• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Moolie
    karro 2014 skrev 2014-09-12 09:52:18 följande:

Hjälp mig tjejer!!!!

Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...

Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!

Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!

Man har rätt att gå till läkaren! Så du får säga att du fått en tid som du måste gå till! :)
  • karro 2014
    Moolie skrev 2014-09-12 10:05:41 följande:
    Man har rätt att gå till läkaren! Så du får säga att du fått en tid som du måste gå till! :)
    Ahh men de känns så dumt när man är ny och är blir sjuk o sen begär ledighet.. Är det själva äp dagen man bör vara hemma från jobb?
  • TreTriss
    Niisan skrev 2014-09-12 09:36:11 följande:

Dom ringde nyss från carl von Linné kliniken och berättade resultatet:

14 mogna ägg, 11 blev befruktade och allt såg jätte bra ut! :D

Och jag mår fortfarande förträffligt bra! Jag frågade i telefon om det typ är något "fel" eftersom jag mår så bra men hon sa att det bara var att tacka och ta emot för det är inte ofta det är så med så många äggblåsor som drygt 20 :)

grymt!! :)
    jag hade också ungefär så många äggblåsor och har mått förvånansvärt bra :) lite svullen och uppblåst men inte särskilt påverkad fysiskt!

Hjälp mig tjejer!!!!

Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...

Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!

Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!

du kan ju säga du har fortsatta problem där efter 2 veckor?
    för mig räckte det med att bara vara hemma ÄP-dagen. dagen efter kändes det lite men kunde absolut jobba!
    krya på dig!!

en fråga till alla: någon som vet hur man gör efter en IVF när man kört korta protokollet och fått minus.
    vi har både 2-dagars och långtidsodlade i frysen, tar man per automatik det långtidsodlade, samt behöver man komma in på nån koll? eller kör man bara ostimulerat med ägglossningstest, utan VUL?

• Nickidocka

Är det någon mer som har fått blåmärke i naveln?

Jag har ett i naveln och är blå runt om oxo. Fick det strax efter den väldiga smärtan natten till måndag.

Grattis till skörden Niisan

• dots85

Ja Mia-morot det är vårt första IVF-försök. Blev bara så besviken & less på skiten nu på morgonen för var inne & kollade storlek på RMC & nu var det vara 2 äggblåsor av 9 som växt sig stora så det blir förmodligen inget äggplock nästa vecka.. Dom vill ju ha minst 4 :(

De misstänker att nässprayen funkar för bra så det hämmade tillväxten även om det blev en höjning av sprutorna.. Fy fan. :'(

• Monsan

Pratade med ivf kliniken där jag bor och dom har lina lång kötid som landstinget.. 3-4 månader.. Min fråga är då.. Vad är vitsen med att bekosta behandlingen själv?

• Blomflugan
    MiaMorot skrev 2014-09-12 06:18:18 följande:

Tack!

Dessvärre är det nog kört nu för min del.. Blöder massor och minus på stickan.  Men tar väl ett test på tisdag som planerat ändå, och sen slutar jag med de där jäkla vagitorierna!   :P  Hoppas på bättre lycka nästa gång! 

Va tråkigt :( Har ni nåt mer i frysen? jag har testdag på ons och bim på sön, så börjar bli lite nervös. Känner inga symptom så jag misstänker att det inte blir nåt den här gången heller...
  • karro 2014
    TreTriss skrev 2014-09-12 11:18:01 följande:
    grymt!! :)
    jag hade också ungefär så många äggblåsor och har mått förvånansvärt bra :) lite svullen och uppblåst men inte särskilt påverkad fysiskt!

Hjälp mig tjejer!!!!

du kan ju säga du har fortsatta problem där efter 2 veckor?
    för mig räckte det med att bara vara hemma ÄP-dagen. dagen efter kändes det lite men kunde absolut jobba!
    krya på dig!!

en fråga till alla: någon som vet hur man gör efter en IVF när man kört korta protokollet och fått minus.
    vi har både 2-dagars och långtidsodlade i frysen, tar man per automatik det långtidsodlade, samt behöver man komma in på nån koll? eller kör man bara ostimulerat med ägglossningstest, utan VUL?

Ah okej, får hitta på en annan sjukdom, har nämligen åkt på maginfluensa med hög feber:(

Tack för infon:))
  • MiaMorot
    Blomflugan skrev 2014-09-12 18:13:04 följande:
    Va tråkigt :( Har ni nåt mer i frysen? jag har testdag på ons och bim på sön, så börjar bli lite nervös. Känner inga symptom så jag misstänker att det inte blir nåt den här gången heller...
    Tyvärr inte.. vi har gjort 2 IVF men aldrig fått något till frysen. Så himla ledsamt :( speciellt nu när man får bekosta allt själv :S

Hoppas du har bättre tur än vi denna gång! :D
  • Saturnus
    MiaMorot skrev 2014-09-12 06:18:18 följande:
    Tack!

Dessvärre är det nog kört nu för min del.. Blöder massor och minus på stickan.  Men tar väl ett test på tisdag som planerat ändå, och sen slutar jag med de där jäkla vagitorierna!   :P  Hoppas på bättre lycka nästa gång! 
    Känner med dig! Stor kram!
Svar på tråden IVF hösten 2014