• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • soffipropp1987

Så skönt! Han somnade kl 2 (i min säng, sen lyfte jag över honom till sin) hade då fått ny blöja och en alvedon. Sen sov han till 8.30 utan att röra en fena!

Hur blev eran natt Kela?

• Asjak

Stackars er, lite tröstande att man imte är ensam med sömnbrist.

Vi var på 7 månaders kontroll idag och hon va 71 cm lång och väger 10200gram :)

Vi fick även slem lösande utskrivet för hon hostar så himla mycket och är super snorig, stackars liten.

Igår bytade jag till sitt del på vagnen och rensade alla hennes små kläder och la dom i lådor... Snyft värkte i mamma hjärtat :)

• Tizi

Nu var det ett tag sen jag var här inne.

Här är det full rulle på min lilla som blev 7 månader den 23:e. Hon är en riktig galning. Ställer sig upp mot allt hon kommer åt och släpper ibland händerna och står själv nån sekund :-/ Jag blir gråhårig!!

Fortfarande tandlös men det kommer väl snart! Hoppas allt är bra med er! :)

• Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-27 14:21:50 följande:

Så skönt! Han somnade kl 2 (i min säng, sen lyfte jag över honom till sin) hade då fått ny blöja och en alvedon. Sen sov han till 8.30 utan att röra en fena!

Hur blev eran natt Kela?

Nästan samma här. Lyckades lägga ner henne vid halv tre och sen sov hon till kvart över sju :) Hoppas det blir lite bättre i natt för oss båda :) Hur har han mått under dagen?
  • soffipropp1987
    Kela1981 skrev 2015-01-27 17:23:54 följande:
    Nästan samma här. Lyckades lägga ner henne vid halv tre och sen sov hon till kvart över sju :) Hoppas det blir lite bättre i natt för oss båda :) Hur har han mått under dagen?
    Härligt!

Han va feberfri i morse så han har mått väldigt bra idag! Men nu ikväll hade han lite feber igen. Lite svårt att somna även om han va riktigt trött. Håller tummarna att natten blir bättre för oss :) Hur är det med din lilla?
  • ellami
    Tizi skrev 2015-01-27 16:30:05 följande:

Nu var det ett tag sen jag var här inne.

Här är det full rulle på min lilla som blev 7 månader den 23:e. Hon är en riktig galning. Ställer sig upp mot allt hon kommer åt och släpper ibland händerna och står själv nån sekund :-/ Jag blir gråhårig!!

Fortfarande tandlös men det kommer väl snart! Hoppas allt är bra med er! :)

Ha ha samma här tandlös men är nästan påväg att börja gå ;)

Nu har vi fått en läkartid på en bra barnklinik för en utredning av lillens sömnproblem. Jag räknar ner dagarna.. Det har blivit så jobbigt så jag knappt orkar längre och vi misstänker både tyst reflux och allergier. Det ska bli så skönt att få tala ut med en kompetent läkare som är bra inom det området och inte bara bli bortviftade av bvc. Hoppas vi får rätt hjälp nu, om det finns en diagnos att vi får den, så vi båda får sova bra och att min älskling slipper må dåligt <3
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2015-01-27 20:38:13 följande:
    Härligt!

Han va feberfri i morse så han har mått väldigt bra idag! Men nu ikväll hade han lite feber igen. Lite svårt att somna även om han va riktigt trött. Håller tummarna att natten blir bättre för oss :) Hur är det med din lilla?
    Stackars liten, hoppas han och du får sova mer i natt <3

Jo, hon hade svårt för att komma till ro ikväll också men nu har hon sovit 1,5 timme utan att vakna så det verkar ju onekligen bättre än igår (peppar,peppar). Men hon sover ganska oroligt och rör sig mycket så det kan bli hur som helst i natt :/
  • Amalian83

Vad våra bebisar är olika! Min tjej ålar frustrerat på golvet men är lååååångt från att kunna stå ens med stötte mot bord eller stol. Däremot har hon nu hela 7 tänder, kanske snart till och med 8. Helt galet!

• Gulas

Min varken ålar eller står. En riktig liten latmask som hatar att ligga på mage så han har inte fattat det där än ;) han har inga tänder heller. Däremot sitter han stadigt och älskar att sitta och plocka med sina leksaker. Det är sä häftigt att alla är sä olika!

• Asjak

Min lilla kan sitta själv och stå med stöd, kan krypa med rumpan men blir vansinnig då hon inte fattar att framdelen måste upp oxå :)

Två tänder här än så länge

Svar på tråden Junibebisar 2014