• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Sofaaj
    ellami skrev 2015-03-11 19:00:33 följande:
    Oj vad tråkigt, beklagar :( nästa gång går det vägen hoppas jag <3

Min pojke ska bli storebror i november tydligen :) lite omtumlad men glad!
    Va kul! Grattis!!:)
  • soffipropp1987
    ellami skrev 2015-03-11 19:00:33 följande:
    Oj vad tråkigt, beklagar :( nästa gång går det vägen hoppas jag <3

Min pojke ska bli storebror i november tydligen :) lite omtumlad men glad!
    Grattis!!!! Va det inte planerat? Tänkte eftersom du skrev omtumlad ;)
  • soffipropp1987
    Sofaaj skrev 2015-03-11 18:14:42 följande:

Jag har inte skrivit här på evigheter, ment inne o läser varje dag:) vår tanke var att få ett syskon till hösten, men har just nu ett pågående missfall ???? så det blir inte en till knodd 2015.. Hur har ni tänkt med syskon?

:( Beklagar... Jobbigt när man är i det, men bara på det igen när man kommit över det <3
  • Amalian83

Grattis ellami! Jag läste nyss en artikel om sömnsvårigheter för små barn och kom att tänka på dig. Hur har det gått sedan ni var hos läkaren? Visst var där en teori om allergi?

• Amalian83

Här är det fint. Bebis kryper vilken dag som helst och härjar runt med sin pappa, som är den som är hemma om dagarna nu.

Det som jag inte riktigt förstår just nu är varför hon vaknar kl 23 ca varje natt och är vaken i en timme. Hon sover generellt både före och efter med lite smågråt i sömnen.

På söndag flyger vi till new york och det ska bli väldigt spännande (?) att se hur hon reagerar på 8 timmars flygande och 5 timmars tidsskillnad. Någon med erfarenhet som kan ge råd?

• nica

Sofajj jag beklagar, tråkigt när de händer.

Ellami Grattis! Då kommer de vara lika mycket mellan dina som de är mellan mina pojkar.

De med blåmärken kan vara ytliga blodkärl. har själv lätt för blåmärke och fick de som svar av läkaren.

Amalian så spännande, har tyvärr ingen erfarenhet att dela med mig.

• soffipropp1987

Ludwig fick en hylla i huvudet idag :( fy vilken dålig mamma man känner sig som... Ett rött märke och antagligen en bula på väg. Pigg och glad är han nu iallafall. Vi åkte till stallet och hästarna är något av det roligaste som finns så vi har höjt humöret till toppen nu :) man blir ju så himla orolig när något händer en barn!

• soffipropp1987

Nu har vi varit på baby målar :) färgerna va gjorda av a-fil blandat med rödbetor, morot, blåbär, hallon och ärtor. Väldigt uppskattat av de flesta barnen och det va goda färger tyckte dom :)

• Asjak

Ellami åhh Grattis vad underbart!!

Hur mår du?

Soffipropp aj stackars liten, klart du inte är en dålig mamma men jag förstår hur du menar. Dom kommer nog lyckas få en hel del blåmärken det närmaste året.

Jag och Isabelle har vart hos Kela och söta lilla Alice och fikat igår, jätte mysigt och tack snälla för det varma välkomnandet :)

Hoppas Alice inte har haft mardrömmar om den läskiga Isabelle :)

• Kela1981
    Asjak skrev 2015-03-12 22:05:26 följande:

Ellami åhh Grattis vad underbart!!

Hur mår du?

Soffipropp aj stackars liten, klart du inte är en dålig mamma men jag förstår hur du menar. Dom kommer nog lyckas få en hel del blåmärken det närmaste året.

Jag och Isabelle har vart hos Kela och söta lilla Alice och fikat igår, jätte mysigt och tack snälla för det varma välkomnandet :)

Hoppas Alice inte har haft mardrömmar om den läskiga Isabelle :)

Ha ha ha....hon verkar inte ha fått några bestående men av henne ;) Det var supermysigt att träffas! Vi får styra upp en omgång till så Nica också kan vara med :D
Svar på tråden Junibebisar 2014