• JenJoh5

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Tack Kelsson1! Hoppas är just nu allt jag kan göra. Inte fått nått rosa mer sen igår så då stiger ju hoppet igen. Fast som sagt, jag känner min kropp väl. Men men får se om mensen kommer om några dagar som jag tror den ska, eller inte.

• JenJoh5

Tack Kelsson1, det hoppas ju jag med. Vi får väl se, några få dagar till sen vet vi. Jobbig väntan!

Så tråkigt Kattflickan! Vet hur det är, tyckte ju också jag hade symtom på att det skulle gått bra, men sen jätteont i magen på ett mindre trevligt sätt på natten och efter det var det som om alla symtom bara försvann!

• JenJoh5

Love is everything, jag har testdag först 5/9 så det är ett bra tag till tyvärr. Men eftersom jag har så regelbunden cykel så vet jag redan denna vecka hur det gått. Mensen kan komma redan torsdag eller senast fredag. Har ju känt det så tydligt att mensen är på väg och tycker att jag mest har symtom på att den ska komma. Har fortsatt svullen mage, betyder ju inte ett dugg då magen kan svullna innan mens. Konstant mensvärk och drag ner i ljumskarna och ut i ländryggen, kan man få innan mens också. Det enda som är lite konstigt just nu är att jag känner mig så otroligt varm! Högre temp än vanligt men kan ju lika gärna vara förkylning som spökar. Så tror ingenting här. Vågar inte tjuvtesta än. Hoppas din ultraljudskontroll går bra på torsdag. Jag kan få ont innan ägglossning så det kan väl vara det du känner av?

Hur går det för dig LisaW81, fått några symtom än?

Fy så tråkigt kattflickan! Beklagar att det inte gick vägen! Tur man har fått ett barn innan, det hjälper ju, men klart man är ledsen när det inte går som man vill. Önskan efter syskon är ju stark den med liksom. Hur går ni vidare nu?

• JenJoh5

Tack igen Kelsson1! Dock känner jag mig precis som vanligt innan mens nu. Lite mer rosa flytningar och inga symtom alls på att jag skulle vara gravid. Får nog ställa in mig på att vi får göra ett nytt försök.

• JenJoh5

Inte kul alls love is everything, känns som det är kört liksom! Fick ju inte det med dottern så förknippar det inte med nått positivt direkt. Vi får testa 17 dagar efter. Innan hade de 12 eller 14 dagar efter beroende på helg eller inte, för då fick man komma in och ta blodprov. Inte nu så ja, det känns sent! Har ju cykel på 26-28 dagar så får snart mensen om det inte funkat, tror tyvärr det är rätt kört men men, vi får se imorgon eller på fredag.

Ja, kelsson1, kännet ju tyvärr min kropp väldigt väl efter alla år av kämpande! Nåja, snart vet vi hur det har gått så. Bara ta nya tag om det skulle vara så, har ju tack och lov 4 blastocyster kvar i frysen. Känns skönt!

• JenJoh5

Väntan är jobbig LisaW81! Har inte testat än och eftersom jag i princip bara väntar på att mensen ska komma igång så väntar jag mest på det. Tror helt klart vi har misslyckats tyvärr. Får se om mensen kommer igång under dagen eller imorgon. Jag vågar inte testa för vill inte se ett minus även.

Ja, Kelsson1, det är verkligen en trygghet, vi hade spn tur att få många till frysen på första försöket. Fick ut 21 ägg och 17 blev befruktade. Typ alla då 4 var omogna. Helt sjukt! Var så rädd för överstimulering men allt gick bra! Men det är en jobbig process. Vi hoppas ju så att nått av dem i frysen ska ge ett syskon men vet inte om vi gör om hela processen från början igen. Vi får se. Ni tänker inte försöka mer om det ni har i frysen inte funkar? Håller verkligen tummarna för att det funkar för er nu! Hur många syskonförsök har ni gjort?

• JenJoh5

Kelsson1, ja det förstår jag då. Det är jobbigt att behöva gå igenom hela processen igen med hormoner och allt. Jag tyckte också det var jobbigt och ja, nu kostar det ju en hel del också. Visst det är ju värt pengarna om det funkar, men det finns ju inga garantier för det. Så jag förstår helt klart hur du tänker.
    Love is everything, har gjort 3 FET med blastocyster nu, missfall en gång och två som inte alls gick vägen. Mensen helt klart på väg här nu, så ännu ett misslyckande! Hoppas så klart att det ska funka bättre nästa gång, men det är ju svårt att veta och det är ju lite som ett lotteri det där. Men vi hoppas ju så klart på att nästa gång är det vår tur! Så tråkigt att ditt VUL inte gick som du hoppats på.
    Ja, det kan man ju tycka, du kan ju höra med kliniken vad de säger om det.

• JenJoh5

Love is everything, skönt att du redan har en ny plan. det underlättar verkligen! Ska ringa min klinik när mensen är riktigt igång och höra vad de säger om när man får köra igen. Man vill ju ha en plan och man vill ju så klart inte vänta för länge heller liksom! Man blir ju verkligen inte yngre om man säger så! Vet inte om jag testar, känns rätt meningslöst om nu mensen kommer igång ordentligt. Då tror jag ju inte på ett positivt resultat direkt. Men men vi får se. Ja, jag håller med, nu har vi haft sån otur så då måste det ju gå mkt bättre för oss nästa gång, helt klart!!
    Ja, det är inte lätt det där med var man ska sätta stopp! Nu hade vi ju turen att lyckas på första försöket med dottern så det kostade ju oss bara medicinerna så att säga. Men nu har vi ju gjort 3 FET utan att lyckas och det är ju inte direkt gratis. Helt klart värt det om det funkar, men det känns tråkigt att man ska behöva betala för sådant som de flesta kan skaffa gratis så att säga! Något orättvist!
    Tack Kelsson1! Hoppas så klart på bättre tur nästa gång. När var det dags för dig nu då?

• JenJoh5

Kelsson1, det känns meningslöst att testa när jag har värsta mensen och sån fruktansvärd mensvärk att det inte finns någon tvekan om att detta är kört. Och eftersom jag inte blödde det minsta eller hade ont på detta sätt när jag blev gravid med dottern så vet jag ju att jag inte är gravid nu. Vanlig mens precis som varje månad, kommer som en klocka!
    Tack troll-lycka, det är tungt men man får ta nya tag. Tur vi har fler embryon i frysen! Hoppas du får omslag snart nu då! Spännande!
    LisaW81, ja lite så är det ju. Nu är den igång för fullt precis som vanligt så det blir till att ta nya tag! Vi har gjort 3 försök nu, två förra hösten och nu ett. Fick ett missfall på andra försöket.
    Förstår din oro MissKS, jag var så nervös när jag väntade dottern, det är verkligen en lättnad när man kommer förbi vecka 12. Lycka till på ultraljudet i vecka 8 nu!

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!