• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Amalian83
    boogiewoogie skrev 2015-02-14 20:02:56 följande:
    Bor med i oslo...inte så länge till hoppas jag ! :/
    Vill ni flytta utanför stan eller hem till Sverige?

Hur går det för er med barnehage-djungeln? Jag tycker det är så irriterande att det är så får som serverar varm mat till barnen. En barnehage har t ex en dag med biola och müsli till lunch! Utöver det två-tre dagar med smörgås och en dag med varm mat. Jag försöker tänka att det ju finns massor av norrmän som är uppvuxna på dessa matvanor och som mår bra, men det känns ändå inte helt rätt i hjärtat.
  • Asjak

Nica nja roligt och roligt jag och isabelle ska åka upp norr om göteborg till min mamma och vara där en vecka och förhoppningsvis sälja min häst som hon har, vi ska besikta hästen på tisdag och går hon igenom kommer nya ägaren på fredag och hämtar henne.

Här har ÖF vart stängt hela veckan pga sportlov och vi kryper på väggarna, försöker komma på ngt att hitta på med henne imorgon

• nica

Asjak då är de inget skoj, men du får ju mysa med din häst lite så lite positiv kanske. Mina systrar har också hästar, tyvärr fick min yngsta syster sälja sin då barnen "tog för mycket tid" men vet att hon kommer köpa höst igen när barnen är större.

själv är jag ingen häst människa:-P

• Asjak

Nica va glad för det, nu är det kallt och dyrt brrrrr!!

Vi är hos min mor nu och hon har tre katter och en hund, isabelle är väldigt fascinerad av katterna och måste se dom hela tiden haha så matningen är lite speciell :)

Hon har aldrig gillat gröt men idag köpte jag sempers gröt med äpple och banan, hon åt så jag undrade om hon hamstrade det i kinderna :)

• soffipropp1987

Nu går det lite framåt (eller bakåt)! L har börjat att försöka komma upp i krypställning, och han trycker sig bakåt om han ligger på mage. Sen klappar han händerna, vinkar och korsar pekfingret med långfingret. Jag trodde aldrig han ens skulle försöka att komma upp i krypställning :) positivt överraskad! På torsdag är det dags för 8 månaderskontrollen på Bvc. Vi har inte varit där på två månader nu så det har nog hänt en hel del :)

• nica

En sån dag...skulle göra cellprovet idag 15.15 så har gått och varit nervös över de hela dagen. Inte de roligaste art ligga där och sära:-P kom 5 minuter sent sätter mig i väntrummet och tänker att de verkar väldigt tomt. Hör att de börja pipa lite smått och går ut i korridoren för att se vad som piper, då börjar de tjuta som fan. Visade sig att jag blivit inlåst och sista personalen har gått. Så då inbrottslarmet gått kan jag inte komma ut och står som ett fån vid dörren och får så snällt stå och lyssna på tjuter i 5-10minuter innan någon släpper ut mig.....pinsamt haha

Trodde att jag hade tagit fel på tiden men när jag kom hem och titta så stämde!

Jaja så hur mår alla mammor och fina bebisar idag?

• Kela1981

Ha ha ha Nica! Så spännande blev inte mitt cellprov ;) Skumt att alla hade gått fast du hade rätt tid! Ringa o höra i morgon?

Alltså 8-månaders bebisar!!! Var på BVC förra veckan för sedvanlig kontroll och beklagade mig över att hon börjat sova så himla oroligt. Fick svaret att det är klassiskt vid 8-månader och att 9 av 10 föräldrar upplever störningar med sömnen. Fast detta är ju löjligt!!! Flera nätter nu så vaknar hon nästan varje timme och vid 2-snåret får jag nog och tar in henne till mig. I natt fick jag sitta i sängen och vagga henne för hon vaknade så fort jag la mig ner. Måtte detta gå över snart! Halvvägs genom språnget också tror jag så jag räknar dagarna :/

• Asjak

Soffipropp oj har det kommit nu alltihopa han kan göra?

Nica hahaha stackars dig du måste vart helt slut psykiskt när du kom hem :)

Kela neeeeeej jag vägrar mer sömnbrist!!!

Har en liten dam som inte vill sova i min säng och ligger och gör pruttljud så saliven flyger överallt... Mysigt :)

• soffipropp1987
    Asjak skrev 2015-02-23 21:48:11 följande:

Soffipropp oj har det kommit nu alltihopa han kan göra?

Nica hahaha stackars dig du måste vart helt slut psykiskt när du kom hem :)

Kela neeeeeej jag vägrar mer sömnbrist!!!

Har en liten dam som inte vill sova i min säng och ligger och gör pruttljud så saliven flyger överallt... Mysigt :)

Det har kommit med några dagars mellanrum, det händer ju riktigt mycket nu. Snart är dom inga bebisar längre!

Kela vi har typ varannan natt bra och varannan dålig. Ibland känns det som att jag absolut inte sovit någonting.
  • soffipropp1987

Asjak, hur har det gått med din häst?

Jag ska iväg till vet imorgon på besiktning igen. Det va en som ringde mig igår och berättade att hon hade ägt mamman till min häst och att hon hade henne när hon skulle föla. Hon är från Stockholm och va i krokarna just nu så hon tittade förbi och hälsade på oss igår. Vilket sammanträffande att han är till salu just nu när hon började söka efter honom! Jag kan ju inte med annat än att sälja honom till henne :) Hon ville gärna köpa honom även om han inte skulle gå igenom. Jag är så exalterad just nu för jag har verkligen inte tid att ta hand om honom och jag vill inte att han ska förfalla.

Svar på tråden Junibebisar 2014