• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Moolie
    dots85 skrev 2014-09-11 11:08:31 följande:

Hej!

Jag hoppar in här jag oxå! :)

Kör behandling nu med nässpray & Gonal-F.. Äggplock nån gång under början av nästa vecka! Ska in på ultraljud, blodprov & utvärdering imornbitti.. Fick veta på senaste träffen i måndags att jag hade 9 äggblåsor som var synliga men

endast 1 hade växt till sig ordentligt så för att de resterande 8 skulle komma igång fick det bli höjning från 175 till 225 i sprutorna.. Börjar känna mig mer svullen nu så det ska bli intressant & se om det funkat till imorn! :)

Jag går & min karl går i Linköping på RMC.

Välkommen hit! :D
  • TreTriss
    Niisan skrev 2014-09-11 11:21:54 följande:

Äggplocket gick super och efter att ha sovit i en timma och ätit lite så mår jag fortfarande bra. Svag mensvärk bara än så länge.

Ca 20 äggblåsor hade jag och hela 16 ägg :D

Hoppsan, det är ju jättebra :) Håller tummarna för många befruktade!
    Där fick vi bevisat att det inte gjorde något att du inte kände av det så mycket innan :)
  • MiaMorot
    dots85 skrev 2014-09-11 11:08:31 följande:

Hej!

Jag hoppar in här jag oxå! :)

Kör behandling nu med nässpray & Gonal-F.. Äggplock nån gång under början av nästa vecka! Ska in på ultraljud, blodprov & utvärdering imornbitti.. Fick veta på senaste träffen i måndags att jag hade 9 äggblåsor som var synliga men

endast 1 hade växt till sig ordentligt så för att de resterande 8 skulle komma igång fick det bli höjning från 175 till 225 i sprutorna.. Börjar känna mig mer svullen nu så det ska bli intressant & se om det funkat till imorn! :)

Jag går & min karl går i Linköping på RMC.

Välkommen hit!

Jag och sambon går också i Linköping är det erat första försök?
  • Niisan

Ja, helt otroligt vad bra det har gått :)

Nu får vi se bara hur många det är som är mogna och hur många som blir befruktade.

Det blir icsi för vår del då sambon hade nedsatt antal.

Insättning på lördag kl 12.45 :D

Håller tummarna för er alla och även för oss såklart :)

• Moolie
    Niisan skrev 2014-09-11 12:23:15 följande:

Ja, helt otroligt vad bra det har gått :)

Nu får vi se bara hur många det är som är mogna och hur många som blir befruktade.

Det blir icsi för vår del då sambon hade nedsatt antal.

Insättning på lördag kl 12.45 :D

Håller tummarna för er alla och även för oss såklart :)

Vi gör med ICSI då min man inte har någon sädesvätska för dem att simma i eftersom han gjorde en PESA. :)
  • Monsan

Nu är jag här igen..:)..

Är det någon som vet om man måste göra om utredningen om man väljer att bekosta ivf själv genom privat klinik.. Vi genomgår nämligen utredning via landstinget och min sambo ska lämna ett andra prov nu om en vecka pga att första provet visade få antal spermier.. Kan vi direkt efter provet nästa vecka, vad det nu än visar komma igång direkt på en privat klinik utan att göra om utredningen hos dom..

Tacksam för svar..

• Mallan82
    Monsan skrev 2014-09-11 20:24:43 följande:

Är det någon som vet om man måste göra om utredningen om man väljer att bekosta ivf själv genom privat klinik.. Vi genomgår nämligen utredning via landstinget och min sambo ska lämna ett andra prov nu om en vecka pga att första provet visade få antal spermier.. Kan vi direkt efter provet nästa vecka, vad det nu än visar komma igång direkt på en privat klinik utan att göra om utredningen hos dom..

Tacksam för svar..

De jag känner som gjort privat har inte behövt göra om utredningen. Och många byter ju kliniker. Det bör inte vara några problem att skicka resultat mellan klinikerna. Men fråga er klinik, de kan ju svara och kanske hjälpa till på vägen. 
  • Monsan
    Mallan82 skrev 2014-09-11 20:38:16 följande:
    De jag känner som gjort privat har inte behövt göra om utredningen. Och många byter ju kliniker. Det bör inte vara några problem att skicka resultat mellan klinikerna. Men fråga er klinik, de kan ju svara och kanske hjälpa till på vägen. 
    Tack för svarte.. Låter skönt att höra.. Skulle kännas jobbigt att börja om på ruta ett igen..

Jo, jag har försökt ringde hela dagen, men skickade nu ett mail till min kontakt på barnlöshetkliniken.. Hoppas hon är lika snabb på svara..:).. Vill så gärna komma igång innan jul..:)..
  • TreTriss
    Monsan skrev 2014-09-11 20:24:43 följande:

Tacksam för svar..

Hej :)

Jag gjorde min utredning hos min gynekolog. Gjorde sen inseminationer på Sophiahemmet och när vi sen nu gör IVF på Huddinge så ser de utredningen. Jag fick även med mig pappren från Sophiahemmet!
Svar på tråden IVF hösten 2014