Niisan skrev 2014-09-12 09:36:11 följande:
Dom ringde nyss från carl von Linné kliniken och berättade resultatet:
14 mogna ägg, 11 blev befruktade och allt såg jätte bra ut! :D
Och jag mår fortfarande förträffligt bra! Jag frågade i telefon om det typ är något "fel" eftersom jag mår så bra men hon sa att det bara var att tacka och ta emot för det är inte ofta det är så med så många äggblåsor som drygt 20 :)
grymt!! :)
jag hade också ungefär så många äggblåsor och har mått förvånansvärt bra :) lite svullen och uppblåst men inte särskilt påverkad fysiskt!
karro 2014 skrev 2014-09-12 09:52:18 följande:
Hjälp mig tjejer!!!!
Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...
Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!
Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!
du kan ju säga du har fortsatta problem där efter 2 veckor?
för mig räckte det med att bara vara hemma ÄP-dagen. dagen efter kändes det lite men kunde absolut jobba!
krya på dig!!
en fråga till alla: någon som vet hur man gör efter en IVF när man kört korta protokollet och fått minus.
vi har både 2-dagars och långtidsodlade i frysen, tar man per automatik det långtidsodlade, samt behöver man komma in på nån koll? eller kör man bara ostimulerat med ägglossningstest, utan VUL?