• JenJoh5

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

Spännande att vara igång igen kan jag tänka mig, troll-lycka! Lycka till med långa metoden nu. Hoppas det går bättre än för 6 år sedan då. Men mycket ändras ju på 6 år så.
    Dricker inte kaffe så har inget bra svar där. Dricker dock te och det fortsatte jag med under behandling så men jag vet ju att det pratas om att man ska dra ner på kaffet och inte dricka för mkt te heller då.

• JenJoh5

Har idag pratat med kliniken. Blir FET ibörjan av oktober efter nästa mens. Känns skönt att ha en plan igen iaf. Har telefontid med läkaren på onsdag så jag förhoppningsvis får lite extra progesteron vid nästa försök. Bör inte vara omöjligt då jag fått det tidigare av samma läkare så.

• JenJoh5

Ja, troll-lycka det är roligt att vi är några som är igång igen nu. Hoppas på bättre tur den här gången!

Ja, moolie jag hoppas få extra progesteron den här gången. Fick det vid andra syskonförsöket och blev gravid men fick tyvärr missfall. Så hoppas läkaren skriver ut det imorgon när jag pratar med henne. Borde ju som sagt inte vara omöjligt då jag fått det av henne innan så. Inte testat babyklister, blev ju gravid på första försöket med dottern och som sagt på andra FET. Nu hoppas jag det ska gå hela vägen den här gången. Men det är ju lite av ett lotteri det där. Men känns ändå bra att vara på gång igen iaf trots den tråkiga biten med alla pengar man lägger på det.

Love is everything, hoppas det kommer bli utslag på stickorna för dig!

• JenJoh5

Nä men fy så hemskt MissKS! Det är ju fruktansvärt och det man fruktar när man väl blir gravid! Det är verkligen orättvist! Först våndas man när man ruvar och sen oroar man sig för mf/ma. Sörj och ta hand om varandra! Hoppas du orkar gå vidare och försöka igen. Än en gång så ledsen för din skull! Kram

• JenJoh5

Det är verkligen så ledsamt MissKS! Hoppas som sagt ni orkar gå vidare efter att ni sörjt färdigt! Vet hur ledsen man är, aldrig haft ma men mf och det är fruktansvärt!

Idag pratade jag iaf med en läkare på min klinik och jag får crinone vid nästa FET, det känns bra! Nu måste väl ändå turen vända i den här tråden efter alla tråkiga nyheter! Nu ska vi alla få lyckas och få fina levande små bebisar!

• JenJoh5

Ja Kelsson1, det känns skönt att jag får det. Det skadar ju inte med lite extra hormoner. Läkaren sa att jag kunde ha lite brist på det eftersom jag får spottings flera dagar innan mensen kommer igång, vissa månader iaf.

Spännande blomflugan och mrs we, roligt med ruvare i tråden igen! Hoppas det går bra för er! Det där babyklistret används främst i Danmark, har inte hört nån klinik i Sverige som använder det men kan ju ha fel. Går iaf att beställa från Danmark tror jag. Har aldrig testat. Blev gravid med dottern på första ivf-försöket. Dock verkar det svårare att få till ett syskon!

• JenJoh5

Grattis Maggiloo! Vad roligt med lite glada nyheter här! Hoppas allt kommer gå bra så du får din lilla bebis om typ 9 månader!

• JenJoh5

Tråkigt att du testat negativt mrs we. Har gjort flera fet i naturlig cykel och ej fått extra progesteron då kroppen ska klara det själv. Har dock bett om att få progesteron nu nästa försök och fått det utskrivet. Så skadar aldrig att be om det.

• JenJoh5

Så tråkigt blomflugan! Hoppas det går bättre nästa försök! Alla säger ju att det är som ett lotteri och man vet aldrig när det ska bli ens tur! Även om ett embryo ser bra ut så vet man ju inte hur det verkligen ser ut inne i. Så det är svårt att veta innan om det är ett tillräckligt bra embryo eller inte. Vi har fyra kvar i frysen nu och hoppas ju så klart på att nästa ska vara guldägget!

• JenJoh5

Skönt iaf att du snart får börja om igen blomflugan! Men trist att det bara var en biokemisk graviditet. Håller tummarna för nästa försök!

Väntar mens nästa vecka så blir det FET i oktober. Ja, alla är blastocyster. Vi fick 8 st blastocyster vid vår första ivf. En blev vår dotter och 7 gick till frysen. Har gjort tre försök till syskon nu. Andra FET blev jag gravid men fick mf i vecka 7-8 nån gång. Nu hoppas vi på lite tur vid nästa försök.

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!