de inte prioterar mer folk som har oroligt i sina hemländer, eftersom det kommer hela tiden folk med sådana fall så är det omöjligt att priotera de längre. Hoppas att du hör något snart.
Västerås, ingen handläggare.
Är det någon som har väntat mer än 11 månader och har sin enhet i sundsvall?
Jag menar har sitt ärende i sundvalls enhet?
Hej Berii det är bra med 13 månader om det han sade är sant. Jag har vårt ärende i sundsvall och de säger alltid mellan 14-18 månader. Jag känner också att de ljuger för att man inte ska ringa, men man blir ändå orolig när man ser att vissa är på sina 14-16 månader. Vi får hoppas att vi hör något snart.
Donna grattis, vad skönt att väntan är över nu!
Hej. Jag är inne på den 11 månaden. Tyvärr har mig.v ingen empati, de kommer inte bry sig. Jag förklarade t.o.m att jag kämpar här själv och kommer att lämna mina studier på högskolan då jag är utan min man så är jag tvungen att jobba för att klara hyran & försörjning. De sade direkt tyvärr vi bryr inte oss för ekonomiska situationer! Det är bara och vänta sa de.
Har Sundsvall men har "BARA" väntat i 10 månader.... Frustrerad!! Ska vi åka dit och ockupera MIG i Sundsvall? Vi kedjar fast oss i dörren och hungerstrejkar... ;)