• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • MiaMorot
    lucylight skrev 2014-09-02 20:17:55 följande:
    Kanon! :)

Är det er första IVF? Håller tummarna! Jag kommer gå bananas när jag ruvar.. :( 
     Tack!

Vi gjorde en ivf i början av 2012 också, och den ledde till en underbar liten oktoberbebis. Nu försöker vi med syskon, och det är första syskonförsöket :)

Förra ruvningen, 2012 upplevde jag inte ett dugg jobbig, tiden gick fort, och jag var helt inställd på ett plus i slutänden.
    Denna gång är det annorlunda. Väldigt annorlunda. Det är många många fler tankar som kretsar kring ett misslyckande. Jag upplever varje skillnad mellan dessa två ruvningar som något negativt. Jag vill knappt att testdagen ska komma, för det känns redan nu som ett solklart minus :(  sen är det klart jag hoppas, men denna gång är jag livrädd, och tror ärligt talat att det inte tog sig *suck*
  • Moolie
    TreTriss skrev 2014-09-02 19:14:36 följande:

Mooelie, jag ansökte om att bli medlem för flera veckor sedan men inte blivit godkänd. Du kan inte vara snäll och puffa för admin där att godkänna nya medlemmar ;)

Eller om du ser vem som är admi och kan säga nicknamet till mig så kan jag messa?

Jag är admin... Men hade två andra användare till att hjälpa till när jag mådde som sämst efter missfallet! Ska kika på det direkt!!
  • Speck

Chasingdreams : jag mådde pyton förra gången jag blev nedreglerad. Huvudvärk, irritabel, svettningar och kunde inte sova. Men minns inte hur lång tid det tog. Jag har nämligen haft en jäkla huvudvärk idag men det behöver ju inte va pga nässprayen. :)

Nickidocka : jag ska spraya lika länge som vem som helst. Tills det är dags för otrivelle... Jag är nog bara svårstimulerad eller om det beror på att jag normalt har höga hormonnivåer.. Ingen aning hur dr sätter dosen. Men så spännande imorgon! Jag ska tänka på dig o kika in hur det gått sen!

Miamorot : wow Rd 5 redan! Jag tror inte man kan jämföra en graviditet med en annan så att det inte känns likadant behöver inte betyda något! Pepp!

• lucylight

Har vart på mitt första ultraljud idag, hon hittade 18 äggblåsor & det verkar som att det är stor risk att jag blir överstimulerad & måste vänta å göra ett FET istället :(

Hoppas inte! Men allt såg jättefint ut & de va väldigt jämna.

• lucylight
    MiaMorot skrev 2014-09-02 20:59:28 följande:

Tack!

Vi gjorde en ivf i början av 2012 också, och den ledde till en underbar liten oktoberbebis. Nu försöker vi med syskon, och det är första syskonförsöket :)

Förra ruvningen, 2012 upplevde jag inte ett dugg jobbig, tiden gick fort, och jag var helt inställd på ett plus i slutänden.

Denna gång är det annorlunda. Väldigt annorlunda. Det är många många fler tankar som kretsar kring ett misslyckande. Jag upplever varje skillnad mellan dessa två ruvningar som något negativt. Jag vill knappt att testdagen ska komma, för det känns redan nu som ett solklart minus :(  sen är det klart jag hoppas, men denna gång är jag livrädd, och tror ärligt talat att det inte tog sig *suck*

Vilken härlig första ruvning, & grattis! :)

Hoppas hoppas det tar sig även denna gång!
  • Bubby

Hejsan.

Jag har varit lite tyst här i gruppen. Skrev ett inlägg förut men sen har jag mest följt er.

Idag satte vi tillbaka en liten blastis, det känns så himla härligt att äntligen vara här. Samtidigt läskigt och man vågar liksom inte bli för glad.

Vi hoppas att de två andra duger till frysen så att man slipper gå igen allt med hormoner igen ifall det inte lyckas nu. Men jag har en bra känsla,jag tror på det här.

• Mallan82
    Bubby skrev 2014-09-03 17:00:46 följande:

Hejsan.

Jag har varit lite tyst här i gruppen. Skrev ett inlägg förut men sen har jag mest följt er.

Idag satte vi tillbaka en liten blastis, det känns så himla härligt att äntligen vara här. Samtidigt läskigt och man vågar liksom inte bli för glad.

Vi hoppas att de två andra duger till frysen så att man slipper gå igen allt med hormoner igen ifall det inte lyckas nu. Men jag har en bra känsla,jag tror på det här.

Men vad härligt! Längtar tills jag är där jag med. Hoppas det är er framtida bebis som flyttat in nu! Behåll den där bra känslan :)
  • Bubby
    Mallan82 skrev 2014-09-03 17:43:37 följande:

Men vad härligt! Längtar tills jag är där jag med. Hoppas det är er framtida bebis som flyttat in nu! Behåll den där bra känslan :)

Tack så mycket ????.

Vart i behandlingen är du?
Svar på tråden IVF hösten 2014