• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Speck

Moolie : det står att beskrivningen är bara tillgänglig för medlemmar.

Ego: spraystart idag! Hur fort har ni som sprayat med synarela fått biverkningar?

• MiaMorot
    lucylight skrev 2014-09-01 21:22:35 följande:
    Lycka till nu :D

Finns det någon som känner sig manad att göra en lista? Vi är många som kommit igång nu, svårt att hålla reda på alla (virrpanna)! Jag surfar från padda så blir inge bra om jag gör en!

Jag hade sprutstart 29/8 och planerat äggplock v 37.
    Jag har knåpat lite på en lista nu.

Och det är fritt fram att ändra och/eller lägga till :) Ha försökt sätta dem lite i tidsordning efter ET/FET.

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Saturnus - ÄP 1/9
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9
    lucylight - Sprutstart 29/8 planerat ÄP v. 37
    Lokattis - Sputstart 31/8
    Speck - Spraystart 2/9

Själv är jag på ruvardag 5 idag. Smärtan i äggstockarna börjar lägga sig efter all stimulering och ÄP. Nu kan jag ju gå som folk, i normal takt (ja en lite stund iallafall) :) Sist plussade jag på RD 9, vilket motsvarar på lördag.. men vi får se nä jag tar fram testen :)
  • Chasingdreams
    Speck skrev 2014-09-02 12:23:10 följande:

Ego: spraystart idag! Hur fort har ni som sprayat med synarela fått biverkningar?

Jag har sprayat i 12 dagar och märker fortfarande inget speciellt. I början kände jag lätt huvudvärk, men den har gett sig nu. Ev. om jag svettas lite mer... Har nästan börjat undra om sprayen inte fungerar.
  • calabalic

Idag fick jag tillbaka en liten eskimå! :) Den hade fortfarande toppkvalitet vid upptiningen och de behövde bara tina en så fyra finns kvar i frysen. Nu är det bara att vänta och hoppas! La till mig själv i listan.

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9
    Speck - Spraystart 2/9

• trex2013

Hej, jag är inne i nedregleringen och kommer börja hormonstimuleringen nästa vecka.

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9
    Saturnus - ÄP 1/9
    Speck - Spraystart 2/9
    trex2013 Spraystart 20/8 Spraystart ?, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)

• Melmum

Hej

Hoppas få hoppa in här :) Ska på första besök 12/9 och hoppas få påbörja spraystart ca v 39.

Har balanserad translokation så vi får göra IVF/PGD. Vi gör vår behandling i Riga. Har en son född -03 på naturlig väg.

Har läst tråden från början och snart är det vår tur att börja. Första IVF:en. Både spännande och lite läskigt ;)

• Nickidocka
    Speck skrev 2014-09-02 07:48:51 följande:

Nickidocka : hur många dagar tog du sprutor? 150 och 175, wow vilka låga doser... Jag startar på 375.... Va spännande med äggplock imorgon!

Jag tog 150 i sex dagar och sen 175 i tre dagar. Innan det hade jag sprayat i 19 dagar med synarela. Hur länge ska du ta sprutor då med den höga dosen?

Ja jätte spännande, börjar bli lite nervös :)
  • Moolie
    Speck skrev 2014-09-02 12:23:10 följande:

För personer som är i IVF-karusellen 2014. :) Och full sekretess för de som har offentliga konton.
  • TreTriss
    Moolie skrev 2014-09-02 19:04:46 följande:
    För personer som är i IVF-karusellen 2014. :) Och full sekretess för de som har offentliga konton.
    Mooelie, jag ansökte om att bli medlem för flera veckor sedan men inte blivit godkänd. Du kan inte vara snäll och puffa för admin där att godkänna nya medlemmar ;)
    Eller om du ser vem som är admi och kan säga nicknamet till mig så kan jag messa?
  • lucylight
    MiaMorot skrev 2014-09-02 15:31:29 följande:
    Jag har knåpat lite på en lista nu.

Och det är fritt fram att ändra och/eller lägga till :) Ha försökt sätta dem lite i tidsordning efter ET/FET.

Lilla0 - ET 25/8
    MiaMorot - ET 27/8
    TreTriss - ET 27/8
    Moolie - FET 30/8
    Saturnus - ÄP 1/9
    Speck - Spraystart 2/9

Själv är jag på ruvardag 5 idag. Smärtan i äggstockarna börjar lägga sig efter all stimulering och ÄP. Nu kan jag ju gå som folk, i normal takt (ja en lite stund iallafall) :) Sist plussade jag på RD 9, vilket motsvarar på lördag.. men vi får se nä jag tar fram testen :)
    Kanon! :)

Är det er första IVF? Håller tummarna! Jag kommer gå bananas när jag ruvar.. :( 
Svar på tråden IVF hösten 2014