• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Juronjaure

Kul (?) att höra att fler ungar sover dåligt, haha! Min vaknar kl 1 varje natt och ska äta, fastän hon börjat äta en hel flaska välling på kvällen. Tror inte alls att hon är hungrig. Ibland vaknar hon vid 11 och måste gungas till sömn, ibland äter hon vid 3, men i bästa fall "bara" vid 1 och 5. Somnar fortfarande BARA genom att kånkas runt, meeeen sedan vi började med välling kan iaf pappa också natta, framsteg! Men kan ju inte påstå att det känns som om vi har nån vidare ordning på det här med nattning... Tungt att bära runt på en 8-måning.

Övrigt...fasen vad det händer grejer!!! Senaste veckan har Puttan fått sin första tand, rest sig OCH börjat krypa framåt. Hon FLYGER fram om hon ser en sladd, dator eller liknande, och jag blir helt svettig av oro för vad hon kan råka ut för. Vakar som en hök över henne ;) Favoritsysselsättning: Dra i sladdar, äta smör och kasta ärtor på golvet ;)

• Asjak

Juronjaure du har inte funderat på att sluta mata på natten?

Jag va så slut och för ca tre veckor sedan orkade ja inte mata tre ggr per natt längre, så varje gg hon vaknade så vaggade jag och sscccchhhhade henne tills hon somnade igen.

Hon va jätte ledsen men hon log bredvid mig i min säng.

Tog tre nätter sedan dess sover hon hela nätter utan mat, och hon sover mycket djupare och bättre nu.

Tänkte bara för er egna skull.

Fy fasen att behöva bära runt för att somna, min väger ju 10,5 haha hade fått träningsvärk :)

• Kela1981

Här vaggas det igen :( Tyckte vi fick rätt på det där med att somna själv men tänk vad fel vi hade ha ha ha. Då var det bara att börja om igen :)

Idag börjar vi med att bara låta henne sova fm och em. Innan har hon velat sova efter 2 timmar så beroende på när hon vaknat så kunde det bli upp till fyra sovstunder på en dag. Känns inte rimligt för en snart 9-månaders tycker jag så nu är det fokus på att hålla henne vaken längre stunder. Förhoppningsvis gör ju detta att hon sover bättre på nätterna :)

• Juronjaure
    Asjak skrev 2015-02-26 22:28:06 följande:

Juronjaure du har inte funderat på att sluta mata på natten?

Jag va så slut och för ca tre veckor sedan orkade ja inte mata tre ggr per natt längre, så varje gg hon vaknade så vaggade jag och sscccchhhhade henne tills hon somnade igen.

Hon va jätte ledsen men hon log bredvid mig i min säng.

Tog tre nätter sedan dess sover hon hela nätter utan mat, och hon sover mycket djupare och bättre nu.

Tänkte bara för er egna skull.

Fy fasen att behöva bära runt för att somna, min väger ju 10,5 haha hade fått träningsvärk :)

Det låter ju super att det kan gå så lätt att få henne att sova på nätterna! Helt klart värt att pröva. Mest handlar det väl om att man är bekväm av sig och hellre slänger fram tutten än kämpar med (eventuellt) ledsen bebis och vaggning/kånkning. Men om det bara tar några nätter kan jag stå ut ;)

Förresten... Idag somnade ungen UTAN kånkning. Fick välling i gungstolen, sedan satt jag kvar och gungade tills hon somnade (tog bara nån minut) och lade ner henne i sängen efter en kvart. Så härligt att slippa bära runt på henne, wow!
  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2015-02-27 21:15:39 följande:
    Det låter ju super att det kan gå så lätt att få henne att sova på nätterna! Helt klart värt att pröva. Mest handlar det väl om att man är bekväm av sig och hellre slänger fram tutten än kämpar med (eventuellt) ledsen bebis och vaggning/kånkning. Men om det bara tar några nätter kan jag stå ut ;)

Förresten... Idag somnade ungen UTAN kånkning. Fick välling i gungstolen, sedan satt jag kvar och gungade tills hon somnade (tog bara nån minut) och lade ner henne i sängen efter en kvart. Så härligt att slippa bära runt på henne, wow!
    Åh vad skönt! Kanske kan gungstolen ersätta kånkandet?

I dag har Alice bara sovit två gånger. Sammanlagt ca 2 timmar så det ska bli spännande att se hur natten blir. Hon har inte alls varit så gnällig som jag trodde hon skulle vara. Får bara se till att mata henne med mellanmål mer noggrant så hon får ny energi. Fast det höll på att gå åt skogen när vi åkte bil för då somnar hon gärna ha ha ha....

En kompis till mig gjorde så, när hon skulle sluta amma på nätterna, att pappan låg på den sidan med bebisen så hon inte kände lukten av mamma/tutte och det tog bara ett par nätter så slutade hon äta nattetid :)
  • Asjak

Imorse åkte min häst till sin nya ägare så vi fick gå upp 5.30 men som tur var så behövde ja ingen väckarklocka då isabelle vaknade 4.30... Zzzzzz

• boogiewoogie
    Juronjaure skrev 2015-01-31 23:59:30 följande:
    Mycket mindre närhet (får nog av att ha en liten klängis på mig dygnet runt!!! Närhetsbehovet överskridet med råge). I övrigt tycker jag att det är ungefär som innan...
    Önskar att min dotter vore liiite mer klängig nästan... ;P Hon har blivit mer pappig däremot och gråter ibland när han ska gå ifrån....
  • nica

Varit på dop idag, lillans utstyrsel

Hoppas ni får en toppen helg
  • Asjak
    nica skrev 2015-02-28 16:09:40 följande:

Varit på dop idag, lillans utstyrsel

Hoppas ni får en toppen helg

Men en sån liten sockersöt goding!!

Vart köpte du den klänningen?
  • Kela1981
    nica skrev 2015-02-28 16:09:40 följande:

php0COnGP14597.jpg

Varit på dop idag, lillans utstyrsel smile1.gif

Hoppas ni får en toppen helg smile1.gif

Vilken liten prinsessa! Klänning från Name It? Har tittat på den men insett att Alice inte passar i deras kläder :(

Här hemma går vi mest i one-piece känns det som. Har ett par från PoP som jag älskar att ha på henne ha ha ha....inte så flickigt kanske ;)
Svar på tråden Junibebisar 2014