• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-17 19:10:18 följande:
    Känns som hon växt en del ändå? Tror min lilla lyckats komma upp över 8 kg nu smile1.gif
    Ja, 4 cm och 700 gram på två månader. Följer sin lilla kurva fint :) Både mamma och BVC är nöjda ;)
  • Amalian83

Ellami: även om vi gjort shn så vaknar vår tjej en del vid den tiden. Det är ju "vargtimmen" och vanligt för oss vuxna att ha lite svårt att sova i den perioden. Mitt tips: shn.

Hoppas att det blivit bättre efter att ni ändrat på kosten, för visst misstänktes mjölkallergi?

• Asjak

Haha va gulligt vilka småttingar ni fortfarande har, var glada för det min lilla tjockis är tung att bära på

10,5 kilo kärlek :)

• soffipropp1987

Vi är så himla hostiga jag och min pojk. Han hostar så han kräks stackarn, inte nog med det blev han idag snuvig och framtänderna håller på att bryta igenom. Varför ska han få allt på samma gång? Han är feberfri och äter bra så det är ju iallafall positivt :)

• Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-02-18 21:11:20 följande:

Vi är så himla hostiga jag och min pojk. Han hostar så han kräks stackarn, inte nog med det blev han idag snuvig och framtänderna håller på att bryta igenom. Varför ska han få allt på samma gång? Han är feberfri och äter bra så det är ju iallafall positivt :)

Usch här har vi precis haft det i 3,5 vecka, vissa nätter fick jag sitta och sova med henne i knäet så det blev väldigt lite sömn för mig.

Vi fick tips av läkaren att ut o gå mycket i friska luften så luftvägarna minskar svullnaden, bebis ska sova så mycket sittande det går.

Vi kunde inte mata henne minsta liggande utan hon fick sitta iaf minst 15 minuter efter mat annars kräkte hon upp allt, ibland kräkte hon ändå.

Hoppas ni snabbt blir friska!
  • nica

Min lilla har börjat digga när man sätter igång musik, hon står och "hoppar" så sött

Var har era bebisar först fått tänder uppe eller nere? Kanske kanske börjar min lilla få en där nere men är inte säker kanske jag bara inbillar mig:-P

Ni från Skåne vet kan jag få lägga till er på fb då den där fika verkar vara svår att få ihop :-P

• Asjak

Nica min tjej fick tänder nere och där har hon två nu men inga uppe.

Jag har inte facebook tyvärr men vill ändå fika:) är bortrest nästa vecka men kan annars oftast

Har hon ngn favorit låt eller diggar hon till allt?

• soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-02-19 07:40:14 följande:
    Usch här har vi precis haft det i 3,5 vecka, vissa nätter fick jag sitta och sova med henne i knäet så det blev väldigt lite sömn för mig.

Vi fick tips av läkaren att ut o gå mycket i friska luften så luftvägarna minskar svullnaden, bebis ska sova så mycket sittande det går.

Vi kunde inte mata henne minsta liggande utan hon fick sitta iaf minst 15 minuter efter mat annars kräkte hon upp allt, ibland kräkte hon ändå.

Hoppas ni snabbt blir friska!
    Tack!! Vi är ute litegrann varje dag, nu har vi precis varit i stallet och hälsat på hästarna :) Så somna han i bilen på hemvägen och då passade jag på att lägga honom i vagnen när vi kom hem. Han vägrar allt i flaska förutom vatten, så att mata är inga problem, han får gröt med massa puré nu när han är sjuk.

Nica, Ludwig fick sina första tänder där nere, igår hade ena framtanden där uppe spruckit igenom och den andra är också på väg. Är nog vanligast att dom där nere kommer först :)
  • Kela1981

Idag var vi på öppna förskolan i kyrkan och då sjöng vi med barnen. Alice stod och hoppade och skrattade hela tiden :) Får nog gå dit nästa torsdag också ;)

Nica: Michaela Lindvall heter jag på fejjan. Har en profilbild med svart/orange bakgrund och texten "new body under construction" ;)

• nica

Asjak, trist du inte har fejjan men du finns ju här

Något roligt ni ska iväg på? (Nyfiken:-P )

Soffipropp, får se om de kan vara en tand då

Kela, har lagt till dig

Svar på tråden Junibebisar 2014