• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • kokos

Min bebbe blir 3 månader på tisdag. Han sover allt mellan 30min till 3 timmar på dagen. På natten kan han sova 5 timmar i sträck.

• trulle82

Idag har Alva fått sitt 3 månaders vaccin. Oj vad hon sover. Hon vaknade emellan och var jätteledsen. Gallskrek. Usch. Tror det beror på vaccinet. Vi får se. Blir en spännande natt med tanke på att hon i princip sovit sen 4 tiden med några uppvaknanden emellan. Annars gick själva vaccineringen bra. Hon fick lite sockerlösning innan och efter varje spruta. Hon skrek till en stund men samlade sig snabbt efter båda sprutorna. Verkade inte alls påverkad direkt efter. Det är först efter några timmar som hon sedan blev trött och grinig.

12 veckor är hon nu, tänk vad tiden gått fort. Man ser nya saker ofta, det är kul att se.  

• lupin84

Full fart här hemma. På måndag börjar mannen jobba igen efter härlig semester. Då ska jag få dagarna att rulla igen... Thor sover mellan ca 21- 7 med ett mål mat på natten. På dagen allt från 30 min till 3 tim. Han vill gärna vara med, helst sitta i knä.

• Ciliaja

Två månader menar jag ju. Hihihi

• Erika 146

Här går det bättre och bättre mycket tack vare att vi gått över på ersättning. Nu har vi äntligen rutiner och en glad och nöjdare dotter Sover mellan 3-5h på natten innan första nattmålet och sen 3-4h innan morgonmålet. Har vart 1v på Gotland och farit runt och gjort saker/ätit på rastaurang på dagarna och Meja har varit superduktig!
    Dagarna är mattiderna regelbundna men det skiftar mellan vilka mål hon sover eller är vaken.

• Echinacea

Hej Alla!

Idag blir min lilla flicka 3 månader och vi har varit iväg på BVC och vaccinerat och det är en väldigt ledsen tjej här hemma nu. Vågen visade 4465 gram och längden var 59,5 cm.

Hur mycket väger era och hur långa är de?

• trulle82
    Echinacea skrev 2014-08-05 13:09:49 följande:

Hej Alla!

Idag blir min lilla flicka 3 månader och vi har varit iväg på BVC och vaccinerat och det är en väldigt ledsen tjej här hemma nu. Vågen visade 4465 gram och längden var 59,5 cm.

Hur mycket väger era och hur långa är de?

Hej,

Min flicka är 3 månader imorgon. Vi vägde henne förra veckan och då var hon 5868g och 59,5 cm :) Rund och go hehe
  • vicky91

Hej tjejer, såg denna tråden nu, vi fick en flicka den 22/5 hon heter Melina och hon var 49 cm och vägde 2805, nu är hon snart tre månader (var har tiden gått???) hon är nu 57 lång och väger 5020 :D amning funkar perfekt och hon är en underbar liten flicka, vi vill redan ha en till hihi :D

• kokos

Min plutt vägde 5700 och var 59 cm när vi var på koll 17 juli. Han är 3 månader idag. Vi har vaccinationstid den 14:e.

Välkommen vicky91 Vi ska börja bebisverkstan i oktober

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014