• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica

Mun har inga tänder heller men kryper ställer sig mot saker och står själv lite då och då...får se om hon slår brosans rekord med att gå. Han var 8 1/2 månad när han började gå och äldsta grabben 11 månader.

• soffipropp1987

Åh jag blir galen! Tappar tålamodet totalt.... L är trött och gnällig, bär runt på honom så han ska bli lugn och tröttare. Lägger ner i sängen då ligger han bara och är hyperaktiv och typ skrattar. Mammans tålamod räcker inte riktigt till och jag brukar bara gå därifrån men få börjat skriken istället. Vad gör man?

• Humlan26

Ni som har bebisar som sover bra, hur mycket äter de sista timmarna innan läggdags?

Första barnet född 9/7
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-01-28 15:08:51 följande:

Åh jag blir galen! Tappar tålamodet totalt.... L är trött och gnällig, bär runt på honom så han ska bli lugn och tröttare. Lägger ner i sängen då ligger han bara och är hyperaktiv och typ skrattar. Mammans tålamod räcker inte riktigt till och jag brukar bara gå därifrån men få börjat skriken istället. Vad gör man?

Usch vad jobbigt det låter.

Han är inte på väg att bli sjuk/få tänder etc?

Kan ju vara att han är mer medveten om världen nu och oftast bearbetar bebisar det i sömnen som har hänt under dagen.

Vill han inte sova i famnen?

När Isabelle är så trött och ledsen så tar jag henne och sätter henne på sidan emot mig i mitt knä med snuttisen upp gosad på ena sidan och välling, sedan släcker jag ner lite och sitter och nynnar blinka lilla stjärna medans jag vaggar och håller henne tätt men mjukt, hon brukar somna väldigt fort.

Funkar kanske inte för andra men här har det funkat :)
  • Mirabell
    Humlan26 skrev 2015-01-28 18:54:20 följande:

Ni som har bebisar som sover bra, hur mycket äter de sista timmarna innan läggdags?

Det är jag också nyfiken på! Här lever vi med sömnbrist och det börjar bli väldigt tröttsamt..
  • Axo
    Humlan26 skrev 2015-01-28 18:54:20 följande:

Bra och bra, men sömnen har blivit betydligt bättre sen han började få en portion gröt vid 18 och sen en halv banan strax innan läggdags runt 20. Han vägrar välling och ersättning.
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-01-28 19:09:58 följande:
    Usch vad jobbigt det låter.

Han är inte på väg att bli sjuk/få tänder etc?

Kan ju vara att han är mer medveten om världen nu och oftast bearbetar bebisar det i sömnen som har hänt under dagen.

Vill han inte sova i famnen?

När Isabelle är så trött och ledsen så tar jag henne och sätter henne på sidan emot mig i mitt knä med snuttisen upp gosad på ena sidan och välling, sedan släcker jag ner lite och sitter och nynnar blinka lilla stjärna medans jag vaggar och håller henne tätt men mjukt, hon brukar somna väldigt fort.

Funkar kanske inte för andra men här har det funkat :)
    Jo det är tänder på g och han har haft feber på kvällarna. Ingen feber ikväll dock men jag märker att han har lite ont i munnen. Man riktigt ser hur tänderna spänner under tandköttet tänk vad ont det måste göra. Det är mest under dagen han krånglar så när han ska sova, dock två kvällar i rad nu också, men det har väl med tänderna att göra. Än så länge har han sovit i lite mer än en timme nu så jag hoppas på en lugn natt.
  • Asjak

Stackars liten Isabelle var otröstlig och hade 40 graders feber när hennes två tänder dök upp :(

Man får tänka att det är ju värst för dom, och bara finnas där och trösta, kan din man avlasta lite eller ngn annan?

Hoppas ni får sova inatt båda två

• soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-01-28 22:15:44 följande:

Stackars liten Isabelle var otröstlig och hade 40 graders feber när hennes två tänder dök upp :(

Man får tänka att det är ju värst för dom, och bara finnas där och trösta, kan din man avlasta lite eller ngn annan?

Hoppas ni får sova inatt båda två

Han har två tänder sen innan men då va det inte såhär illa. Nu är det de två i mitten där uppe som är på väg. Mannen åkte på kick off med jobbet idag och kommer inte hem förrän söndag kväll... Jag får bita ihop. Men som du säger man får finnas där och trösta och bara vara mamma (som är det bästa).
  • Kela1981

I dag har vi haft mammaträff här hemma och Alice var helt fascinerad av alla bebisar som helt plötsligt satt och lekte med hennes leksaker ;)

Har också lovat mig själv att bli bättre på att träffa andra bebisar eftersom Alice verkligen älskar andra barn. Nästa vecka ska vi absolut utforska öppna förskolan :)

Svar på tråden Junibebisar 2014