• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Liil
    karro 2014 skrev 2014-10-05 20:16:32 följande:

Åhh vad jag e avis på er som är under behandling o ruvar!!!!

Hade också vart en ruvare nu om allt gått bra vilket de inte gjorde:((

Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...

Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!

Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!

Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...

Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.

Precis som CB1982 skriver så är det många här inne som förstår dina tankar även om vi inte varit med om samma sak. Hoppas att allt har gått bra för dig och att ni snart får komma igång igen. 
  • Speck

Cb1982 : vår klinik har td 1 v efter bim, sen 3 v efter td är det vul för att kontrollera graviditet. Jag skulle reklamerat testerna om jag va du! Och ang att du fryser, det kan ju bero på trötthet, och iaf jag blev väldigt trött förra gången jag var gravid! Låter ju lovande att du inte blött nåt mer!

• Ananas

Min mage är superuppsvälld och det är även tungt att andas emellanåt och att dra djupa andetag. Jag känner igen symptomen från när jag var ÖS, men när jag pratade med mitt sjukhus idag (som jag låg inlagd en vecka på när jag var ÖS), så tyckte de att jag skulle avvakta med att komma in. Kan Lutinus ge sådana här besvärliga biverkningar? Det blir sjukskrivning för mig imorgon för jag skulle inte ens ta mig till kontoret. Jag har bara legat ner hela helgen och inte tagit mig utanför dörren. Har ni några ideér/råd att ge?

• CB1982
    Ananas skrev 2014-10-05 21:51:44 följande:

Min mage är superuppsvälld och det är även tungt att andas emellanåt och att dra djupa andetag. Jag känner igen symptomen från när jag var ÖS, men när jag pratade med mitt sjukhus idag (som jag låg inlagd en vecka på när jag var ÖS), så tyckte de att jag skulle avvakta med att komma in. Kan Lutinus ge sådana här besvärliga biverkningar? Det blir sjukskrivning för mig imorgon för jag skulle inte ens ta mig till kontoret. Jag har bara legat ner hela helgen och inte tagit mig utanför dörren. Har ni några ideér/råd att ge?

Jag var själv väldigt uppsvullen (såg ut att vara i 6 månaden eller nåt ) och hade svårt att andas från äggplock till ca en vecka efteråt.

Kan vara helt normalt men jag tror att man generellt ska själv känna efter vad man tror och gå på ens magkänsla.

Ibland är det dessutom bättre att åka in och kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite. Dessutom om det inte är ÖS så kan du åtminstone slappna av
  • Lisa 236
    Hej... sjukt orolig.... i morse testade jag igen... ja vet man blir testningsnarkomsan... Teatade med tre olika.... Alla tre säger positivt så klart men de är svagare än igår.... vad är det som händer? Dock ingen mens i sikte. Vad händer om båda blasto fäster först och den ena dör blir det mindre hcg tillfälligt då? eller så går det inte vägen denna gång heller ..... AAAh blir så ledsen
  • calabalic
    Lisa 236 skrev 2014-10-06 08:14:47 följande:
    Hej... sjukt orolig.... i morse testade jag igen... ja vet man blir testningsnarkomsan... Teatade med tre olika.... Alla tre säger positivt så klart men de är svagare än igår.... vad är det som händer? Dock ingen mens i sikte. Vad händer om båda blasto fäster först och den ena dör blir det mindre hcg tillfälligt då? eller så går det inte vägen denna gång heller ..... AAAh blir så ledsen
    Är det mycket svagare eller bara jättelite svagare?
  • Ananas
    CB1982 skrev 2014-10-05 22:06:01 följande:
    Jag var själv väldigt uppsvullen (såg ut att vara i 6 månaden eller nåt ) och hade svårt att andas från äggplock till ca en vecka efteråt.

Kan vara helt normalt men jag tror att man generellt ska själv känna efter vad man tror och gå på ens magkänsla.

Ibland är det dessutom bättre att åka in och kolla upp det en gång för mycket än en gång för lite. Dessutom om det inte är ÖS så kan du åtminstone slappna av
    Så sant, så jag har pratat med kliniken nu som vill att jag går och kollar upp detta. Kunde du jobba efter ÄP? Hade du många äggblåsor? Jag hade ju 31 st så jag gissar att det kan bero på det också. 
  • calabalic
    Ananas skrev 2014-10-06 09:54:53 följande:
    Så sant, så jag har pratat med kliniken nu som vill att jag går och kollar upp detta. Kunde du jobba efter ÄP? Hade du många äggblåsor? Jag hade ju 31 st så jag gissar att det kan bero på det också. 
    Jag hade ca 26-27 äggblåsor och kände väl efter ÄP att äggstockarna gjorde lite småont (det kommer fortfarande stick emellanåt efter ett halvår) och jag var väl lite svullen, men jag har absolut inte haft några problem att andas eller haft jätteont. Bra att du kollar upp det, tycker det låter som risk för överstimulering, åtminstone en lätt sådan.
  • calabalic

RD9 idag med tvådagars. Jag vet inte om jag inbillar mig men dagens test (till höger) tycker jag känns aningens starkare än de andra. Och idag kom det upp efter 3,5 minut, igår kom det ju efter ca 10 min. Samtidigt har jag börjat känna tendenser till mensvärk idag på morgonen (bim idag eller imorgon) vilket ju inte känns så lovande. Usch, jag skulle helst vilja bara söva ner mig några dagar.

• Lisa 236
    calabalic skrev 2014-10-06 09:21:11 följande:
    Är det mycket svagare eller bara jättelite svagare?
    Nja det syns klart men svagare så man ser en markant skillnad..... tyvärr.... Gaa svårt att inte bli så ledsen å orolig nu
Svar på tråden IVF hösten 2014