• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Kela1981

Åh nej! Har en sessa som sovit i en timme nu :( Inser att detta blir en spännande kväll :/

• Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-02-24 15:58:33 följande:

Asjak, hur har det gått med din häst?

Jag ska iväg till vet imorgon på besiktning igen. Det va en som ringde mig igår och berättade att hon hade ägt mamman till min häst och att hon hade henne när hon skulle föla. Hon är från Stockholm och va i krokarna just nu så hon tittade förbi och hälsade på oss igår. Vilket sammanträffande att han är till salu just nu när hon började söka efter honom! Jag kan ju inte med annat än att sälja honom till henne :) Hon ville gärna köpa honom även om han inte skulle gå igenom. Jag är så exalterad just nu för jag har verkligen inte tid att ta hand om honom och jag vill inte att han ska förfalla.

Men oj grattis vilket flyt du har!!

Besiktade idag och hon fick anmärkningar på måttligt gallig i haserna och 1/2 grads hälta på ena bakbenet, som veterinären tror på en gammal skada sen föl då hon skada sig på tråden, så att huden är lite stram och behöver stretchad/töjas lite. Samt en vargtand som behövdes dras.

Så jag väntar på svar från köparen, är så nervös så ja mår illa!

Kela usch du har nog att göra ikväll :(
  • Kela1981

Jag blir så trött! Hon åt senare igår kväll (hel portion gröt) och somnade typ 1,5 timme senare än vanligt men ändå vaknar hon vid 5 och är vrålhungrig! Jag blir dum i huvudet :(

• nica

Jobbigt med sömnen min lilla loppa sov oroligt i natt också men vi fick sova till 7 iaf känns ju som rena sovmorgonen. Dock gick vi och la oss väldigt sent.

ringde min bm och de visade att jag hade fått fel tid och jag skulle varit där igår. Avbokade tiden då jag inte riktigt kände motivation till att gå dit igen:-P

• soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-02-24 20:04:07 följande:
    Men oj grattis vilket flyt du har!!

Besiktade idag och hon fick anmärkningar på måttligt gallig i haserna och 1/2 grads hälta på ena bakbenet, som veterinären tror på en gammal skada sen föl då hon skada sig på tråden, så att huden är lite stram och behöver stretchad/töjas lite. Samt en vargtand som behövdes dras.

Så jag väntar på svar från köparen, är så nervös så ja mår illa!

Kela usch du har nog att göra ikväll :(
    Åh men nej vad tråkigt! Håller tummarna för dig!!

Royal gick igenom besiktningen utan anmärkningar!! Jag blev flera kilo lättare kan jag säga! Så snart kan jag slappna av och njuta det sista av mammaledigheten!
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-02-25 15:15:00 följande:

Åh men nej vad tråkigt! Håller tummarna för dig!!

Royal gick igenom besiktningen utan anmärkningar!! Jag blev flera kilo lättare kan jag säga! Så snart kan jag slappna av och njuta det sista av mammaledigheten!

Ååååhhh grattis vad underbart att höra!!

Förstår att det blir en del sorg i lyckan oxå, så är det här med.

Köparen vill ha henne på foder och starta igång henne och göra en ombesiktning i juni, då veterinärentrodde att dessa anmärkningar

Skulle försvinna om hon reds igång och fick tänja tå sträckaren och ärret.

Så jag hoppas allt går bra :)

Isabelle har lärt sig idag att göra tittut själv, och drar snuttisen över huvudet, och när ja säger tittut så drar hon ner den haha så sött :)
  • soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-02-25 21:24:30 följande:
    Ååååhhh grattis vad underbart att höra!!

Förstår att det blir en del sorg i lyckan oxå, så är det här med.

Köparen vill ha henne på foder och starta igång henne och göra en ombesiktning i juni, då veterinärentrodde att dessa anmärkningar

Skulle försvinna om hon reds igång och fick tänja tå sträckaren och ärret.

Så jag hoppas allt går bra :)

Isabelle har lärt sig idag att göra tittut själv, och drar snuttisen över huvudet, och när ja säger tittut så drar hon ner den haha så sött :)
    Tack tack!! :)

Men det låter ju som en rätt bra lösning för din del också :) Grattis till dig också!! Skönt att bara lämna bort hästen så man slipper ha dåligt samvete mer för att man inte har tid.

Ludwig har börjat sova riktigt oroligt på nätterna nu. Flera gånger vaknar han och har jättesvårt att somna om... Trött mamma med andra ord, för jag kan inte sova när jag hör att han är vaken.
  • Asjak

Isabelle sover oxå oroligt sedan två nätter tillbaka.

Är era bebisar oxå mammiga nu?

Hon ska bara vara hos mig men kan vara hos vissa om hon ser mig, ska ja bara gå o hämta ngt så skriker hon mammamama

• ellami
    Asjak skrev 2015-02-26 13:35:15 följande:

Isabelle sover oxå oroligt sedan två nätter tillbaka.

Är era bebisar oxå mammiga nu?

Hon ska bara vara hos mig men kan vara hos vissa om hon ser mig, ska ja bara gå o hämta ngt så skriker hon mammamama

Här har vi också haft två väldigt oroliga nätter. Nu är det inte de klassiska täta uppvaken utan att han konstant gnyr, rör sig, vaknar till och kan inte somna om. Alltså konstant! Jag sov nog ingenting från 2.30 inatt. fattar inte varför, han ska inte ens va i en fas just nu..

Min har alltid varit sådär mammig haha :( gulligt och sådär <3 men samtidigt lite jobbigt att han bara gråter efter mig så fort någon annan tar honom.

Är era väldigt mammiga hemma också? Jag får ingenting gjort, det är omöjligt att laga mat eller diska tex. Heeelt omöjligt. Sitter jag på golvet kan han leka där själv bredvid mig men så fort jag börjar gå därifrån släpper han allt och kryper efter mig. I köket kan han underhållas 5 minuter genom att han får dra ut allt ur lådorna men sen gråter han och börjar klättra mot mina ben för att jag ska lyfta upp honom. Sätter jag mig på golvet är han nöjd igen men reser jag mig upp protesterar han haha. Själv ska han minsann inte va där nere. Gulligt det med men också jobbigt.. Och stressande!
  • nica

Min lilla är också sjukt mammig, kan vara väldigt jobbigt när man vill komma ifrån ett par sekunder. Hennes pappa tycker de är jätte jobbigt då han inte alls passar att vara hos utan de bara skriks :-/

I morgon ska jag jobba lite så jag hoppas verkligen att de inte kommer vara massa gråt.

På lördag ska vi på dop och vi köpte en ur söt klänning till cassandra

Svar på tråden Junibebisar 2014