karro 2014 skrev 2014-08-31 19:51:47 följande:
De jag gjorde var att jag o sambon var på carlanderska i februari månad och skulle göra en fertilitetsutredning, den dagen lämnade vi spermieprov och blodprover.
Var redan då gravid fast visste inte om det, utan fick reda på det några dagar efter provtagningsdagen. Ringde då och avbokade nästkommande besök..
Sen skickades provsvaren hem!!
Sen kom vi inte längre, eftersom jag var gravid och trodde d skulle gå vägen.. På pappret vi fick hemskickat med provsvaren stod ju att jg hade låg äggreserv för min ålder, och att ivf skulle vara en hjälpande hand om inte de gick naturlig väg..
Sen fick ju jag missfall, och blev gravid igen vilket blev ett ma.. Så efter de så tog jag telefon o ringde till carlanderska med en gång. Och de var i slutet av maj, förklarade hur allt låg till och fick en läkartid i slutet på augusti (varför de tog så lång tid var pga de var mitt i sommaren, när semestrarna var) och de besöket var ju de vi var på förra veckan:)
Nu kom vi ju till läkaren precis under den veckan jag hade min mens, vilket var försent.. Man skall börja med att ta injektionerna när du precis fått din mens, så om du har tur kanske du kan börja med sprutorna veckan efter om besöket tinar in i din cykel:)
Om du kör d korta protokollet, så injicerar du dig i ca 12-13 dagar sen är det äggplock.. Efter de är de befruktning, sen återförande (för embryot tillbaka i livmodern). Sen ruvar man, typ som äl+6 fast Ruvardag 6, Fram till testdag (bim) graviditetstest!