Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Kul (?) att höra att fler ungar sover dåligt, haha! Min vaknar kl 1 varje natt och ska äta, fastän hon börjat äta en hel flaska välling på kvällen. Tror inte alls att hon är hungrig. Ibland vaknar hon vid 11 och måste gungas till sömn, ibland äter hon vid 3, men i bästa fall "bara" vid 1 och 5. Somnar fortfarande BARA genom att kånkas runt, meeeen sedan vi började med välling kan iaf pappa också natta, framsteg! Men kan ju inte påstå att det känns som om vi har nån vidare ordning på det här med nattning... Tungt att bära runt på en 8-måning.
Övrigt...fasen vad det händer grejer!!! Senaste veckan har Puttan fått sin första tand, rest sig OCH börjat krypa framåt. Hon FLYGER fram om hon ser en sladd, dator eller liknande, och jag blir helt svettig av oro för vad hon kan råka ut för. Vakar som en hök över henne ;) Favoritsysselsättning: Dra i sladdar, äta smör och kasta ärtor på golvet ;)
Juronjaure du har inte funderat på att sluta mata på natten?
Jag va så slut och för ca tre veckor sedan orkade ja inte mata tre ggr per natt längre, så varje gg hon vaknade så vaggade jag och sscccchhhhade henne tills hon somnade igen.
Hon va jätte ledsen men hon log bredvid mig i min säng.
Tog tre nätter sedan dess sover hon hela nätter utan mat, och hon sover mycket djupare och bättre nu.
Tänkte bara för er egna skull.
Fy fasen att behöva bära runt för att somna, min väger ju 10,5 haha hade fått träningsvärk :)
Här vaggas det igen :( Tyckte vi fick rätt på det där med att somna själv men tänk vad fel vi hade ha ha ha. Då var det bara att börja om igen :)
Idag börjar vi med att bara låta henne sova fm och em. Innan har hon velat sova efter 2 timmar så beroende på när hon vaknat så kunde det bli upp till fyra sovstunder på en dag. Känns inte rimligt för en snart 9-månaders tycker jag så nu är det fokus på att hålla henne vaken längre stunder. Förhoppningsvis gör ju detta att hon sover bättre på nätterna :)
Juronjaure du har inte funderat på att sluta mata på natten?
Jag va så slut och för ca tre veckor sedan orkade ja inte mata tre ggr per natt längre, så varje gg hon vaknade så vaggade jag och sscccchhhhade henne tills hon somnade igen.
Hon va jätte ledsen men hon log bredvid mig i min säng.
Tog tre nätter sedan dess sover hon hela nätter utan mat, och hon sover mycket djupare och bättre nu.
Tänkte bara för er egna skull.
Fy fasen att behöva bära runt för att somna, min väger ju 10,5 haha hade fått träningsvärk :)
Imorse åkte min häst till sin nya ägare så vi fick gå upp 5.30 men som tur var så behövde ja ingen väckarklocka då isabelle vaknade 4.30... Zzzzzz
Varit på dop idag, lillans utstyrsel
Hoppas ni får en toppen helg
Varit på dop idag, lillans utstyrsel
Hoppas ni får en toppen helg